Kłopoty z dostawą mebli - Forum Prawne

 

Kłopoty z dostawą mebli

Dzień dobry! Chciałbym uzyskać poradę, co powinienem zrobić i czego oczekiwać od Sklepu / Dostawcy w następującej sprawie: 28.09.2020 dokonałem poprzez infolinię *** sklepu meblowego zakupu mebli wraz z usługą „Dostawa z wniesieniem” oraz usługą ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
06-10-2020, 20:29  
Dawid_1991
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Kłopoty z dostawą mebli

Dzień dobry!

Chciałbym uzyskać poradę, co powinienem zrobić i czego oczekiwać od Sklepu / Dostawcy w następującej sprawie:

28.09.2020 dokonałem poprzez infolinię *** sklepu meblowego zakupu mebli wraz z usługą „Dostawa z wniesieniem” oraz usługą „Montaż mebli”. Zamówione towary i usługi zostały przeze mnie od razu opłacone – przelew internetowy.

Planowy termin dostawy towarów z ich wniesieniem do wskazanego pomieszczenia w mieszkaniu: czwartek 01.10.2020 w godzinach 17:00 – 20:00. Podczas składania zamówienia zaoferowano mi przedział 16:00 – 20:00, Konsultantka powiedziała, że zostawi uwagę w systemie, że usługa może być zrealizowana najwcześniej o 17:00 a nie 16:00, ponieważ do 16:00 pracuję w innej części miasta i nie będę w stanie szybko dotrzeć.

W przeddzień dostawy, po 22:00 otrzymałem SMSa, w treści którego ktoś pisał, że jest pracownikiem firmy przewozowej (nie przedstawił się imieniem ani nazwiskiem) i prosi o odbiór zamówionych towarów we wcześniejszych godzinach, ponieważ wybrana przeze mnie godzina dostawy i lokalizacja mojego mieszkania kolidują z zaplanowanym przez dostawcę harmonogramem dostaw w dniu 01.10.2020. Odpisałem, że niestety nie jest to możliwe, ponieważ do 16:00 będę w pracy. Dostałem odpowiedź, że w takim razie otrzymam towary w wybranym przeze mnie przedziale godzin.

01.10.2020 z tego samego numeru, z którego dzień wcześniej ze mną SMSowano, telefonowano do mnie kilka razy po godzinie 15:00. Nie odbierałem, bo nie mogłem. Stwierdziłem, że pewnie dostawca jeszcze raz próbuje wymusić wcześniejsze odebranie zamówienia niż po 17:00. Ponadto byłem jeszcze w pracy i nie mogłem rozmawiać.

Po wyjściu, jak najszybciej się dało, dotarłem do mieszkania = adres dostawy. Około 16:25 napisałem SMSa, że już jestem i serdecznie zapraszam. Nie było na to żadnego odzewu. Tymczasem w systemie śledzenia paczek pojawiła się informacja, że o 16:05 była podjęta próba doręczenia, mało tego – rzekomo o 16:40 (byłem już wtedy w mieszkaniu i absolutnie nic takiego nie miało miejsca) była podjęta jeszcze jedna próba, także nieudana. Chwilę później pokazała się informacja, że towar zwrócono do magazynu i zostanie podjęta kolejna próba doręczenia, ale już w innym terminie.

Oburzony podjąłem kilka prób połączenia z dostawcą – miał już wyłączony telefon, zgłaszała się od razu automatyczna sekretarka. Zadzwoniłem na infolinię sklepu z żądaniem wyjaśnień, a tam Konsultantka po sprawdzeniu i rzekomym skontaktowaniu się z firmą przewozową powiedziała, że otrzymała informację, że przesyłki nie zostaną już dostarczone w dniu dzisiejszym i mogę zaproponować inny termin. Nie potrafiła wytłumaczyć, z jakiego powodu dostawa nie zostanie zrealizowana. Stwierdziłem, że do 20:00 są jeszcze prawie 3h i że ledwo minęła 17:00, a ja przecież miałem mieć przywieziony towar od 17:00 do 20:00, zapłaciłem za tę usługę 99 zł i żądam jej zrealizowania. Konsultantka tylko jeszcze raz powtórzyła, że dostawa w tym dniu jest już niemożliwa i poprosiła o nowy termin. Powiedziałem, że nie będę wskazywać nowego terminu, bo już jeden ustaliłem i jest, jak jest, więc po co mam podawać kolejny, skoro dostawca i tak robi co chce.

