Problemy z warsztatem - nieprawidłowo wykonana usługa - Forum Prawne

 

Problemy z warsztatem - nieprawidłowo wykonana usługa

Witajcie, mam problem z mechanikiem. Oddałem do mechanika alternator na regenerację przez znajomego, który umówił się na regenerację (to istotne). Po zamontowaniu alternatora do samochodu, okazało się, że w dalszym ciągu nie działa on poprawnie. ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
13-10-2020, 00:32  
_Ocean_
Użytkownik
 
Posty: 34
Domyślnie Problemy z warsztatem - nieprawidłowo wykonana usługa

Witajcie, mam problem z mechanikiem.

Oddałem do mechanika alternator na regenerację przez znajomego, który umówił się na regenerację (to istotne). Po zamontowaniu alternatora do samochodu, okazało się, że w dalszym ciągu nie działa on poprawnie. Mechanik sugerował, żeby wymienić kabel główny ładowania - co zostało uczynione, jak również wykluczono wszystkie możliwe inne usterki (klimatyzacja, klemy, akumulator, itp. itd). Udałem się do owego mechanika celem zgłoszenia reklamacji. Okazało się, że nie przeprowadził regeneracji poprawnie i pomimo wcześniejszych ustaleń nie wymienił regulatora napięcia. Z tytułu olbrzymich problemów z mechanikiem zgodziłem się dopłacić za wymianę regulatora, chociaż "normalnie" jest on wymieniany wraz z regeneracją alternatora (to wręcz podstawa). Pomimo wymienienia regulatora napięcia problem dalej występował, przy czym przy ostatniej naprawie wskazywałem mechanikowi właśnie potencjalne uszkodzenie regulatora napięcia lub diody alternatora. Przy próbie kolejnej reklamacji mechanik odmówił jej, w związku z czym wysłałem do niego pismo wzywające do usunięcia usterki, wyznaczenia warsztatu w którym na koszt mechanika dokonam napraw lub zwrotu poniesionych przeze mnie kosztów. Zasięgnąłem dodatkowo opinii dwóch niezależnych warsztatów, które wskazują na usterkę alternatora. Mija już ponad miesiąc od daty doręczenia pisma, a ja w dalszym ciągu nie dostałem odpowiedzi.

Dochodzi do tego sprawa, iż na fakturze widnieją nieprawidłowe pozycje. Za pierwszym razem umawiałem się na regenerację alternatora, a za drugim na usunięcie usterki. Pomimo tego, na fakturze figuruje "wymiana regulatora napięcia" oraz "koszt montażu". Wskazałem tą nieścisłość w piśmie. Posiadam dodatkowo nagranie rozmowy (na zewnątrz, przed warsztatem, przy moim samochodzie) z mechanikiem, gdzie umawiałem się na usunięcie usterki w ramach reklamacji, gdzie o żadnych dodatkowych kosztach mowy nie było. Na pokrycie kosztów zgodziłem się wyłącznie zaszantażowany tym, że mechanik nie odda mi auta, którego potrzebuję na codzień do pracy.


Jakie powinny być moje dalsze kroki?

Jak wygląda sprawa wytoczenia sprawy w sądzie? Co powinienem zrobić, aby poprawnie to wykonać? Mam już za sobą jedną, niezwiązaną sprawę w sądzie, ale było to jeszcze za czasów obowiązywania ustawy o szczególnych warunkach sprzedazy konsumenckiej i na wskutek swojej niewiedzy, po apelacji i braku powołania rzeczoznawcy sprawę przegrałem - nie chciałbym powtórzyć tego samego ze względu na swój stan niewiedzy.

Z góry Wam dziękuję.
_Ocean_ jest off-line  
13-10-2020, 07:21  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 17.015
Domyślnie RE: Problemy z warsztatem - nieprawidłowo wykonana usługa

Możesz przytoczyć treść tego pisma? Kiedy je wysłałeś dokładnie i czy masz potwierdzenie odbioru? Naprawa prywatna czy na firmę?
gryffinian jest off-line  
13-10-2020, 10:28  
_Ocean_
Użytkownik
 
Posty: 34
Domyślnie RE: Problemy z warsztatem - nieprawidłowo wykonana usługa

Usługa na konsumenta, fakturę brałem na osobę fizyczną bez NIP-u, faktycznie to mogło zmylić. Wysłałem 16.09, doszło kilka dni później. Mam potwierdzenie odbioru.

