Reklamacja dysku twardego - Forum Prawne

 

Reklamacja dysku twardego 3

nie bardzo. bo musiałbyś znać numer reklamacji WD oraz podany do zgłoszenia nr. telefonu... tak więc tylko nadawca by to wiedział....



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
04-12-2009, 15:34  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

nie bardzo. bo musiałbyś znać numer reklamacji WD oraz podany do zgłoszenia nr. telefonu...
tak więc tylko nadawca by to wiedział.
greg1003 jest off-line  
23-12-2009, 14:38  
Migdal
Początkujący
 
Posty: 18
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

Greg, sprawdzisz mi ten dysk? Coś mi tu nie gra, na dysku który dostałem dzisiaj(nowy) jest napisane tak: "Date:21 NOV 2009 H" mniemam że jest to data produkcji tylko na stronie producenta po wpisaniu nr. seryjnego widnieje notka że gwarancja kończy się 04/10/2010.

Serial: WMANU1666229
Migdal jest off-line  
23-12-2009, 14:46  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

Dyski przez WD są wymieniane, gwarancja jest dobijana do oryginalnej gwarancji, nigdy nie jest nowa.
gwarancja jest ważna do 4.10.2010

WD może Ci dać dysk produkowany w 2009 jako wymianę gwarancyjną i jest to zgodne z prawem.
Ale w sumie, okres powinien się pokrywać z oryginalną datą.
Otrzymałeś dokument z WD o wymianie dysku ?
Jeśli nie,to domagaj się go z serwisu, bo inaczej, może się okazać, że Twój sprzedawca zrobił wałek z dyskiem.
Papiery muszą dać.
greg1003 jest off-line  
23-12-2009, 15:40  
SKP
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

Do : Migdal

W zaistniałej sytuacji istnieje kilka możliwości dochodzenia swoich praw. Najkorzystniejszą z nich wydaje się być skorzystanie z ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym:

Art. 4. 1. Praktyka rynkowa stosowana przez przedsiębiorców wobec konsumentów jest nieuczciwa, jeżeli jest sprzeczna z dobrymi obyczajami i w istotny sposób zniekształca lub może zniekształcić zachowanie rynkowe przeciętnego konsumenta przed zawarciem umowy dotyczącej produktu, w trakcie jej zawierania lub po jej zawarciu.
2. Za nieuczciwą praktykę rynkową uznaje się w szczególności praktykę rynkową wprowadzającą w błąd oraz agresywną praktykę rynkową, a także stosowanie sprzecznego z prawem kodeksu dobrych praktyk, jeżeli działania te spełniają przesłanki określone w ust. 1.
...
Art. 5. 1. Praktykę rynkową uznaje się za działanie wprowadzające w błąd, jeżeli działanie to w jakikolwiek sposób powoduje lub może powodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął.
2. Wprowadzającym w błąd działaniem może być w szczególności:
1) rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji;
...
3. Wprowadzające w błąd działanie może w szczególności dotyczyć:
...
3) obowiązków przedsiębiorcy związanych z produktem, w tym usług serwisowych i procedury reklamacyjnej, dostawy, niezbędnych usług i części;
...
Art. 12. 1. W razie dokonania nieuczciwej praktyki rynkowej konsument, którego interes został zagrożony lub naruszony, może żądać:
1) zaniechania tej praktyki;
2) usunięcia skutków tej praktyki;
3) złożenia jednokrotnego lub wielokrotnego oświadczenia odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie;
4) naprawienia wyrządzonej szkody na zasadach ogólnych, w szczególności żądania unieważnienia umowy z obowiązkiem wzajemnego zwrotu świadczeń oraz zwrotu przez przedsiębiorcę kosztów związanych z nabyciem produktu;
5) zasądzenia odpowiedniej sumy pieniężnej na określony cel społeczny związany ze wspieraniem kultury polskiej, ochroną dziedzictwa narodowego lub ochroną konsumentów.

Jeżeli chodzi o zapis ""Wszelka odpowiedzialność firmy XXX wynosi nie więcej niż 12 miesięcy...", to stanowi on bez wątpienia klauzulę abuzywną (niedozwoloną) i nie wiąże konsumenta.

pozdrawiam,
-SKP.
SKP jest off-line  
23-12-2009, 15:41  
Migdal
Początkujący
 
Posty: 18
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

Tak, otrzymałem papier podwierdzający wymiane dysku na nowy. Data wydania dokumentu 16.12.2009. Wydaje mi się że przedłuzyli okres gwarancji o pobyt dysku w serwisie czyli z 20.07.2010 do 04.10.2010. Dysk byl w serwisie od 23.10.2009 do 16.12.2009.
Migdal jest off-line  
23-12-2009, 15:49  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

