Operator pocztowy - przesylka uszkodzona w transporcie, odrzucona reklamacja - Forum Prawne

 

Operator pocztowy - przesylka uszkodzona w transporcie, odrzucona reklamacja

Witam, Podpowiedzcie proszę jak skutecznie napisać odwołanie od decyzji odrzucającej reklamację. Wysłałem za pomocą OP myszkę komputerową zapakowaną w niewielki ale mocny, nowy kartonik, odpowiedni do jej rozmiarów, opakowaną w środku sporą ilością folii bombelkowej. ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
18-06-2020, 07:42  
kallak
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie Operator pocztowy - przesylka uszkodzona w transporcie, odrzucona reklamacja

Witam,
Podpowiedzcie proszę jak skutecznie napisać odwołanie od decyzji odrzucającej reklamację. Wysłałem za pomocą OP myszkę komputerową zapakowaną w niewielki ale mocny, nowy kartonik, odpowiedni do jej rozmiarów, opakowaną w środku sporą ilością folii bombelkowej. Odbiorca odebrał paczkę i powiadomił mnie o uszkodzeniu przesyłki myszki (nie działa jeden z przycisków). Karton powgniatany praktycznie z każdej strony, wygląda jakby przesyłka dostała się pomiędzy inne, większe/cięższe przesyłki lub została najzwyczajniej przygnieciona przez inną przesyłkę (patch zdjęcia
https://photos.app.goo.gl/R36DGxsefvidseAy9
https://photos.app.goo.gl/boJGjTettrL8VnQq7
https://photos.app.goo.gl/Kuy6wSSxrda6Efbp7

Wygenerowałem protokół szkody (przez stronę OP) oraz złożyłem reklamację. Po kilkunastu dniach dostałem decyzję oczywiście odmowną, której treść nie pozostawia złudzeń - "cokolwiek uległo uszkodzeniu jest winą Nadawcy/Odbiorcy:

Cytat:
"Analiza dokumentacji zgromadzonej w toku postepowanie reklamacyjnego wykazała.
że zawartość przesyłki nie została należycie zabezpieczona. W powyższym zakresie za poprawne zapakowanie i zabezpieczenie przesyłki odpowiada Nadawca, który przygotowuje przesyłkę do wysyłki.

Przygotowując towar do wysyłki należy mieć na uwadze, że jest on transportowany masowo.
gdzie przesyłki o różnych kształtach i gabarytach są piętrowane, dlatego niezbędne jest odpowiednie dopasowanie oraz wzmocnienie opakowania zewnętrznego stosownie do zawartości przesyłki, by nie uległo zniszczeniu poprzez napór ciężaru oraz podczas sortów. Wszystkie elementy należy umieścić w opakowaniu zawierającym dodatkowe wypełnienie. przy czym należy pamiętać, że nie każdy wypełniacz ma takie same zdolności amortyzowania wstrząsów i uderzeń. Przyjmuje się, że każda z pojedynczych części powinna zostać zapakowana odrębnie, przedmioty nie powinny przylegać do opakowania zewnętrznego, nie powinny stykać się między sobą, jak również nie mogą mieć możliwości swobodnego przemieszczania się. Przyjmuje się, iż pomiędzy towarem a opakowaniem powinno być minimum 3 cm odstępu, który zostanie wypełniony zabezpieczeniem.

Zgodnie z 5 11 ust. 1 Regulaminu świadczenia usługi „
***” przez
*** ., Operator w szczególności nie odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi Przesyłka Paczkomatowa, jeśli niewykonanie lub nienależyte wykonanie tej usługi nastąpiło z przyczyn występujących wyłącznie po stronie Nadawcy lub Odbiorcy, a także z powodu właściwości przesyłanej rzeczy, w szczególności wysokiej podatności przesyłanej rzeczy na uszkodzenia wynikające z jej wad lub naturalnych właściwości. Operator nie odpowiada także za wpływ na zawartość przesyłki takich czynników, jak warunki atmosferyczne, upływ czasu od nadania, uszkodzenie Przesyłki wynikające z niewłaściwego opakowania czy niewłaściwego zabezpieczenia rzeczy znajdujących się w Przesyłce.