Treść pisma:

W dniu 11.08 został do Państwa oddany alternator VALEO o nr fabrycznym 37300-37800 celem poddania go regeneracji (i to było podstawą usługi, do czego w dalszym ciągu pisma nawiążę). Po jego odebraniu i zamontowaniu przez mechanika samochodowego stwierdzono w dalszym ciągu niepoprawną pracę układu ładowania. Zasugerował Pan wymianę głównego przewodu ładowania, co zostało uczynione, aczkolwiek w dalszym ciągu nie wyeliminowało to usterki. Za usługę nie otrzymałem paragonu, na co zwróciłem Panu uwagę w dniu 03.09.2020 r., gdy zadzwoniłem do Pana ponownie, by zgłosić niepoprawne działanie alternatora, pomimo jego regeneracji. Umówiliśmy się na następny dzień (04.09.2020 r.) pod Pana zakładem, by zweryfikował Pan niepoprawne działanie alternatora. Udowodniłem Panu, iż napięcie ładowania alternatora jest skrajnie nieodpowiednie i podczas Pana pomiarów wynosiło ono 12,8 V pod obciążeniem, co uznane zostało wspólnie za niepoprawne. Umówiliśmy się na 10.09.2020 r. na poprawę wykonanej przez Pana usługi (i w takim brzmieniu padło to stwierdzenie) i usunięcie usterki – co potwierdzone mam na nagraniu. Po zostawieniu u Pana samochodu, jeszcze tego samego dnia dowiedziałem się o możliwości odbioru samochodu, ale za opłatą 160 zł, gdyż wymieniony został regulator napięcia (pomimo braku poinformowania mnie o dodatkowych kosztach przed wymianą części). Nie zgodziłem się na dopłatę, wskazując, iż to Pan za pierwszym razem niepoprawnie wykonał usługę i to Pan podjął się regeneracji alternatora za pierwotnie ustaloną kwotę, 170 zł. Po licznych kłótniach, z uwagi na konieczność posiadania samochodu, odebrałem go od Pana i – w moich oczach niesłusznie – zapłaciłem kolejne 160 zł za usunięcie usterki. Samochód w dalszym ciągu działał niepoprawnie, a ja w dalszym ciągu nie dostałem paragonu za żadną z wykonanych usług, o czym poinformowałem przy odbiorze auta. Zażyczyłem sobie wówczas fakturę na osobę fizyczną za całość usługi (170+160 zł). Cenę za całość usługi uznaję za szczególnie nieadekwatną, gdyż za podobne pieniądze można zakupić nowy alternator i gdybym został poinformowany na początku o wysokości kosztów, to tak bym uczynił, a gdybym został poinformowany o dodatkowych kosztach (160 zł) to odmówiłbym serwisu. Zniecierpliwiony, 15.09.2020 r. pojawiłem się osobiście w Pana warsztacie i zażądałem faktury. Otrzymałem ją, aczkolwiek wyszczególniona na fakturze usługa nie pokrywa się z tymi, na które się umawialiśmy. Na fakturze (załącznik 1) widnieje pozycja „wymiana łożysk i regulatora napięcia alternatora”, podczas gdy usługa miała dotyczyć w pierwszej kolejności regeneracji alternatora, a następnie reklamacyjnego usunięcia niepoprawnej pracy alternatora. W tym samym dniu osobiście poinformowałem Pana, iż usterka występuje nadal i nie została ona usunięta. W tym samym dniu odbyłem wizytę jeszcze w dwóch różnych warsztatach w celu zweryfikowania źródła problemu oraz wykluczenia winy innych układów (przewodów elektrycznych, układu paska wielorowkowego, klimatyzacji etc.). Oba warsztaty wskazały na niepoprawną pracę alternatora, co zostało potwierdzone wydrukami z urządzeń pomiarowych, które załączam do niniejszego pisma. Dodatkowo, podczas wizyty w drugim warsztacie zasugerowano również wymianę klem akumulatora, co również zostało przeze mnie uczynione, aby wyeliminować kolejne potencjalne źródło problemu.
W związku z powyższym, wzywam Pana do:
- Ustalenia terminu bezpłatnego usunięcia usterki w ciągu najbliższych 2 tygodni od otrzymania pisma lub wskazaniu warsztatu, który usunie usterkę na Pana koszt, lub zwrot poniesionych przeze mnie kosztów (
- korekty faktury 1/09/2020 poprzez zmianę pozycji „wymiana łożysk i regulatora napięcia alternatora” na „regeneracja alternatora” oraz „usunięcie usterki niepoprawnego napięcia ładowania”
- zwrotu poniesionych kosztów diagnozy wykonanej na potrzeby udowodnienia, że wykonana przez Pana usługa nie została wykonana poprawnie