Cytat:
Napisał/a Migdal Zobacz post
Tak, otrzymałem papier podwierdzający wymiane dysku na nowy. Data wydania dokumentu 16.12.2009. Wydaje mi się że przedłuzyli okres gwarancji o pobyt dysku w serwisie czyli z 20.07.2010 do 04.10.2010. Dysk byl w serwisie od 23.10.2009 do 16.12.2009.
Wątpie.
nikt tyle nie trzyma. czas na wymianę mieści się w 14 dniach roboczych.
Zwykle wymieniają szybciej.
Mógłbyś mi podesłać na maila skan tego dokumentu?
greg1003 jest off-line  
23-12-2009, 15:54  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

Wiem już co jest:]
Zwykle WD wymienia dyski przedłużając gwar. o pobyt w serwisie lub o 90dni, w zależności czy gwarancji zostało więcej niż 90.
Wtedy ten dysk będzie miał unormowaną gwar po kilku dniach od otrzymania
greg1003 jest off-line  
23-12-2009, 16:05  
Migdal
Początkujący
 
Posty: 18
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

Greg to było tak, po raz pierwszy dysk oddałem do serwisu 23.10 i był tam trzy tygodnie, gdy odesłali mi go z nie uznana gwarancja wysłalem go do nich jeszcze raz następnego dnia i tam spędził kolejne trzy tygodnie. Dlatego tak długo go nie miałem. Czyli wszystko zgodnie z prawem?
Migdal jest off-line  
23-12-2009, 16:12  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

Cytat:
Napisał/a Migdal Zobacz post
Greg to było tak, po raz pierwszy dysk oddałem do serwisu 23.10 i był tam trzy tygodnie, gdy odesłali mi go z nie uznana gwarancja wysłalem go do nich jeszcze raz następnego dnia i tam spędził kolejne trzy tygodnie. Dlatego tak długo go nie miałem. Czyli wszystko zgodnie z prawem?
Widzisz, coś tu jest nie tak.
Serwis WD nie przyjmuje dysków bez poprawnego (ważnego s/n).
Nie możesz wydrukować zgłoszenia/rma ,bo widnieje informacja, że dysk po gwarancji jest.
Moim zdaniem go przetrzymali mocno, czekali pewnie aż się kilka dysków WD zbierze i dopiero wysłali do serwisu.
To jednak podaj mi skan dokumentu:]
Jeśli dysk jest po gwarancji,w systemie widać od razu (przecież po to ją przedłużałem,żeby mogli wysłać).
Ale skoro przedłużyli,to ok, niech tak zostanie.
Możliwe, że WD uznało poprzednie zgłoszenie i obecne, jako niekompetentne zgłoszenie sprzedawcy (nie powiem jak możnaby ich określić bo dostanę bana) i wydłużyli o całkowity czas w serwisie.
greg1003 jest off-line  
23-12-2009, 16:20  
Migdal
Początkujący
 
Posty: 18
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

Wieczorkiem podeślę skan.

Już wysłane
Migdal jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja przenośnego Dysku Twardego electro.pl (odpowiedzi: 7) Witam poszukuję pomocy oraz odpowiedzi na kilka pytań dotyczącej mojej reklamacji dysku twardego. Mój dysk twardy marki Pssport AV-TV uległ awarii...
§ Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze. (odpowiedzi: 11) Witam. Oddałem dziś dysk na gwarancje do sklepu w którym go kupiłem. Sprzedawca przyjął ode mnie mnie sprzęt i poinformował mnie, że...
§ Reklamacja dysku twardego - dość nietypowa sprawa (odpowiedzi: 8) Witam Zaczynając od początku zaniosłem zepsuty dysk Samsunga do sklepu, tam gdzie go kupiłem. Powiedziano mi że mogę go zanieść do serwisu, wtedy...
§ Reklamacja dysku twardego (odpowiedzi: 2) Witam 28.12.2007 r. Zakupiłem dysk twardy na allegro (Seagate ST3250410AS), z karty gwarancyjnej od sprzedawcy wynika, iż gwarancja na dysk kończy...
§ Reklamacja dysku twardego (odpowiedzi: 2) Witam! Komputer na gwarancji uległ uszkodzeniu, a konkretnie dysk twardy -BĘDY ZAPISU. System operacyjny oraz MS Office - oryginalny ( nabyte razem z...
§ sprawdzenie dysku twardego (odpowiedzi: 5) Czy dopuszczalne jest sprawdzenie dysku twardego laptopa i bilingu rozmów telefonicznych w sprawie rozwodowej?


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:31.