Mając powyższe na uwadze, Operator wskazuje. Że zgodnie z art. 87 ust. 3 pkt. 3 ustawy
Prawo pocztowe (tj. Dz.U. 2 2017 r. poz. 1481 ze zm.) Operator nie odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej, jeśli jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie nastąpiło z powodu naruszenia przez Nadawcę lub Adresata przepisów ustawy albo regulaminu świadczenia usług pocztowych.
"
Brzmi jak idealna odpowiedź na każdą uszkodzoną przesyłkę, prawda? Moim zdaniem przesyłka zapakowana była odpowiednia do jej zawartości, odpowiednich rozmiarów i była dobrze zabezpieczona.
Takimi argumentami jakie są w odpowiedzi mogą zbijać każdą reklamację (i pewnie tak robią) w której paczka dojechała naruszona... Idąc dalej, to nawet gdybym przedmiot wielkości paczki zapałek był zapakowany w pudełko o największym możliwym gabarycie - takie samo pismo, bez zmiany choćby jednego wyrazu nadawałoby się idealne do odrzucenia roszczeń.
A przecież rozmiar przesyłki *** nie tylko powinien służyc temu, by Nadwaca odpowiednio za taką przestrzeń płacił, ale powinna też służyc Przewoźnikowi za wyznacznik gdzie taką przesyłkę przewozić, czyli że nie można wrzucać przesyłek rozmiaru A między albo pod przesyłki rozmiaru C np. karton z alufelgami.

Mam licząc od dnia wczorajszego 14 dni na złożenie odwołania (pisemnego).
Możecie doradzić jak skutecznie dojść do odszkodowania (wartości 'bagatela' niewiele ponad 60zł?)


moderacja
kallak jest off-line  
27-08-2020, 12:39  
gibraltar
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie re: Operator pocztowy - przesylka uszkodzona w transporcie, odrzucona reklamacja

Nie wiem jak tu założyć nowy temat.
Dotyczy to też ***.
Wysłałem paczkę za pobraniem 290 zł, klient nie odebrał i paczka wróciła ale całkowicie uszkodzona. Zgłosiłem to , wysłałem wszystko czego chcieli oprócz jednej rzeczy paragonu bo takiego nie mam. Było to używane i było to załatwione miedzy osobami fizycznymi.
Co mam zrobić kiedy nie mam rachunku? Nie chcą bez tego rozpatrzyć reklamacji a paczke rozwalili w ***




moderacja
gibraltar jest off-line  
27-08-2020, 16:21  
klimwater
Zbanowany
 
Posty: 165
Domyślnie re: Operator pocztowy - przesylka uszkodzona w transporcie, odrzucona reklamacja

Przydałyby się zdjęcia przesyłki przed wysłaniem, bo można domniemywać, że mogła być wysłana w używanym opakowaniu już podniszczonym. Po drugie faktycznie przymaławy ten kartonik. No i odbiorca odebrał to bez uwag, jak odbierał z paczkomatu, to mógł go włożyć spowrotem do skrytki widząc stan przesyłki.
klimwater jest off-line  
27-08-2020, 21:08  
LeszsekS
Moderator globalny
 
LeszsekS na Forum Prawnym
 
Posty: 39.675
Domyślnie RE: Operator pocztowy - przesylka uszkodzona w transporcie, odrzucona reklamacja

Cytat:
Napisał/a gibraltar Zobacz post
Nie wiem jak tu założyć nowy temat. ...
Normalnie, klikasz przycisk z lewej strony i już. Kto czyta nie błądzi.
LeszsekS jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Odrzucona reklamacja, uszkodzenie w transporcie (odpowiedzi: 12) Dobry wieczór, 29.06.2019 w sklepie stacjonarnym kupiłem (osoba prywatna) lodówkę z dostawą do domu. 10.07.2019 lodówka została dowieziona do...
§ Uszkodzona paczka Inpost - reklamacja odrzucona (odpowiedzi: 0) Witam Zamowilem akumulator samochodowy. Nadawca wyslal to Inpostem. Nie bylo mnie w domu jak kurier to dostarczył. Postanowił rzucić paczka przez...
§ Uszkodzona przesyłka - odrzucona reklamacja (odpowiedzi: 11) Witam, zakupiłem drabine aluminiową od jednego ze sprzedawców na portalu aukcyjnym. Któryś z pracowników odebrał przesyłke i po rozpakowaniu okazało...
§ Reklamacja towaru - przesyłka uszkodzona w transporcie (odpowiedzi: 7) Zakup na Allegro matrycy do laptopa. Kupuje przedsiębiorca (ja) od innego przedsiębiorcy. Matryca po dotarciu nie działa. Po kontakcie ze...
§ przesylka uszkodzona w transporcie - co teraz? (odpowiedzi: 10) Sprzedalem gitare (w idealnym stanie) na allegro. Po odbiorze okazalo sie, ze gitara jest uszkodzona. Kupiec twierdzi, ze celowo sprzedalem wadliwa...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:40.