Powtórna naprawa tej samej rzeczy w laptopie marki Asus- zwrot pieniędzy. - Forum Prawne

 

Powtórna naprawa tej samej rzeczy w laptopie marki Asus- zwrot pieniędzy.

Witam, 13 września 2018 roku zakupiłem laptopa marki Asus w sklepie x-kom. W styczniu 2019 roku zauważyłem, że prawa część touchpada "zapadła się". Nie zgłaszałem tego jednak, ponieważ zbliżała się sesja, laptop był mi potrzebny. ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
16-05-2019, 15:46  
kalera
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie Powtórna naprawa tej samej rzeczy w laptopie marki Asus- zwrot pieniędzy.

Witam,
13 września 2018 roku zakupiłem laptopa marki Asus w sklepie x-kom. W styczniu 2019 roku zauważyłem, że prawa część touchpada "zapadła się". Nie zgłaszałem tego jednak, ponieważ zbliżała się sesja, laptop był mi potrzebny. Na początku marca, zauważyłem przebarwienia na matrycy, więc postanowiłem zanieść go do sklepu. Zaproponowano mi tam zgłoszenie tego poprzez gwarancję producenta albo rękojmie. Postanowiłem zrobić to przez pierwszą opcje, napisałem pismo i zostawiłem sprzęt na sklepie (mieli go wysłać do serwisu Asus-a). Po 14 dniach dostałem odpowiedź, że touchpad może zostać wymieniony nieodpłatnie, natomiast wada matrycy to wada mechaniczna i zaproponowali wymianę za 280zł. Nie zgodziłem się na nią, został mi wymieniony touchpad i laptop odesłano do mnie. Okazało się jednak, że przyszedł on w jeszcze gorszym stanie niż był przed oddaniem go. Napisałem pismo do Asus-a, w odpowiedzi dostałem, że wymieniona część przeszła testy i wszystko było w porządku. Złożyłem więc kolejne pismo, reklamacje od gwarancji, w której opisałem, że touchpad jest w gorszym stanie, oraz nie zgadzam się z opinią o matrycy. Po 16 dniach odpisano mi, że touchpad ponownie zostanie wymieniony (pomimo wcześniejszych zapewnień, że wszystko jest w porządku), a co do matrycy pozostali przy swoim zdaniu, jednak teraz koszt jej naprawy to uwaga 540 zł. Jako że trwa to wszystko bardzo długo (ponad 2 miesiące), postanowiłem że zażądam zwrotu pieniędzy bo ta sama część jest już wymieniana po raz kolejny, a na dodatek jest to wszystko dla mnie bardzo uciążliwe (w lipcu mam obronę pracy i laptop najzwyczajniej jest mi potrzebny). Zaniosłem pismo do sklepu x-kom (jedno kierowane do nich, a jedno do Asus-a) z żądaniem zwrotu pieniędzy, po czym następnego dnia otrzymałem od x-komu taką odpowiedź:


"Kupujący decydując się na reżim gwarancyjny akceptuje warunki przedstawione przez Gwaranta w
karcie gwarancyjnej. Zakres odpowiedzialności Gwaranta jest określony w oświadczeniu
gwarancyjnym i to w jego treści są zawarte informacje o możliwościach realizowanych w ramach
gwarancji. Podkreślamy, że to Gwarant decyduje o formie w jakiej zostaje zakończona reklamacja.
Zgodnie z opinią serwisu gwaranta urządzenie posiada wadę touchpada, która zostanie bezpłatnie
usunięta przez serwis autoryzowany Asus oraz usterki nieobjęte gwarancją producenta w postaci
uszkodzonego ekranu LCD.
Pragniemy podkreślić, że zaproponowana przez gwaranta odpłatna naprawa (wymian) LCD jest
jedynie propozycją, z której może Pan skorzystać, jeżeli nie wyraża Pan zgody na płatną wymianę LCD
w urządzeniu zostanie usunięta jedynie usterka touchpada.
Pragnę podkreślić, że zgodnie z art. 578 kc. Jeżeli w gwarancji inaczej nie zastrzeżono,
odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej
rzeczy. W tym przypadku należy jednoznacznie zaprzeczyć aby w chwili sprzedaży urządzenia
posiadało wadę w postaci uszkodzonego ekranu LCD.
Informujemy, że serwis gwaranta nie dochodzi do tego, w jaki sposób doszło do danej usterki, a
weryfikuje jedynie aktualny stan sprzętu i ocenia charakter usterki. Gwarancją nie są objęte
uszkodzenia mechaniczne, wady spowodowane niewłaściwym lub niezgodnym z instrukcją obsługi
użytkowaniem produktu oraz wady spowodowane zdarzeniami losowymi."

Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Nie ukrywam, że po prostu nie chce już tego laptopa. Od początku jest z nim problem, pozatym uważam, że ciągłe "grzebanie" przy nim nie jest dobrą sprawą. Liczę na pomoc z waszej strony. Dziękuje za każdą poradę
kalera jest off-line  
16-05-2019, 20:20  
rafcio_100
Użytkownik
 
Posty: 50
Domyślnie RE: Powtórna naprawa tej samej rzeczy w laptopie marki Asus- zwrot pieniędzy.

Skoro składałeś reklamację z tytułu gwarancji, obowiązuje Cię treść dokumentu gwarancyjnego. Gdybyś składał reklamację z tytułu rękojmi, to przy kolejnej, nawet, gdyby wystąpiła inna usterka laptopa, mógłbyś żądać odstąpienia od umowy.
rafcio_100 jest off-line  
16-05-2019, 20:59  
kalera
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Powtórna naprawa tej samej rzeczy w laptopie marki Asus- zwrot pieniędzy.

Przy zakupie nie otrzymałem żadnej karty gwarancyjnej, paragon był dowodem gwarancji. W takim razie informacji powinienem szukać na stronie producenta?

Czy istnieje jakakolwiek możliwość zwrotu pieniędzy?
kalera jest off-line  
16-05-2019, 21:05  
rafcio_100
Użytkownik
 
Posty: 50
Domyślnie RE: Powtórna naprawa tej samej rzeczy w laptopie marki Asus- zwrot pieniędzy.

W ramach gwarancji raczej nie spodziewałbym się zwrotu pieniędzy, ale to już określa sam zapis gwarancji. Zwrot pieniędzy (odstąpienie od umowy) w ramach reklamacji z tytułu rękojmi, ale przy pierwszej reklamacji produktu z tytułu rękojmi sprzedawca nie musi godzić się na żądanie odstąpienia od umowy, jeżeli wada nie jest istotna.
rafcio_100 jest off-line  
16-05-2019, 21:09  
kalera
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Powtórna naprawa tej samej rzeczy w laptopie marki Asus- zwrot pieniędzy.

A w ramach tego , że czas naprawy jest długi i dla mnie uciążliwy?
kalera jest off-line  
17-05-2019, 12:57  
rafcio_100
Użytkownik
 
Posty: 50
Domyślnie RE: Powtórna naprawa tej samej rzeczy w laptopie marki Asus- zwrot pieniędzy.

A w gwarancji jest określony termin naprawy?
rafcio_100 jest off-line  
18-05-2019, 13:48  
kalera
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Powtórna naprawa tej samej rzeczy w laptopie marki Asus- zwrot pieniędzy.

Nie ma, znalazłem coś takiego https://www.asus.com/pl/support/article/590/, oraz to https://rma.asus-europe.eu/pl/info/terms Z drugiego linku wynika, że we wszelkich sprawach nieuregulowanych w niniejszej Umowie zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego.
kalera jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Naprawa gwarancyjna a zwrot pieniędzy (odpowiedzi: 2) W dniu 05.50.217 kupiłem materac w FDM, zapadł się po środku,zgłosiłem reklamację 20.10.2017 ,naprawa trwała 35 dni , teraz sytuacja się...
§ Powtórne wezwanie w tej samej sprawie (odpowiedzi: 2) 14.03.2016 gościłem w moim US w charakterze sprawcy wykroczenia skarbowego z art. 57 § 1 Kodeksu karnego skarbowego, polegającego na uporczywym...
§ ASUS naprawa gwaranyjna (odpowiedzi: 3) Witam, otóż sprawa wygląda tak: 02.12.2011 zakup laptopa 02-08.07.2013 laptop w serwisie (wymiana touchpada) 16-22.07.2013 laptop w serwisie...
§ Wadliwy ASUS zwrot pieniędzy lub wymiana sprzętu (odpowiedzi: 0) Witam, Jestem nieszczęśliwym posiadaczem ASUSa Eee 1015PD. Odsyłałem go z uszkodzonym dyskiem i jeszcze jakimś jednym elementem, którego serwis...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:21.