Reklamacja dysku twardego - Forum Prawne

 

Reklamacja dysku twardego

Witam! Mam problem z reklamacją dysku twardego. Na początku października 2008r na aukcji w Allegro kupiłem dysk twardy. Dysk otrzymałem tylko z kartą gwarancyjną bez paragonu lub faktury. Na dowód transakcji mam tylko potwierdzenie przelewu ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
30-10-2009, 15:35  
marek1807
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Reklamacja dysku twardego

Witam!
Mam problem z reklamacją dysku twardego.
Na początku października 2008r na aukcji w Allegro kupiłem dysk twardy. Dysk otrzymałem tylko z kartą gwarancyjną bez paragonu lub faktury. Na dowód transakcji mam tylko potwierdzenie przelewu bankowego Niestety dokładnie rok po zakupie dysk przestał działać. Na stronie producenta pisze, że dysk ma gwarancję do września 2013r i jest przeznaczony do wymiany na nowy. Niestety wszystkie formy kontaktu podane przez sklep internetowy zawiodły. Na maile z reklamacją nie ma żadnych odpowiedzi, nr telefonów są nieprawidłowe (komunikat od operatora w sluchawce). Pozostał adres pocztowy ale nie chcę wysyłać dysku nie wiedząc czy ten sklep jeszcze istnieje. A co jeśli już nie istnieje? Czy można reklamować produkt bezpośrednio u producenta (USA)? Poradźcie co zrobić dalej.
Pozdrawiam
marek1807 jest off-line  
30-10-2009, 19:34  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

Witaj.
Kto jest producentem tego dysku twardego?
Dyski WD Caviar oraz Seagate można reklamować w Polsce.
po rejestracji reklamacji na stronie producenta, można go wysłać na swój koszt na ul. Szyszkową w Warszawie.
Po naprawie/wymianie, sprzęt zostanie odesłany pod adres nadawcy.

pozdrawiam serdecznie
greg1003 jest off-line  
03-11-2009, 10:38  
marek1807
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

Witam.
Dziękuję za pomoc. Dzięki Tobie Greg1003 znalazłem wszystkie potrzebne informacje.
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
marek1807 jest off-line  
03-11-2009, 14:59  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

Nie ma za co

pozdrawiam serdecznie
greg1003 jest off-line  
30-11-2009, 18:16  
Migdal
Początkujący
 
Posty: 18
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

Na początku chciał bym przywitać się z urzytkownikami forum Nie chciałem zakładać oddzielnego wątku na forum ponieważ "podobny" już istnieje. Mój problem jest następujący:
Dnia 21.06.2007r zakupiłem części do nowego komputera w tym mój uprzykrzony dysk, Otrzymałem fakturę VAT wraz z ogólną kartą gwarancyjną na której wypisane są długości gwarancji na poszczególne części. Napisane jest że na dysk WD mam 36 mscy gwarancji... dysk oddałem na gwarancję 23.10.2009r więc teoretycznie kilka miesięcy przed jej upływem.Dzisiaj zadzwoniłem do sklepu tam gdzie kupiłem części i powiedziano mi że gwarancja nie została uznana przez producenta z powodu jej braku:/ Byłem przekonany że mam 36mscy gwarancji a nie mniej, sprawdziłem także na stronie WD ile ten moj dysk ma tak naprawdę gwarancji i wynika że producent daje na niego 24 msce, gwarancja konczy się 26.07.2009r Na fakturze mam jeszcze jedną ciekawą adnotację:
"Wszelka odpowiedzialność firmy BRAWO wynosi nie więcej niż 12 miesięcy od daty zakupu co odbiorca potwierdza własnoręcznym podpisem.(...)" Podpisu nie składałem jeżeli to będzie miało jakieś znaczenie. Teraz nie wiem ile mam tej gwarancji? Pomożcie mi bo nie chcę dać się zrobić w konia. Pozdrawiam.
Migdal jest off-line  
30-11-2009, 20:40  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

