Zwrot towaru do sklepu *** - Forum Prawne

 

Zwrot towaru do sklepu ***

Dzień dobry, Dnia 14.09.2019 zakupiłem drukarkę w sklepie ***. Niestety okazała się za duża i nie pasowała na moją półkę(pudełko było otwierane, drukarka w stanie nienaruszonym z foliami ochronnymi). Postanowiłem ją w ten sam dzień ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
15-09-2019, 13:18  
maro922
Początkujący
 
Posty: 13
Domyślnie Zwrot towaru do sklepu ***

Dzień dobry,
Dnia 14.09.2019 zakupiłem drukarkę w sklepie ***. Niestety okazała się za duża i nie pasowała na moją półkę(pudełko było otwierane, drukarka w stanie nienaruszonym z foliami ochronnymi). Postanowiłem ją w ten sam dzień zwrócić, sprzedawca zgodził się na zwrot pieniędzy jednak tylko na kartę podarunkową(zapłaciłem gotówką. Sprzedawca odmówił takiej formy zwrotu. Wiem, że według prawa konsumenta nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu jednak na stronie ***mod*** widnieją takie informacje "Klient indywidualny (Konsument):
Dokonując zakupu stacjonarnie (w sieci sklepów ***) masz 30 dni od dnia wydania Towaru na odstąpienie od umowy bez podania przyczyn."

"Wybierz dogodny sposób zwrotu należności

Zwrot ceny zakupu w formie i kwocie zgodnej ze sposobem zapłaty i z ceną zakupu widoczną na dowodzie zakupu;
Zwrot ceny zakupu urządzenia w formie karty podarunkowej;
Wymiana na dowolnie wybrany towar o takiej samej lub wyższej cenie detalicznej (towar droższy za dopłatą różnicy ceny)."

Czy zostałem wprowadzony przez sprzedawcę w błąd? Czy jeżeli takie informacje widnieją na stronie internetowej to mogę zwrócić towar?

Pozdrawiam
maro922 jest off-line  
15-09-2019, 17:48  
phoenixwright
Użytkownik
 
Posty: 161
Domyślnie re: Zwrot towaru do sklepu ***

Odpowiem z własnego doświadczenia - zwracałem całkiem niedawno towar zakupiony stacjonarnie w *** i nie robili absolutnie żadnego problemu ze zwrotem kasy. Jak chcesz to możesz tam iść i im przypomnieć regulamin, a jak dalej nie będą chcieli zwrócić pieniędzy i chce Ci się awanturować to możesz wezwać kierownika.

Ewentualnie spróbuj zwrócić w innym ***


moderacja
phoenixwright jest off-line  
15-09-2019, 17:53  
maro922
Początkujący
 
Posty: 13
Domyślnie re: Zwrot towaru do sklepu ***

Sprzedawca skontaktował się z kierownikiem i to była jego decyzja. W innym markecie zostałem poinformowany, że dostali informacje że ten *** nie wyraża zgody na zwrot sprzętu(widocznie kierownik poinformował inne *** z tego samego miasta). Osobiście dla mnie to bardzo dziwna sytuacja, ponieważ w taki sposób traci się po prostu klientów i nie rozumiem takiego zachowania "pod górkę".


moderacja
maro922 jest off-line  
15-09-2019, 17:56  
Regand
Praktyk
 
Regand na Forum Prawnym
 
Posty: 28.351
Domyślnie re: Zwrot towaru do sklepu ***

Wystarczy kontakt z infolinia przedstawienie problemu. Przyjmą zwrot bez problemu.
O ile nie był to sprzęt w promocji.
Regand jest on-line  
15-09-2019, 18:01  
phoenixwright
Użytkownik
 
Posty: 161
Domyślnie re: Zwrot towaru do sklepu ***

Czy był to może sprzęt w jakiejś promocji? Promocje mogą mieć inne zasady zwrotu
phoenixwright jest off-line  
15-09-2019, 19:13  
maro922
Początkujący
 
Posty: 13
Domyślnie re: Zwrot towaru do sklepu ***

Nie, był to sprzęt zakupiony bez promocji.
maro922 jest off-line  
15-09-2019, 20:04  
phoenixwright
Użytkownik
 
Posty: 161
Domyślnie re: Zwrot towaru do sklepu ***

No to skoro w Twoim mieście z jakiegoś dziwnego powodu żaden sklep nie chce oddać gotówki to rzeczywiście jedynym wyjściem będzie kontakt z infolinią. Może tam pomogą odzyskać pieniądze, może każą odesłać itp.
phoenixwright jest off-line  
28-09-2019, 17:11  
maro922
Początkujący
 
Posty: 13
Domyślnie RE: Zwrot towaru do sklepu ***

Sklep tłumaczy się, że towar bierze udział w promocji Cashback. Na infolinii usłyszałem, że w takim wypadku potrzebują potwierdzenie od producenta, że nie brałem udziału w tej promocji. Po otrzymaniu potwierdzenia kierownictwo nadal nie chce przyjąć tego towaru. Czy istnieje jakiś Urząd Ochrony Praw Konsumenta, gdzie można przedstawić tą sprawę. W tej sytuacji już czuje się bezsilny.
maro922 jest off-line  
28-09-2019, 18:47  
Regand
Praktyk
 
Regand na Forum Prawnym
 
Posty: 28.351
Domyślnie RE: Zwrot towaru do sklepu ***

Zgłoś sprawę w ramach reklamacji przez maila do centrali firmy. Inna opcja to opisac sprawe na profilu FB sklepu.
Bardzo szybko zareagują.
Regand jest on-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwrot towaru ze e-sklepu - czas na dostarczenie towaru (odpowiedzi: 0)  Dzień dobry, może ktoś doradzi coś w sprawie zwrotu. Temat: zwrot zakupów on-line, zakup w e-sklepie, sklep w regulaminie ma takie zapisy...
§ Zwrot towaru do sklepu (odpowiedzi: 3) Witam! Czy sprzedawca ma prawo twierdzić że zwrotów nie przyjmuje? Chciałem zwrócic zakupiony towar na drugi dzień i usłyszałem taką odpowiedź jak...
§ Zwrot towaru do sklepu morele.net (odpowiedzi: 10) Dzień dobry, borykam się z problemami związanymi ze sklepem morele.net. Spróbuję opisać całą sytuację, bo nie do końca wiem co teraz zrobić. ...
§ Zwrot towaru do sklepu (odpowiedzi: 1) Witam, Zakupiłam dzis w zwykłej hurtowni z zabawkami kosz do zabawek do łazienki. Zapłaciłam kartą 30 zł i wyszłam zadowolona ze sklepu. W domu...
§ Zwrot towaru do sklepu (odpowiedzi: 1) Witam Zakupiłam sukienkę w sklepie Solar. Z rożnych przyczyn jednak mi nie odpowiada. W sklepie odmówiono mi możliwości zwrotu sukienki,...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:13.