Co zrobić w przypadku długiej naprawy gwarancyjnej - Forum Prawne

 

Co zrobić w przypadku długiej naprawy gwarancyjnej

Dzień dobry 6 maja kupiłem aparat Pentax (nie kupowałem na firmę), 7 maja oddałem go na gwarancję w sklepie stacjonarnym (kupowałem przez Internet). Gwarancja została uwzględniona, od 28 maja serwis czeka na jakąś część z ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
05-09-2020, 13:13  
golden711
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie Co zrobić w przypadku długiej naprawy gwarancyjnej

Dzień dobry
6 maja kupiłem aparat Pentax (nie kupowałem na firmę), 7 maja oddałem go na gwarancję w sklepie stacjonarnym (kupowałem przez Internet). Gwarancja została uwzględniona, od 28 maja serwis czeka na jakąś część z zagranicy.

W karcie gwarancyjnej jest zapis mówiący o tym, że naprawa powinna zostać wykonana w terminie 30 dni do daty dostarczenia do serwisu, lecz w przypadku konieczności wysłania aparatu do serwisu za granicą, termin ten może zostać przedłużony. Dodatkowo, na stronie internetowej tego autoryzowanego serwisu jest regulamin napraw gwarancyjnych dla aparatów Pentax, w którym można przeczytać, że: Naprawa gwarancyjna może ulec wydłużeniu, jeżeli zajdzie konieczność sprowadzenia z zagranicy podzespołów niezbędnych do naprawy lub konieczna będzie wysyłka sprzętu poza granice Polski (do Europejskiego Centrum Naprawczego).

Czekam już 4 miesiące, chciałbym podjąć jakieś kroki, aby odzyskać pieniądze albo dostać po prostu działający sprzęt. Niestety nie wiem, co najlepiej zrobić, tzn. czy wysłać pismo ponaglające, zobowiązać sklep do wskazania konkretnej daty, czy może wezwać do wydania sprzętu i spróbować oddać na rękojmie u sprzedawcy albo jest jeszcze jakaś inna możliwość, o której nie wiem. Mylące są też dla mnie zapisy w karcie gwarancyjnej, tzn. w karcie jest możliwość wydłużenia terminu w przypadku wysłania za granicę (a mój aparat nie został tam wysłany) i regulamin serwisu, który nie miałem w ogóle pojęcia że istnieje.

Byłbym bardzo wdzięczny za wskazanie co powinienem zrobić w tej sytuacji.
golden711 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Odmowa naprawy gwarancyjnej. (odpowiedzi: 6) Witam i proszę o poradę wydaje się w beznadziejnej sprawie. W lutym br. kupiłem w salonie Komputronika zasilacz komputerowy. Po jakimś czasie...
§ Długi okres naprawy gwarancyjnej (odpowiedzi: 0) Witam. Poprosiłbym Państwa o poradę. Niecały rok temu zakupiłem pralkę. W sierpniu uległa ona awarii (awaria modułu), zgłosiliśmy usterkę na...
§ Czas naprawy gwarancyjnej - czy istnieje jakis okreslony termin naprawy? (odpowiedzi: 2) Witam, kupiłem część potrzebną do funkcjonowania skrzyni biegów w samochodzie, część działała około 2 msc i potem powrócił problem znany przed...
§ Niezadowolenie z naprawy gwarancyjnej (odpowiedzi: 8) Witam! 12.01.2013 zakupiłem telefon, po 2 tygodniach za szkłem zaczął pojawiać się kurz, ale to zignorowałem, ale wreszcie musiałem oddać telefon na...
§ Odmowa naprawy gwarancyjnej (odpowiedzi: 18) Witam. Czy gwarant może odmówić naprawy gwarancyjnej, tłumacząc sie zaprzestaniem produkcji części zamiennych?


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:36.