Wada produktu nie z winy sprzedającego - rękojmia - Forum Prawne

 

Wada produktu nie z winy sprzedającego - rękojmia

Sprzedający sprzedawał telefon na internetowej aukcji o wartości 1700zł. Produkt przetestował na tyle na ile mógł, a co za tym idzie zaznaczył w opisie aukcji wszystko co zauważył, że jest nie tak, krótko mówiąc, te ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
10-06-2020, 20:07  
Ktopytaniebladzi1
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Wada produktu nie z winy sprzedającego - rękojmia

Sprzedający sprzedawał telefon na internetowej aukcji o wartości 1700zł. Produkt przetestował na tyle na ile mógł, a co za tym idzie zaznaczył w opisie aukcji wszystko co zauważył, że jest nie tak, krótko mówiąc, te wady które zauważył to je opisał.

Telefon został zakupiony przez kupującego. Kupujący dopatrzył się wady produktu, którą Sprzedający poprzez swoje użytkowanie nie był w stanie się dopatrzeć, a ponad to:
Za wadę produktu jest odpowiedzialny producent oprogramowania telefonu, a nie sprzedający.
Sprzedający obiektywnie nie był w stanie wykryć wady produktu podczas codziennego używania telefonu, a tym samym nie wiedział, że sprzedaje towar z wadą wynikającą z aktualizacji oprogramowania przez producenta telefonu.

Kupujący chce odstąpić od umowy kupna powołując się na przepisy dot. rękojmi.

Kto ma rację w tym sporze?
Jakie byłyby koszty postępowania sądowego, gdyby kupujący wystosował w tej sprawie pozew, a sprzedający by go przegrał?
Ktopytaniebladzi1 jest off-line  
11-06-2020, 00:35  
mpn103
Stały bywalec
 
Posty: 866
Domyślnie RE: Wada produktu nie z winy sprzedającego - rękojmia

Oprogramowanie nie podlega rękojmi.
mpn103 jest off-line  
11-06-2020, 01:23  
Ktopytaniebladzi1
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Wada produktu nie z winy sprzedającego - rękojmia

Nie wiem, czy się dobrze rozumiemy, więc przejdę do konkretów.
Ową wadą jest nie działający przedni aparat w aplikacjach innych niż domyślna aplikacja Aparat - wada potwierdzona przez 400 osób na forum producenta jako wynikła po aktualizacji oprogramowania.
Sprzedający nie korzystał z przedniej kamery w aplikacjach, a do sprzedaży kamera była sprawdzana w aplikacji domyślnej i tam też działała/działa.

Kupujący powołuję się na "wadę znaczącą" rażąco utrudniającą "pracę" na Instagramie. Tak jak wspominałem, "wada" wynikła na skutek aktualizacji oprogramowania i sprzedający nic o niej nie wiedział.

Czy te fakty stawiają sprzedającego w lepszym, czy gorszym świetle?
Ktopytaniebladzi1 jest off-line  
11-06-2020, 08:15  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Wada produktu nie z winy sprzedającego - rękojmia

Sprzedawca za to nie odpowiada.
 
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Auto używane od prywatnego sprzedającego z ukryta wada (odpowiedzi: 15) Witam, chciałbym zasięgnąć rady czy w ogóle opłaca mi się dochodzić swojego. 3tyg temu zakupiłem auto z 30tys z 2011roku. Auto oglądał znajomy...
§ Niepodważalna wada produktu a rękojmia (odpowiedzi: 9) Witam. Przydarzyła mi się taka sytuacja, że po zakupie telefonu zorientowałem się, że jest on fabrycznie uszkodzony. Całe plecy telefonu były...
§ Odmowa sprzedaży produktu przez Sprzedającego (odpowiedzi: 3) Witam, wskutek mojej nieuwagi ustaliłem cenę Kup Teraz drogiego telefonu na 1 zł. Bardzo szybko pewna osoba nabyła za tyle ten telefon. Wiem, że...
§ strata z winy sprzedającego (odpowiedzi: 3) witam kupiłem na allegro amortyzatory do auta. pracownik firmy od której kupiłem części zadzwonił do mnie w celu ustalenia jakie one powinny być....
§ Prawa sprzedającego a wada ukryta samochodu (odpowiedzi: 2) Witam 2 tyg temu sprzedałam samochód pewnemu panu.Generalnie wsyztsko było ok.Uzytkowałam samochód przez 3 lata i oprócz małych napraw...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:52.