Zwrot uszkodzonego towaru - Forum Prawne

 

Zwrot uszkodzonego towaru

Dobry wieczór, 21 maja sprzedałam w polskim serwisie handlowym notatnik w twardej oprawie. 23 maja wysłałam paczkę, 27 maja Klient ją odebrał. 3 czerwca otrzymałam zgłoszenie zwrotu. 7 czerwca kurier dostarczył zwrot. Odpakowałam notatnik i ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
12-06-2019, 21:15  
ginger3335
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie Zwrot uszkodzonego towaru

Dobry wieczór,

21 maja sprzedałam w polskim serwisie handlowym notatnik w twardej oprawie. 23 maja wysłałam paczkę, 27 maja Klient ją odebrał. 3 czerwca otrzymałam zgłoszenie zwrotu. 7 czerwca kurier dostarczył zwrot. Odpakowałam notatnik i zauważyłam, że jest uszkodzony. Sfotografowałam go i przesłałam do Kupującego e-mail ze zdjęciami oraz informacją o tym, że otrzymałam od niego towar z uszkodzoną okładką i chcę otrzymać od niego odszkodowanie (a więc w praktyce zwrócę mu część pieniędzy, odpowiednio wyliczoną).

W odpowiedzi otrzymałam e-mail z oskarżeniem o dopuszczenie się próby wyłudzenia. Klient stwierdził, że on w ogóle nie otwierał przesyłki, nakleił tylko swoją etykietkę i dokonał zwrotu, więc umywa ręce i nie zgadza się na żadne odszkodowanie. Od tamtego czasu trwa dyskusja. Klient twierdzi, że towar musiał ulec uszkodzeniu zanim do niego dotarł. Ja niestety nie jestem w stanie stwierdzić, czy zeszyt był "oryginalnie" zapakowany, czy jednak został przez Klienta wyjęty i niechcący uszkodzony np. poprzez niefortunne uderzenie w krawędź biurka czy umieszczenie na nim ciężkich produktów (na przykład podczas przewożenia w plecaku), po czym odesłany. Każdy z nas ma swoją "rację", sądzę, że dyskusja do niczego nie doprowadzi. Jak Wy, prawnicy, widzicie tę kwestię?
ginger3335 jest off-line  
12-06-2019, 22:09  
Kanas
Moderator
 
Kanas na Forum Prawnym
 
Posty: 20.473
Domyślnie RE: Zwrot uszkodzonego towaru

Cytat:
Napisał/a ginger3335 Zobacz post
Jak Wy, prawnicy, widzicie tę kwestię?
Sam zniszczyłeś notatnik. Tak to wygląda. (Oczywiście nie twierdzę, że tak faktycznie było)
Dlaczego, zadasz pytanie, polecam poczytać forum odnośnie odbioru przesyłki, zrozumiesz dlaczego.
Kanas jest off-line  
12-06-2019, 22:20  
ginger3335
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Zwrot uszkodzonego towaru

Poczytałam i nie rozumiem, sorry. Skoro klient, jak twierdzi, odesłał przesyłkę bez otwierania (a zatem też nie sprawdził stanu przesyłki po wyjęciu z paczkomatu), czemu jest mniej winny, niż ja, która odebrałąm paczkę zwrotną bez sprawdzenia? Przez osiem dni paczka pozostawała w posiadaniu klienta, mógł z nią wtedy robić wszystko...
ginger3335 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwrot uszkodzonego towaru (odpowiedzi: 14) Witam, mam kolejną przygodę, za chwilę się spakuje i wyjade do Anglii bo u nas to nawet uczciwie prowadzić firmy nie można. Pewien klient...
§ Zwrot uszkodzonego towaru (odpowiedzi: 1) Witam. Dzisiaj mija 7 dni ok kupna rolek dla dziecka. W owym sprzęcie w trakcie jego użytkowania odkręciła się nakrętka od regulowania wielkości...
§ Zwrot uszkodzonego towaru (odpowiedzi: 2) Witam. Kupiłem w saturnie uszkodzone słuchawki. Ile mam czasu na oddanie ich, aby przyjęli mi reklamację?
§ zwrot uszkodzonego towaru (odpowiedzi: 2) Witam, chciałbym się doradzić w następującej sprawie. W dniu 28.12.2010r. zakupiłem robot kuchenny, który nie został przy zakupie sprawdzony przez...
§ Zwrot towaru uszkodzonego (odpowiedzi: 13) Od niedawna prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Sprzedałam przez internet zabawkę w serwisie Allegro w pełni sprawną. Otrzymałam...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:52.