Tego samego dnia wypełniłem formularz reklamacyjny na stronie sklepu i wysłałem też maila do firmy przewozowej z żądaniem wyjaśnień. Firma przewozowa – oczywiście brak odzewu na moją wiadomość, sklep wysłał jedynie automatycznie potwierdzenie zarejestrowania w systemie reklamacji wraz z informacją, że odpowiedź otrzymam w ciągu 14 dni.
02.10.2020 – 04.10.2020 brak kontaktu ze strony sklepu i firmy przewozowej. 04.10.2020 wysłałem kolejnego maila do Sklepu z uzupełnieniem reklamacji.

W mailu tym wysunąłem następujące żądania:
- całkowity zwrot pieniędzy za niezrealizowaną w umówionym terminie usługę „Transport z wniesieniem” w kwocie 99 zł.
- jak najszybsze dostarczenie towarów będących moją własnością od momentu zapłaty w dniu 28.09.2020 pod wskazany w zamówieniu adres, zrealizowane przez inną firmę niż dotychczasowy „dostawca”, z uwagi na brak zaufania do tego dostawcy i z uwagi na brak kontaktu i zainteresowania moim problemem. Sklep współpracuje z jedną z wiodących firm kurierskich oraz z firmą przewozową. Małe zamówienia, o wadze maksymalnej 30 kg są realizowane zazwyczaj przez firmę kurierską, wtedy kurier przywozi paczkę pod wskazany adres, ale nie ma obowiązku wchodzić do klatki i może żądać, żebym to ja do niego zszedł i odebrał paczkę na dworze. Dostawa odbywa się we wskazanym dniu w godzinach 8:00 – 18:00. Firma przewozowa zaś dostarcza zamówione produkty o masie łącznej ponad 30 kg, pracownicy wnoszą je do wskazanego pomieszczenia w mieszkaniu. Dostawa kurierem kosztuje 15 zł, firmą przewozową – więcej, w moim wypadku (ze względu na łączną masę paczek – 80 kg) – 99 zł. Firma przewozowa ma 3 przedziały czasowe, w których realizuje dostawy: 8:00 – 12:00, 12:00 – 16:00, 16:00 – 20:00.
- przyjęcie mojej rezygnacji z usługi „Montaż mebli” opłaconej także 28.09.2020, planowanej na 13.10.2020 12:00 – 16:00 i całkowity zwrot pieniędzy w kwocie 200 zł. Okazało się bowiem, że montaż robi ta sama firma, która zajmuje się dostawą, a – wg licznych opinii w internecie – pracownicy tej firmy często nie mają pojęcia o tym, jak składać te meble i tylko je niszczą.

Nie dostałem żadnej odpowiedzi na moje maile, Sklep rości sobie prawo do udzielenia odpowiedzi w terminie do 14 dni od wniesienia reklamacji.

Tymczasem dziś po godzinie 9:00 otrzymałem SMSa ze sklepu – automatyczne powiadomienie – że został „ustalony” nowy termin dostawy – 08.10.2020 8:00 – 12:00 i w przypadku braku możliwości odebrania przesyłki w tym terminie należy zadzwonić na infolinię i to zgłosić.

Nikt niczego ze mną nie ustalał. Dlaczego mam po raz n-ty ponosić koszty połączenia telefonicznego z infolinią? Wyraźnie sformułowałem żądanie reklamacyjne w postaci zmiany dostawcy na np. Firmę kurierską, bo firma przewozowa, z którą współpracuje sklep, okazuje się być nierzetelna.
Mało tego – w internecie jest mnóstwo opinii, w których internauci stwierdzają, że często przedstawiciele tej firmy przewozowej nie realizują wniesienia paczek do mieszkania tylko twierdzą, że mają obowiązek wnosić tylko na parter, a jeśli chodzi o inne piętra, to trzeba dopłacić. Nie chcę mieć z tą firmą nic wspólnego, ale chcę też w końcu dostać moją własność.