Proszę o odpowiedź pisemną w przeciągu tygodnia od daty otrzymania niniejszego pisma.
_Ocean_ jest off-line  
13-10-2020, 10:39  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 17.015
Domyślnie RE: Problemy z warsztatem - nieprawidłowo wykonana usługa

Wykonawca ma 14 dni na ustosunkowanie się - tak wynika z KC - przepisów o rękojmi, bo je stosujemy podczas umów o dzieło i jego wad (naprawy). Kiedy dostał to pismo?
gryffinian jest off-line  
13-10-2020, 11:04  
_Ocean_
Użytkownik
 
Posty: 34
Domyślnie RE: Problemy z warsztatem - nieprawidłowo wykonana usługa

21-go zeszłego miesiąca, więc termin został wyczerpany i "z automatu" uznaje roszczenia za zasadne. Nie wiem jakie dalsze kroki powinienem podjąć. Od razu sąd, czy coś jeszcze? Są teraz dalej "postępowania uproszczone", tak jak kiedyś, gdzie wszystko szło złożyć przez internet?
_Ocean_ jest off-line  
13-10-2020, 11:59  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 17.015
Domyślnie RE: Problemy z warsztatem - nieprawidłowo wykonana usługa

Ja bym zaczął od przypomnienia mu się osobiście i na piśmie, że termin roszczenia bezpłatnej naprawy ("Ustalenia terminu bezpłatnego usunięcia usterki") przy czym pamiętaj, że dałeś mu "najbliższe dwa tygodnie" od upływu terminu odpowiedzi.
gryffinian jest off-line  
13-10-2020, 12:30  
_Ocean_
Użytkownik
 
Posty: 34
Domyślnie RE: Problemy z warsztatem - nieprawidłowo wykonana usługa

Jasne, dzięki za uwagę, nie pomyślałem, że faktycznie te dwa tygodnie będą obowiązywały od terminu upływu odpowiedzi!
_Ocean_ jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Nieprawidłowo wykonana usługa pośrednictwa w zakupie nieruchomosci (odpowiedzi: 2) Dzień dobry, chciałbym zapytać, jak waszym zdaniem można rozwiązać poniższy problem Jakieś 3 miesiące temu zakupiłem, za pośrednictwem dość...
§ nieprawidłowo wykonana usługa tłumaczenia (odpowiedzi: 3) Witam, proszę o poradę jakie mamy możliwości rozwiązania takiego problemu. Jesteśmy firmą która zleciła do biura tłumaczeń przetłumaczenie na kilka...
§ Problem z warsztatem (przekładka anglika) - nieprawidłowo wykonan (odpowiedzi: 22) Witam, Niedawno skorzystalem z uslugi pewnego warsztatu zajmującego się przystosowywaniem samochodow z UK do jazdy w Polsce. Mimo ze jest to dluga...
§ Deweloper-prawo budowlane. Nieprawidłowo wykonana izolacja. (odpowiedzi: 0) witam, wszystkich szukam porady z zakresu prawa budowlanego. Kupiłam mieszkanie w 2011 roku we wrześniu od deweloppera. Wykończyłam było super...
§ Problemy z warsztatem (odpowiedzi: 1) Witam, Dnia 21 czerwca 2010 oddałam samochód który nie odpalał na benzynie i gazie, a jak już odpalił to gasł. Samochód oddalam do mechanika w tym...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:39.