Rękojmia na sprzęt po upływie gwarancji? - Forum Prawne

 

Rękojmia na sprzęt po upływie gwarancji?

Witam. Kupiłem w lipcu 2018 roku w sklepie dekoder satelitarny. Na początku wszystko działało dobrze i nie było problemów z nim. Pół roku temu zaczął się zawieszać ale zdarzało mu się to dosyć rzadko bo ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
26-08-2020, 08:02  
kowalmisiek
Początkujący
 
Posty: 19
Domyślnie Rękojmia na sprzęt po upływie gwarancji?

Witam.

Kupiłem w lipcu 2018 roku w sklepie dekoder satelitarny. Na początku wszystko działało dobrze i nie było problemów z nim. Pół roku temu zaczął się zawieszać ale zdarzało mu się to dosyć rzadko bo raz na 2 tygodnie czasem raz na tydzień. Wystarczyło go wyłączyć z prądu i włączyć no i już działał przez kolejne tydzień lub dwa. W między czasie napisałem temat na forum poświęcony takim dekoderom żeby się dowiedzieć czy ktoś już miał taki problem i czy to wina oprogramowania czy coś w elektronice się dzieje. Ogólnie nie było to aż tak denerwujące kiedy się zdarzało raz na tydzień albo dwa więc zbagatelizowałem sprawę i nie zgłosiłem go na reklamacji.

W tym momencie ten sam objaw zaczął występować codziennie i stało się to już irytujące. Żałuje że nie odesłałem go wcześniej ale teraz już jest po gwarancji bo skończyła się 20 lipca 2020. Czytałem coś że jeśli się stwierdziło wadę sprzętu przed upływem gwarancji czyli tych 24 miesięcy to od dnia stwierdzenia wady ma się 12 miesięcy na zgłoszenie reklamacji.
Jak to wygląda?
1. Czy ja stwierdzając wadę w moim dekoderze powinienem poinformować sklep że taka wada istnieje przed upływem gwarancji czyli tych 24 miesięcy i od tego czasu mam te 12 miesięcy na reklamację towaru?
2. Czy potrzebuje dowody że wada została wykryta przed upływem 24 miesięcy. Jeśli tak to czy temat na forum internetowym poświęcony sprzętowi tego typu wystarczy jako dowód żeby stwierdzić że wada pojawiła się przed upływem 24 miesięcy?
3. Czy w ogóle sprawa jest przegrana i niema co się sprzeczać ze sprzedawcą?

Ogólnie sprzedawca był w porządku i nawet mi polecił jakiś serwis (elektronika) który był by w stanie naprawić ten dekoder ale niestety serwis powiedział że to jest zbyt skomplikowana sprawa i nie podejmie się tego a ja zostałem z zepsutym dekoderem. Najgorsze jest to że miesiąc po gwarancji zaczął tak wariować ten dekoder. Sprzedawca stwierdził że naprawa pogwarancyjna zapewne wyjdzie tyle co nowy dekoder i to jest bez sensu. Jak by ten dekoder kosztował powiedzmy 300zl to bym po prostu kupił nowy i się nie zastanawiał ale on kosztował 1400zl więc nie tak mało.

Co tu teraz zrobić?
Jeśli sprawa jest do wygrania ze sprzedawcą to jak się za to zabrać. Czy iść osobiście rozmawiać ze sprzedawcą i zanieść ten sprzęt do niego czy pisać jakiś wniosek reklamacyjny i wysłać za potwierdzeniem odbioru? Jak rozmawiać ze sprzedawcą?
kowalmisiek jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Sprzęt po upływie gwarancji (odpowiedzi: 3) hej, chciałbym was bardzo prosić o poradę prawną kupiłem dwa lata temu laptopa w sklepie komputerowym online, który w zasadzie już od początku...
§ Rękojmia po upływie okresu gwarancji - czy ma zastosowanie w tym przypadku? (odpowiedzi: 1) Dzień dobry ;) Z góry przepraszam za brak wiedzy w temacie. Dotarłem tu z nadzieją na poradę odnośnie rekojmii lub też innych kroków jakie mógłbym...
§ Wymiana sprzętu na nowy po upływie gwarancji (odpowiedzi: 3) Witam. Zakupilam zmywarke 15.07.2014r. Niestety popsula sie pol roku po uplywie okresu gwarancyjnego. Zatem wezwalam serwisanta z autoryzowanego...
§ Reklamacja po upływie gwarancji (odpowiedzi: 4) Witam, mam następujący problem: W lutym 2014r. kupiłam laptopa marki Asus. Sądziłam, że sprzęt tej marki powinien trochę mi posłużyć - tymczasem...
§ prawa po upływie gwarancji (odpowiedzi: 9) Zakupiłem prywatnie urządzenie do pieczenia chleba 09 października 2008 r. z 3-letnia gwarancją, z której kilkakrotnie korzystałem Ostatnie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:22.