Wymuszenie opłat podczas trwania reklamacji czy standardowa procedura? - Forum Prawne

 

Wymuszenie opłat podczas trwania reklamacji czy standardowa procedura?

Dzień dobry, oddałam laptopa do reklamacji z powodu problemów z ekranem ( komputer się włączał ale ekran pozostawał czarny, trzeba było go resetować, sytuacja losowa co kilka włączeń pojawiał się czarny ekran). Odpowiedzią od firmy ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
21-08-2019, 16:16  
Ridere
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie Wymuszenie opłat podczas trwania reklamacji czy standardowa procedura?

Dzień dobry, oddałam laptopa do reklamacji z powodu problemów z ekranem ( komputer się włączał ale ekran pozostawał czarny, trzeba było go resetować, sytuacja losowa co kilka włączeń pojawiał się czarny ekran). Odpowiedzią od firmy było że kabel od zasilacza (który nie podlega gwarancji) jest uszkodzony i trzeba zapłacić za dodatkową diagnozę (250 zł) ponieważ inaczej sprzęt zostanie zwrócony bez dalszego postępowania. Kabel nie jest mocno uszkodzony, działał bez zarzutu, nigdy nie było problemów z ładowaniem czy działaniem. Laptop bez podłączonego zasilania również działał wadliwie. A sam kabel nie był uwzględniony w reklamacji jako element do naprawy.
Czy taka praktyka jest prawidłowa? Usłyszeliśmy w sklepie w którym kupowaliśmy sprzęt (będącym obecnie pośrednikiem reklamacji) ze musimy się zgodzić bo by odbyła się diagnoza nie mogą występować uszkodzenia mechaniczne i jeśli nie wyrazimy zgody to odeślą ten sprzęt i nie uznają reklamacji. W karcie gwarancyjnej natomiast nie ma o tym wzmianki. Zostaliśmy naciągnięci na niepotrzebne koszta czy faktycznie była to konieczność i mimo ze składaliśmy reklamacje na jeden element musimy zapłacić za drugi którego usterka ani reklamacja nie obejmowała? Dodam ze opłaty za diagnostykę przechodzą na opłaty związane z naprawą tego zasilacza, dodatkowo mogą być naliczane kolejne koszty, a w przypadku rezygnacji z naprawy, za diagnostykę (250) trzeba będzie i tak zapłacić.
Z góry bardzo dziękuje za odpowiedzi
Ridere jest off-line  
21-08-2019, 22:20  
mpn103
Stały bywalec
 
Posty: 906
Domyślnie RE: Wymuszenie opłat podczas trwania reklamacji czy standardowa procedura?

Szukają jelenia.
Zasilacz wart może 50 zł zdiagnozowali za 250 zł?

Poza tym do opisanej usterki przez Ciebie zasilacz ma się nijak.
mpn103 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Procedura reklamacji żarówek (odpowiedzi: 1) Dzień dobry Większośc producentów oświetlenia daje na żarówki 2 lata gwarancji, jak powinna wyglądać reklamacja produktu, który przestał działać...
§ Odstąpienie od umowy kupna podczas trwania reklamacji z tytułu rękojmi (odpowiedzi: 12) Witam. Konsola kupiona 23.12.2015 w Saturnie, 30.5.2016 coś się popsuło i następnego dnia reklamowałem towar w miejscu zakupu. Korzystając z...
§ standardowa procedura (odpowiedzi: 2) Witam mam problem z klientem, otrzymał ode mnie produkt, który został zniszczony na poczcie - czego nie było widać zanim otworzy się kopertę....
§ procedura reklamacji towaru (odpowiedzi: 12) Z góry przepraszam że dubluję temat, ale z rozpędu wrzuciłam temat nie tam gdzie trzeba. Proszę o opinię i sugestie. Mam problem z klientem,...
§ Procedura składania reklamacji spodni.HELP! (odpowiedzi: 9) Witam, mam wielką prośbę o pomoc. Chodzi o spodnie, które kupiłem w październiku, mamy teraz grudzień a spodnie przetarły się i nie nadają sie do...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:50.