Telefon uszkodzony przez serwis - Forum Prawne

 

Telefon uszkodzony przez serwis

Proszę o pomoc w następującej sprawie. Pod koniec marca kupiłem w sklepie stacjonarnym nowy telefon. Zakupu dokonałem jako przedsiębiorca, na fakturę. Po rozpakowaniu zauważyłem, że telefon jest fizycznie uszkodzony. Sprzedawca stwierdził, że uszkodzenie to "wada ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
13-05-2019, 22:38  
kubek_30
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Telefon uszkodzony przez serwis

Proszę o pomoc w następującej sprawie. Pod koniec marca kupiłem w sklepie stacjonarnym nowy telefon. Zakupu dokonałem jako przedsiębiorca, na fakturę. Po rozpakowaniu zauważyłem, że telefon jest fizycznie uszkodzony. Sprzedawca stwierdził, że uszkodzenie to "wada kosmetyczna" i nie uznał swojej odpowiedzialności. Skontaktowałem się z producentem, który wydał opinię, według której mam prawo ubiegać się o doprowadzenie telefonu do stanu zgodnego z opisem. Sprzedawca pod wpływem producenta uznał w końcu moje roszczenie, jednak podczas naprawy przez serwis sprzedawcy telefon został uszkodzony fizycznie w innym miejscu - czyli w zasadzie cały proces naprawy minął się z celem.

Przed oddaniem do naprawy nagrałem film, pokazujący stan telefonu, wykonane zostały także zdjęcia i opis. Mam bardzo jasne dowody na to, że uszkodzenie postało w serwisie, a mimo to ten kompletnie nie uznaje swojej odpowiedzialności. Bez żadnych podstaw wydał opinię, że uszkodzenie było już obecne przed naprawą.

Sprawa wygląda teraz tak, że serwis zupełnie nie odpowiada na moje wiadomości. Sprawę skierowałem ponownie do producenta - jego wiadomości serwis również ignoruje. Dodatkowo ponieważ minęły już ponad dwa tygodnie od "zakończenia" serwisowania, naliczana jest opłata 5 zł za każdy dzień przechowywania. Czyli od półtora miesiąca nie mam ani telefonu, ani pieniędzy i dodatkowo wychodzi na to, że do tego dopłacam. Nie mogę nawet odebrać telefonu z serwisu, bo wg regulaminu oznaczałoby to, że akceptuję jego stan.

Ponieważ telefon był już naprawiany, to na podstawie Art. 556. § 1. i Art. 560. § 1. wysunąłem roszczenie odstąpienia od umowy sprzedaży (sprzedawca i jego serwis to ta sama firma). Dowiedziałem się również, że na podstawie art. 471 KC serwis odpowiada za szkody powstałe podczas naprawy i dodatkowo istnieje domniemanie winy po jego stronie. W regulaminie serwisu nie występują żadne zawężenia odpowiedzialności w tej sprawie etc.

Co można zrobić w takiej sytuacji? Wysłać jakieś oficjalne pismo (jak już pisałem, maile odbijają się od ściany), czy pozostała mi już tylko droga sądowa? Czy są jeszcze jakieś inne przepisy, które mają zastosowanie w takiej sytuacji? Co mogę zrobić, aby serwis uznał wreszcie, że to on jest odpowiedzialny za uszkodzenie?
kubek_30 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Serwis *** - uszkodzony telefon (odpowiedzi: 0) Witam, proszę o pomoc w następującej sprawie. 30 marca kupiłem w jednym z salonów *** telefon firmy ***. Telefon był nowy. Zakupu dokonałem jako...
§ Sprzęt uszkodzony przez serwis. (odpowiedzi: 9) Witam. Zacznę od początku :) W listopadzie ubiegłego roku kupiłem telewizor 50" marki Philips. Może nie powinienem tego robić po zapoznaniu się z...
§ Telefon uszkodzony przez serwis (odpowiedzi: 0) Witam. Wczoraj oddałem do serwisu telefon z pękniętą szybą, który był sprawny (wyświetlacz i dotyk działały, jedynym mankamentem była popękana szyba...
§ Uszkodzony laptop przez serwis (odpowiedzi: 4) Potrzebuje porady, pod koniec kwietnia oddałam laptopa do naprawy zostało wymienione m.in most południowy, gniazdo usb. Wczoraj odebrałem laptopa i...
§ Uszkodzony towar przez serwis (odpowiedzi: 0) Mam aparat cyfrowy firmy olympus zakupiony w stanach, polski olympus udziela na niego rok gwarancji tzw międzynarodowej. W zeszłym roku oddałem owy...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:21.