Szanowni Forumowicze, uprzejmie proszę o pomoc. Jak mam ubiegać się o zwrot pieniędzy za niezrealizowaną 01.10.2020 dostawę, zrezygnować skutecznie z montażu i też dostać za to zwrot pieniędzy, a przede wszystkim doprowadzić do zmiany dostawcy i do ustalenia terminu mi pasującego.

Co sądzicie o tej sprawie?

Pozdrawiam,
Dawid


moderacja
Dawid_1991 jest off-line  
09-10-2020, 12:35  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 17.015
Domyślnie RE: Kłopoty z dostawą mebli

Cytat:
Sklep rości sobie prawo do udzielenia odpowiedzi w terminie do 14 dni od wniesienia reklamacji.
Nie rości tylko ma takie prawo.


Cytat:
Wyraźnie sformułowałem żądanie reklamacyjne w postaci zmiany dostawcy na np. Firmę kurierską, bo firma przewozowa, z którą współpracuje sklep, okazuje się być nierzetelna.
Nie ma w prawie przepisów pozwalających na takie żądania.


Cytat:
Mało tego – w internecie jest mnóstwo opinii, w których internauci stwierdzają, że często przedstawiciele tej firmy przewozowej nie realizują wniesienia paczek do mieszkania tylko twierdzą, że mają obowiązek wnosić tylko na parter, a jeśli chodzi o inne piętra, to trzeba dopłacić.
Wówczas składasz reklamację na wykonanie usługi i żądasz właśnie zwrotu za jej nie zrealizowanie.


Cytat:
Jak mam ubiegać się o zwrot pieniędzy za niezrealizowaną 01.10.2020 dostawę, zrezygnować skutecznie z montażu i też dostać za to zwrot pieniędzy, a przede wszystkim doprowadzić do zmiany dostawcy i do ustalenia terminu mi pasującego.
Reklamację ponoć złożyłeś - poczekaj na odpowiedź. Upewnij się w międzyczasie, że nie "przeoczyłeś" żadnego dokumentu doprecyzowującego dostawy, a który przy zamówieniu akceptowałeś.
gryffinian jest off-line  
10-10-2020, 14:50  
Dawid_1991
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Kłopoty z dostawą mebli

Dziękuję za odpowiedź i wyjaśnienie niektórych kwestii.

Pozdrawiam,
Dawid
Dawid_1991 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Kłopot z dostawą mebli. (odpowiedzi: 2) Witam! Proszę o pomoc, ponieważ nie wiem jak mam postąpic w sprawie dzisiejszej dostawy mebli ze sklepu ***. Zakupiłem narożnik wraz z fotelem w...
§ problem z dostawą (odpowiedzi: 6) Dzień dobry, Posiadam problem z firmą, w której zakupiłem łóżko. Zostało ono kupione 20 czerwca z terminem realizacji na 20 sierpnia. Około 28...
§ umowa o dostawę energii (odpowiedzi: 8) Witam! Chciałbym dowiedzieć czy możliwe jest zawarcie umowy na dostawę energii z dwoma dostawcami jednocześnie. Pozdrawiam!
§ Problem z dostawą mebli upłyneło 14 dni (odpowiedzi: 2) Witam, mam takie pytanie kupiłem meble w jednym z pewnych sklepów meblowych, dostawa jest w gratisie bo przekroczyłem 1600 i na zamówieniu jest...
§ oczekiwanie na dostawę (odpowiedzi: 1) zamówiłam buty w sklepie internetowym. ów sklep, sprowadza najpierw buty z usa, a następnie rozsyła do klientów w Polsce. sprzedawca poinformował...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:57.