Cytat:
Napisał/a Migdal Zobacz post
Na początku chciał bym przywitać się z urzytkownikami forum Nie chciałem zakładać oddzielnego wątku na forum ponieważ "podobny" już istnieje. Mój problem jest następujący:
Dnia 21.06.2007r zakupiłem części do nowego komputera w tym mój uprzykrzony dysk, Otrzymałem fakturę VAT wraz z ogólną kartą gwarancyjną na której wypisane są długości gwarancji na poszczególne części. Napisane jest że na dysk WD mam 36 mscy gwarancji... dysk oddałem na gwarancję 23.10.2009r więc teoretycznie kilka miesięcy przed jej upływem.Dzisiaj zadzwoniłem do sklepu tam gdzie kupiłem części i powiedziano mi że gwarancja nie została uznana przez producenta z powodu jej braku:/ Byłem przekonany że mam 36mscy gwarancji a nie mniej, sprawdziłem także na stronie WD ile ten moj dysk ma tak naprawdę gwarancji i wynika że producent daje na niego 24 msce, gwarancja konczy się 26.07.2009r Na fakturze mam jeszcze jedną ciekawą adnotację:
"Wszelka odpowiedzialność firmy BRAWO wynosi nie więcej niż 12 miesięcy od daty zakupu co odbiorca potwierdza własnoręcznym podpisem.(...)" Podpisu nie składałem jeżeli to będzie miało jakieś znaczenie. Teraz nie wiem ile mam tej gwarancji? Pomożcie mi bo nie chcę dać się zrobić w konia. Pozdrawiam.
powinni ci go wymienić.
możesz mi podać jaka to seria i model dysku twardego?
np. WD2500YS
ew. serial od niego
pozdrawiam serdecznie
greg1003 jest off-line  
30-11-2009, 22:54  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

Cytat:
Napisał/a Migdal Zobacz post
Dnia 21.06.2007r zakupiłem części do nowego komputera w tym mój uprzykrzony dysk, Otrzymałem fakturę VAT wraz z ogólną kartą gwarancyjną na której wypisane są długości gwarancji na poszczególne części. Napisane jest że na dysk WD mam 36 mscy gwarancji... dysk oddałem na gwarancję 23.10.2009r więc teoretycznie kilka miesięcy przed jej upływem.Dzisiaj zadzwoniłem do sklepu tam gdzie kupiłem części i powiedziano mi że gwarancja nie została uznana przez producenta z powodu jej braku:/ Byłem przekonany że mam 36mscy gwarancji a nie mniej, sprawdziłem także na stronie WD ile ten moj dysk ma tak naprawdę gwarancji i wynika że producent daje na niego 24 msce, gwarancja konczy się 26.07.2009r
Skoro firma udzieliła ci 36m gwarancji na ten dysk, co widnieje na karcie gwarancyjnej, oraz z ich podpisami/pieczątkami,to mają obowiązek się z tego wywiązać.
Jeśli nie, mogą mieć miłą kontrolę z państwowej inspekcji handlowej.
Zapewne zaraz "rafał_26" mnie poprawi paragrafem,ale z punktu widzenia gwarancji, firma zobowiązała się do 3 lat gwarancji na dysk.
To ,że producent dał 2lata, to nie Twój problem, bo reklamujesz u sprzedawcy,a jakie oni maja układy z serwisami/producentem to cie nie interesuje, tylko otrzymanie nowego dysku twardego.
greg1003 jest off-line  
01-12-2009, 07:52  
rafal_26
Przyjaciel forum
 
Posty: 16.469
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

greg:

nie poprawiam Cię, bo rzeczywiście zacząłeś doradzać w swojej działce...czyli bez kwestii prawnych;

Migdał:

u Ciebie może być problem i to prawny; sprzedawca jest jedynie pośrednikiem, posłańcem, który przekazuje oświadczenie woli gwaranta - producenta; w tym przypadku przekazał je błędnie; z tego tytułu możesz pozywać gwaranta, ale czy skutecznie, nie jestem w stanie bez głębszej analizy problemu tego stwierdzić;

oczywiście termin 2 lat i ew. reklamacja z ustawy już upłynął;
rafal_26 jest off-line  
01-12-2009, 11:27  
Migdal
Początkujący
 
Posty: 18
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

Serial number- WMANU1320908

Rafał czyli z Twojego punktu widzenia nie ma sensu się kłócić? Niestety mi także się wydaje że okres gwarancyjny który podaje producent jest ważniejszy niż ten który podaje sklep, ale może się mylę?
Migdal jest off-line  
01-12-2009, 11:33  
rafal_26
Przyjaciel forum
 
Posty: 16.469
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

jak będe miał chwilę, to poszukam tego w orzecznictwie, ale na pierwszy rzut oka wydaje mi się, że to jest błąd sklepu i jak już to możesz pozwać sklep i kombinować...jak znajde coś, to pewnie napisze na forum, niestety teraz musze zająć się swoją zawodową robotą...
rafal_26 jest off-line  
01-12-2009, 11:54  
Migdal
Początkujący
 
Posty: 18
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

Ok Rafał był bym bardzo wdzięczny gdybyś poszperał w papierach Musze sie przyznać że bardzo podziwiam prawników i innych ludzi posiadających podobne profesje, jak dla mnie jest to czarna magia
Migdal jest off-line  
01-12-2009, 13:58  
rafal_26
Przyjaciel forum
 
