Reklamacja na podstawie rękojmi czy gwarancji producenta. - Forum Prawne

 

Reklamacja na podstawie rękojmi czy gwarancji producenta.

Witam. Mam problem z zakupionym produktem. Jako konsument zakupiłem telefon w jednej z sieciówek z sprzętem elektronicznym. Po ponad roku powstały pewne wady zarówno sprzętowe jak i z oprogramowaniem. Chce więc złożyć reklamację jednak nie ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
07-03-2020, 16:32  
Dragonalbatros
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie Reklamacja na podstawie rękojmi czy gwarancji producenta.

Witam.

Mam problem z zakupionym produktem. Jako konsument zakupiłem telefon w jednej z sieciówek z sprzętem elektronicznym.

Po ponad roku powstały pewne wady zarówno sprzętowe jak i z oprogramowaniem. Chce więc złożyć reklamację jednak nie wiem co wybrać. Rękojmię czy gwarancję producenta.

Produkt ma wadliwy wyświetlacz który zmienił barwę w rogach. Jest to do naprawienia zarówno jak bym wysłał na rękojmie czy gwarancje producenta.

Problem robi się w kwestii oprogramowania bo tego nie da się naprawić. Czyli teoretycznie telefon powinien trafić do producenta i on coś z tym fantem zrobić. Okazało się, że jedna z preinstalowanych aplikacji nie działa prawidłowo wywalając komunikat, że nie można się zalogować w tej wersji językowej i przerzuca na wersje angielską. Dokładnie chodzi o aplikację facebook. Na 2 innych telefonach od rodziny innego producenta nie ma z tym problemu i aplikacja działa prawidłowo w polskiej wersji językowej. Tutaj raczej sklep na to nic nie zaradzi tylko producent o ile w ogóle coś z tym zrobi bo pewnie jest to związane z nałożonymi blokadami na huawei / honor. Do tego producent obiecał aktualizację do android 10 z której się nie wywiązał od pół roku mimo, że produkt lite czyli tańszy już tą aktualizacje ma od tego czasu.


1. W takim przypadku powinienem oddać z tytułu rękojmi czy gwarancji?
2. Czy składając reklamację mogę wybrać formę jej realizacji? Np. zwrot z względu na niedziałające preinstalowane oprogramowanie?
3. Rękojmia z reguły ma być dla klienta bez kosztowa. Jak się domagać zatem zwrotu kosztów poniesionych np. za wynajem telefonu zastępczego na okres naprawy? Lub np. telefonu zastępczego?
Dragonalbatros jest off-line  
07-03-2020, 16:34  
dexxxterek
Stały bywalec
 
Posty: 928
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie rękojmi czy gwarancji producenta.

Wyświetlacz wiadomo, możesz reklamować zarówno z tytułu gwarancji lub rękojmi.

Co do oprogramowania to producent nie gwarantuje kompatybilności aplikacji firm trzecich.

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka
dexxxterek jest off-line  
07-03-2020, 16:36  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie rękojmi czy gwarancji producenta.

Czy sprzedawca reklamował produkt konkretnie pod kątem polskojezycznej aplikacji facebook? Np. na opakowaniu itd?
Co znaczy, obiecał android 10 ? Gdzie tobie to obiecywał?
 
07-03-2020, 17:04  
Dragonalbatros
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie rękojmi czy gwarancji producenta.

W oficjalnym komunikacie Honora jest info jakie modele dostaną android 10. Jest tam ujęty model honor 10 jak i honor 10 LITE. Dane z październik / listopad 2019. Honor 10 lite dawno dostał a zwykła 10 nie. Skoro producent podaje jakieś info, które może mieć wpływ na zakup jego produktu powinien się z niego wywiązać.

Co do facebook nigdzie takiej informacji nie ma. Jedynie tylko, że telefon ma preinstalowane aplikacje przez producenta np. facebook. Skoro producent coś daje w standardzie to za to też bierze chyba odpowiedzialność? Do tego sam sprzedawca w sklepie oczywiście mówił o tym i pokazywał co jest i jak działa w tym aplikację facebook, że nie trzeba wchodzić na stronę tylko wystarczy w aplikacji się zalogować i wszystko jest z poziomu apki jednak to raczej nie ma znaczenia bo przedstawiał produkt a nie materiały promujące produkt. Mógł cuda mówić. Jedynie Messengera nie było i to sobie pobrałem sam i z tym problemu nie ma.

Jak w nowym samochodzie padnie system multimedialny, czyli software, to producent raczej na gwarancji nie może powiedzieć sorry to wina dostawcy oprogramowania np. do nawigacji.

Tak mi się wydaje stąd moja obecność tutaj i tego posta by się dowiedzieć bardziej szczegółowo.


Pomijając kwestie oprogramowania bo tego i tak producent zapewne nie naprawi a mi chodzić po uokik i sądzić za "głupią" apke się nie chce. Pozostaje kwestia ekranu. Mogę oddać to z tytułu rękojmi tylko w jaki sposób uzyskać produkt zastępczy lub zwrot środków wynajmu takiego produktu. Rozumiem być 30 dni bez telewizora czy komputera, ale produktu który de facto codziennie służy mi do kontaktów prywatnych jak i służbowych. Oczywiście można iść i kupić nowy tylko chyba po coś ktoś w rękojmi wymyślił zapis o zwrocie kosztów związanych z daną reklamacją.
Dragonalbatros jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ kolejna reklamacja z tyt. gwarancji czy rękojmi ? (odpowiedzi: 2) Witam, kilka dni temu po raz trzeci zareklamowałem telefon z tytułu gwarancji, a ponieważ chodzi ciągle o tę samą usterkę, chciałem zwrotu gotówki...
§ zakup w sklepie stacjonarnym - prawo rękojmi czy reklamacja u producenta? (odpowiedzi: 2) Kupiłam telefon w sklepie stacjonarnym. Wróciłam do domu i po skonfigurowaniu włączyłam aparat fotograficzny i okazało się że aparat z tyłu nie...
§ Reklamacja na podstawie rękojmi (odpowiedzi: 4) Witam serdecznie. 19.12.2016r zakupiłam w sieci RTV Euro AGD tablet. Do 12.02.2017r. działał bez najmniejszych problemów, jednak właśnie 12.02...
§ Okres gwarancji producenta a okres rękojmi POMOCY (odpowiedzi: 12) Witam! Moja sytuacja wygląda następująco: 24/06/2015 zakupiłem drona, który okazał się wadliwy i już 20/07/2015 trafił do reklamacji. Reklamację...
§ Reklamacja notebooka - rok gwarancji producenta (odpowiedzi: 9) Witam. Zakupiłem notebooka firmy ACER. Miałem książkę gwaracyjną lecz niestety ją wyrzuciłem. Może zacznę od początku. W notebooku padł napęd...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:48.