Reklamacja na podstawie rękojmi - zbiornik podziemny - Forum Prawne

 

Reklamacja na podstawie rękojmi - zbiornik podziemny

Witam. Sytuacja następująca Jestem Konsumentem, który zakupił na odległość podziemny zbiornik na deszczówkę z tworzywa sztucznego u Przedsiębiorcy Data zakupu (faktura) 04.06.2020 r. Data dostarczenia i wydania towaru: 06.06.2020 r. Zgodnie z dołączoną ze zbiornikiem ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
29-09-2020, 10:56  
Alter Ego
Użytkownik
 
Posty: 80
Domyślnie Reklamacja na podstawie rękojmi - zbiornik podziemny

Witam.
Sytuacja następująca
Jestem Konsumentem, który zakupił na odległość podziemny zbiornik na deszczówkę z tworzywa sztucznego u Przedsiębiorcy
Data zakupu (faktura) 04.06.2020 r.
Data dostarczenia i wydania towaru: 06.06.2020 r.
Zgodnie z dołączoną ze zbiornikiem instrukcją montażu zbiornik został zamontowany przez wyspecjalizowaną firmę budowlaną
W dniu 24.07.2020 r. została stwierdzona wada polegająca na tym, że pojawiło się wgniecenie do wewnątrz ściany zbiornika, które stopniowo powiększało się oraz nastąpiło pęknięcie ściany, utrata szczelności.

Z uwagi na występowanie opisanej wady o charakterze istotnym (brak możliwości dalszego korzystania, konieczność demontażu), zażądałem odstąpienia od umowy, reklamację tytułu rękojmi odebrano dnia 31.07.2020 r., również dostarczyłem fotodokumentację oraz dokumenty sprzedaży.

Z uwagi na brak odpowiedzi (żadnego kontaktu) ze strony sprzedawcy ponownie złożyłem reklamację i zażądałem tym razem obniżenia ceny wadliwego produktu, żeby chociaż w części pokryć straty związane z kosztami montażu, a następnie z demontażem owego i zakupem nowego zbiornika, Przedsiębiorca odebrał reklamację dnia 02.09.2020 r.

Na dzień dzisiejszy 29.09.2020 r. niestety nadal brak kontaktu, co komplikuje
pracy przy budynku z uwagi na oczekiwanie demontażu i ponownego montażu, a to jest ciężki sprzęt, który musi wjechać na ogród przy budynku.

Proszę o podpowiedź co mogę zrobić takiej sytuacji, kiedy Przedsiębiorca ignoruję żądania reklamacyjne, a nie mogę nic z tym zbiornikiem zrobić (obawiam się żeby podczas demontażu nie doszło do uszkodzeń mechanicznych i nie było zarzutów o uszkodzeniu).

Dziękuję za pomoc.
Alter Ego jest off-line  
29-09-2020, 11:33  
Alter Ego
Użytkownik
 
Posty: 80
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie rękojmi - zbiornik podziemny

Czy w tym przypadku ma zastosowanie art. 7a?

Która reklamacja jest wiążącą w takim przypadku?

§ Ustawa o prawach konsumenta
Dz.U.2020.0.287 t.j. - Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
Art. 7a. prawa konsumenta
Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację
1. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
2. Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację.
3. Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.
Alter Ego jest off-line  
18-10-2020, 11:31  
Alter Ego
Użytkownik
 
Posty: 80
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie rękojmi - zbiornik podziemny

Zostaje teraz sprawa sądowa?
Alter Ego jest off-line  
19-10-2020, 08:32  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 17.017
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie rękojmi - zbiornik podziemny

Próbowałeś jeszcze przez rzecznika praw konsumenta?
gryffinian jest off-line  
Wczoraj, 09:18  
Alter Ego
Użytkownik
 
Posty: 80
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie rękojmi - zbiornik podziemny

Cytat:
Napisał/a gryffinian Zobacz post
Próbowałeś jeszcze przez rzecznika praw konsumenta?
Tak, około 2 tygodni temu - bez odzewu na chwilę obecną.
Alter Ego jest off-line  
Wczoraj, 09:29  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 17.017
Domyślnie RE: Reklamacja na podstawie rękojmi - zbiornik podziemny

To zostaje ostateczne pisemne wezwanie do wykonania żądania z rękojmi, a później niestety pozew.
gryffinian jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja na podstawie rękojmi czy gwarancji producenta. (odpowiedzi: 3) Witam. Mam problem z zakupionym produktem. Jako konsument zakupiłem telefon w jednej z sieciówek z sprzętem elektronicznym. Po ponad roku...
§ Reklamacja na podstawie rękojmi, brak reakcji sprzedającego. (odpowiedzi: 30) Witam po długiej nieobecności :) 8 lutego br. zakupiłem m.in. plastikową skrzynkę przez znany portal aukcyjny. Paczka dotarła 16 lutego (piątek),...
§ Reklamacja na podstawie rękojmi (odpowiedzi: 4) Witam serdecznie. 19.12.2016r zakupiłam w sieci RTV Euro AGD tablet. Do 12.02.2017r. działał bez najmniejszych problemów, jednak właśnie 12.02...
§ Zwrot pieniędzy na podstawie rękojmi (odpowiedzi: 2) Witam. Otóż kupiłem laptopa, był już w serwisie trzy razy i za każdym razem wymieniali coś innego, teraz trafiła się usterka głośnego wentylatora....
§ Wymiana telefonu na podstawie rękojmi (odpowiedzi: 12) Witam We wrześniu 2010 zakupiłem telefon marki LG w ramach przedłużenia umowy abonamentowej i wykorzystywałem go na potrzeby firmy. Telefon po...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:54.