Posty: 16.469
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

dla niektórych prawników prawo, to też czarna magia

dobrze, że przynajmniej nie nalezysz do laików, którzy wiedzą lepiej niż każdy prawnik, a szczególnie Sąd, ale to już inny temat;
rafal_26 jest off-line  
01-12-2009, 19:30  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

Cytat:
Napisał/a Migdal Zobacz post
Serial number- WMANU1320908

Rafał czyli z Twojego punktu widzenia nie ma sensu się kłócić? Niestety mi także się wydaje że okres gwarancyjny który podaje producent jest ważniejszy niż ten który podaje sklep, ale może się mylę?
Chcą cię wydymać z tą gwarancją.
Mają obowiązek ci ją uznać, gdyż na stronie WD
WD Support > Warranty Services > End User > Warranty Policy and Limitations
znajdź Europe, Middle East and Africa
a potem Desktop Drives .
BB, LB, JB, PB, JD, JS, KS, KD, KS, ABKS, AABS, AAJS, AAKS, AABB, AAJB, AAKB mają gwarancję 36miesięcy.
Wobec czego, ten dysk musiał im sporo pozalegać na serwisie,albo dostali go od dostawcy po leżakowaniu.
Sam serwisuje ten sprzęt i wiem, że dostawcy również mają obowiązek dać 36miesięcy na dysk (WD Black i Raid Edition mają 60mieś gwar) .
W tym momencie można ewentualnie zeskanować fakturę zakupu i do wd podesłać.
Ale moim zdaniem,powinni ci ten dysk wymienić, gdyż na karcie gwarancyjnej masz napisane ile oni dają ci gwarancji.
WD daje gwarancje od daty produkcji poszczególnego egzemplarza,więc Twój pochodzi z 2006.
Napisz do sprzedawcy, że domagasz się zrealizowania gwarancji, której Ci udzielono i za którą zapłaciłeś.
Jeśli nie chcą,niech zwrócą gotówkę.
Ale z tym ostatnim pomógłby ci raczej "rafał_26".
greg1003 jest off-line  
01-12-2009, 19:59  
Migdal
Początkujący
 
Posty: 18
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

Greg nie znam super angielskiego ale z tego co widać faktycznie na te modele są trzy lata gwarancji... tylko dlaczego sam producent podaje że gwarancja juz wygasła? Ew. mogę wydrukować tą tabelkę z długościami gwarancji na wybrane modele dysków i pokazać to w sklepie. Mógł byś mi podać nr tel. lub email do WD?
Migdal jest off-line  
01-12-2009, 20:06  
Migdal
Początkujący
 
Posty: 18
Domyślnie RE: Reklamacja dysku twardego

Any Non-Kitted Hard Drive sold to Authorized WD Distributors. to zdanie było przypisane do "gwarancji na trzy lata". Nie do końca wiem co ono oznacza.
Migdal jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja przenośnego Dysku Twardego electro.pl (odpowiedzi: 7) Witam poszukuję pomocy oraz odpowiedzi na kilka pytań dotyczącej mojej reklamacji dysku twardego. Mój dysk twardy marki Pssport AV-TV uległ awarii...
§ Reklamacja dysku twardego - sprzedawca chce oddać pieniądze. (odpowiedzi: 11) Witam. Oddałem dziś dysk na gwarancje do sklepu w którym go kupiłem. Sprzedawca przyjął ode mnie mnie sprzęt i poinformował mnie, że...
§ Reklamacja dysku twardego - dość nietypowa sprawa (odpowiedzi: 8) Witam Zaczynając od początku zaniosłem zepsuty dysk Samsunga do sklepu, tam gdzie go kupiłem. Powiedziano mi że mogę go zanieść do serwisu, wtedy...
§ Reklamacja dysku twardego (odpowiedzi: 2) Witam 28.12.2007 r. Zakupiłem dysk twardy na allegro (Seagate ST3250410AS), z karty gwarancyjnej od sprzedawcy wynika, iż gwarancja na dysk kończy...
§ Reklamacja dysku twardego (odpowiedzi: 2) Witam! Komputer na gwarancji uległ uszkodzeniu, a konkretnie dysk twardy -BĘDY ZAPISU. System operacyjny oraz MS Office - oryginalny ( nabyte razem z...
§ sprawdzenie dysku twardego (odpowiedzi: 5) Czy dopuszczalne jest sprawdzenie dysku twardego laptopa i bilingu rozmów telefonicznych w sprawie rozwodowej?


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:34.