źle zapakowana i uszkodzona przesyłka przez sprzedającego
Witam,
zakupiłem klapę bagażnika do samochodu na znanym portalu ogłoszeniowym.
Przesyłkę dostarczył kurier. Po zapłaceniu pobrania 300 zł w obecności kuriera otworzyłem paczkę i okazało się, że klapa ma stłuczoną szybę. Klapa z potłuczoną szybą nie nadaje się do użytku, a koszt naprawy przewyższa jej wartość więc generalnie to złom. Spisaliśmy protokół szkody.
W wiadomości prywatnej przez zakupem sprzedający zapewniał że wysyła wiele części m.in. kalpy bagażników i nie miał nigdy problemów z uszkodzeniami ponieważ solidnie je pakuje zabezpieczając gąbkami i styropianem. Moja klapa zapakowana była w karton i owinięta streczem bez dodatkowych zabezpieczeń i oznaczeń "ostrożnie" czy "uwaga szkło"
Po pierwszych kilku telefonach do sprzedającego że przesyłkę spakował niezgodnie z naszymi ustaleniami i uległa ona uszkodzeniu zgodził się oddać pieniądze jednak przez 4 tyg nie znalazł 3 min na zrobienie przelewu. Po tym czasie stwierdził że pieniędzy mi nie odda tylko wyśle druga klapę której również się nie doczekałem.
Widząc że będzie problem z odzyskaniem pieniędzy, a sprzedający to kłamca i kombinator złożyłem reklamację do firmy kurierskiej jednak reklamacja nie została uznana z powodu cyt. "nieprawidłowo zapakowanej przesyłki i braku odpowiednich zabezpieczeń"
Nie mam dowodu zakupu w postaci paragonu czy faktury jedynie wiadomości prywatne w których wyrażam chęć zakupu. Nie otrzymałem paragonu czy faktury mimo jak się później okazało sprzedawca prowadzi działalność gospodarczą.
Mam list przewozowy, protokół, szkody i odpowiedz firmy kurierskiej na złożoną reklamację w której potwierdza się że winny jest sprzedawca ponieważ źle spakował paczkę.
W związku z powyższym mam pytanie.
Co dalej powinienem zrobić aby odzyskać pieniądze, jakie podjąć kroki prawne i czy w ogóle pieniądze są jeszcze do odzyskania ?.
Z góry dziękuję za pomoc.
|