Zwrot spersonalizowanego produktu - Forum Prawne

 

Zwrot spersonalizowanego produktu

dzien dobry, mam podobny problem ze spersonalizowanym produktem, a mianowicie zamowilem produkt jako prezent na ktorym jest data waznego wydarzenia dla osob obdarowywanych data ta jest wykonana fatalnie - nie jest rowno. az wstyd mi ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
12-06-2019, 17:13  
Lady12345
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie Zwrot spersonalizowanego produktu

dzien dobry,
mam podobny problem ze spersonalizowanym produktem, a mianowicie zamowilem produkt jako prezent na ktorym jest data waznego wydarzenia dla osob obdarowywanych
data ta jest wykonana fatalnie - nie jest rowno. az wstyd mi to dac jako prezent.
wyslalem mailowa reklamacje do sklepu wraz ze zdjeciem i otrzymalem informacje, ze za to odpowiedzialna jest maszyna, ktora robi to automatycznie i w zasadzie sprzedawca zakonczyl dalsza rozmowe podtrzymujac twierdzenie, ze robi to automat.
w ogloszeniu byly zdjecia pogladowe jak wyglada produkt z naniesiona data (starannie wykonane i rowno). dodatkowo taki sam produkt rowniez z data posiadam u siebie gdyz sam dostalem taki prezent i jego wykonanie odbiega od tego, co zamowilem - jest prawidlowo wykonany.

co moge w takiej sytuacji zrobic? sprzedawca, mam wrazenie, przerzuca odpowiedzialnosc za jakosc wykonania na mnie tak jakby to byla moja wina.
Lady12345 jest off-line  
12-06-2019, 17:23  
Shocked
Zbanowany
 
Posty: 14.325
Domyślnie RE: Zwrot spersonalizowanego produktu

Masz prawo do reklamacji z tytułu rękojmi o ile rzecz jakością wykonania odbiega od materiału poglądowego. Możesz odstąpić od umowy a sprzedawca może się uchylić dokonując poprawek lub wymiany.

Zwrotu bez podawania przyczyny dokonać nie możesz.
Shocked jest off-line  
12-06-2019, 17:32  
Lady12345
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Zwrot spersonalizowanego produktu

shocked, bardzo dziekuje za szybka odpowiedz. reklamacje napisalem mailowo do sprzedawcy, ale z tresci odpowiedzi jaka udzielil odrzucil tlumaczac to maszyna, ktora ro wykonuje automatycznie i sprzedawca nie ma wplywu na to. zdjecia pogladowe odbiegaja od produktu jaki otrzymalem oraz od produktu nr 2 jaki posiadam w domu.
produktu raczej nie da sie naprawic bo to jest "nadrukowany" material.

ponownie powinienem napisac reklamacje?
Lady12345 jest off-line  
12-06-2019, 18:34  
wittka
Stały bywalec
 
Posty: 2.112
Domyślnie RE: Zwrot spersonalizowanego produktu

Maszyna sama niczego nie wykonuje. Wykonują to ludzie, posługując się maszyną.
wittka jest off-line  
12-06-2019, 18:50  
Shocked
Zbanowany
 
Posty: 14.325
Domyślnie RE: Zwrot spersonalizowanego produktu

Ciebie nie interesuje niedoskonałość maszyny. To problem i ryzyko przedsiębiorcy.
Źle skalkulował ryzyko to dołoży do interesu.
Skoro masz produkt odbiegający od materiału poglądowego to znaczy, że sprzedawca nie wywiązał się z umowy.

Złóż na piśmie za ZPO odstąpienie od umowy powołując się na rękojmię i wskazując jakie wady Twoim zdaniem tkwią w rzeczy.
Poczytaj art 556 KC i następne o rękojmi i Twoich z tego tytułu uprawnieniach oraz obowiązkach sprzedawcy.
Shocked jest off-line  
12-06-2019, 21:44  
Lady12345
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Zwrot spersonalizowanego produktu

bardzo dziekuje za cenne informacje. chcialbym tylko potwierdzic, czy dobrze rozumiem:
pismo o odstepieniu od umowy wraz z wadliwym towarem, czy samo pismo i czekac na stanowisko sprzedawcy?

jesli samo pismo, to czy w formie @ nie wystarczy na poczatek?
Lady12345 jest off-line  
13-06-2019, 08:05  
Shocked
Zbanowany
 
Posty: 14.325
Domyślnie RE: Zwrot spersonalizowanego produktu

Nie wystarczy mail. Jak dowiedziesz kto i kiedy go odczytał?
List za ZPO jak w #5 pisałem.
Shocked jest off-line  
01-07-2019, 16:41  
Lady12345
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Zwrot spersonalizowanego produktu

witam serdecznie i ponownie, przedsiebiorca nie uznal reklamacji. chcialbym ze sprawa isc dalej. zwrocic sie do RPK?
Lady12345 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwrot spersonalizowanego produktu (odpowiedzi: 1) Witam. Mam taki problem. Zamówiłem zegarek z tej aukcji ***mod*** zamówienie miało miejsce w niedzielę dn 17.06 wg czasu realizacji zegarek...
§ Wada produktu spersonalizowanego a zwrot (odpowiedzi: 10) Witam Zwracam się z prośbą o pomoc w moim sporze ze sprzedawcą Mianowicie zakupiłem na allegro koszulkę piłkarską dla dziecka,...
§ Zwrot produktu (odpowiedzi: 0) Witam, chciałbym się dowiedzieć jakie prawa mi przysługują w takiej sytuacji: Otóż kupiłem 8 dni temu kartę graficzną, dziś się zorientowałem że nr...
§ Zwrot towaru spersonalizowanego (odpowiedzi: 18) Witam, mam problem którego nie udało mi się rozwiązać mimo przeglądania forum. Otóż mój wujek zajmuje się grawerowaniem, ma problem ponieważ przyszła...
§ Zwrot produktu (odpowiedzi: 8) Witam, Mam pytanie odnosnie myszy zakupionej na allegro. Otoz mysza ta jestem calkowicie rozczarowany, dodatkowo po 3 dniach uzytkowania mysz...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:14.