Kolejna reklamacja, aż upłynęła gwarancja... - Forum Prawne

 

Kolejna reklamacja, aż upłynęła gwarancja...

Witajcie. Chciałbym zwrócić się do Forumowiczów o pomoc jak rozwiązać powstały problem. Dnia 15.10.2018r kupiłem zegarek smart Samsung Gear S3 Classic. Wszystko było dobrze do ostatnich tygodni gwarancji kiedy to bateria zegarka zaczęła się rozładowywać ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
18-10-2020, 12:47  
Tal-Rash
Użytkownik
 
Posty: 60
Domyślnie Kolejna reklamacja, aż upłynęła gwarancja...

Witajcie.
Chciałbym zwrócić się do Forumowiczów o pomoc jak rozwiązać powstały problem.
Dnia 15.10.2018r kupiłem zegarek smart Samsung Gear S3 Classic.
Wszystko było dobrze do ostatnich tygodni gwarancji kiedy to bateria zegarka zaczęła się rozładowywać w zastraszającym tempie. Wcześniej po cały dniu od 04 do 21 miałem 30-40%. Teraz problemem jest dociągnięcie do do piętnastej o której kończę pracę.
Dnia 07.10.2020 pojechałem do firmy Komputronik aby oddać zegarek do naprawy gwarancyjnej. Zasugerowano mi aby oddać go do firmy Samsung bo skróci to czas naprawy ponieważ Komputronik ten sprzęt musiałby do Samsunga wysłać. Pojechałem więc do jednego z salonów Samsung i tam oddałem zegarek na naprawę gwarancyjną. W zegarku została wymieniona bateria i oddano mi po po kilku dniach roboczych.
W dniu 12.10.2020 odebrałem zegarek. Niestety po kilku godzinach zorientowałem się, że usterka nadal istnieje, dla pewności naładowałem do pełna zegarek i zostawiłem na szawce do rana. Leżąc i nic nie robiąc w nocy się rozładował...
Wiedząc, że gwarancja dobiega końca oddałem go ponownie dnia 14.10.2020r. Został mi zwrócony 16.10.2020. Stwierdzono problem z działaniem systemu i podobno wgrano nowy.
Dziś mamy 18.10.2020 roku. Gwarancja upłynęła sprzęt nadal rozładowuje się opętany przez demona.
Wczoraj telefonowałem do firmy Komutronik gdzie sprzęt był kupiony. Odesłano mnie do Samsunga bo u nich SPRZĘT NIE BYŁ REKLAMOWANY. Samsung natomiast zaproponował ponowną reklamację ale ze względu, że okres gwarancyjny upłynął będzie ona najprawdopodobniej płatna.
Czuję się źle potraktowany, olany w potocznym znaczeniu i chciałbym wstąpić na drogę prawną. Napisać stosowne pismo i zażądać zwrotu pieniędzy. Na jaki przepis powinienem się powołać jak mniej więcej sformułować takie pismo i do kogo sie udać? Nigdy nie byłem w takiej sytuacji i czuje się teraz zagubiony w gąszczu przepisów które znalazłem za pomocą wujka gogle ale po przeczytaniu kilku stron czuje jeszcze większy mętlik i już nie wiem co zrobić...
Uprzejmie proszę o pomoc. Dziękuje za czas poświęcony na mój problem.
/Rafał
Tal-Rash jest off-line  
19-10-2020, 08:30  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 17.015
Domyślnie RE: Kolejna reklamacja, aż upłynęła gwarancja...

Upewniłeś się, że jakaś aktualizacja systemu po prostu nie drenuje baterii szybciej niż stara wersja? Jeśli bateria jest sprawna, a ten system "po prostu tak ma", że zużywa więcej energii niż poprzednia wersja to nie ma sensu wstępować na "drogę prawną".
gryffinian jest off-line  
19-10-2020, 14:28  
Tal-Rash
Użytkownik
 
Posty: 60
Domyślnie RE: Kolejna reklamacja, aż upłynęła gwarancja...

Samsung twierdzi że nowsze wersje są optymalizowane pod katem mniejszego zapotrzebowania na energie i napewno aktualizacja oprogramowanie nie obcina wydajności baterii o 50%...
Tal-Rash jest off-line  
Wczoraj, 06:59  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 17.015
Domyślnie RE: Kolejna reklamacja, aż upłynęła gwarancja...

Tak tak, a pewna firma z jabłuszkiem twierdziła, że wcale nie ogranicza wydajności celem "ochrony baterii" w swoich wyjątkowych produktach. Tak czy siak jeśli bateria i zegarek technicznie są sprawne, tylko trzeba je częściej ładować, to nic nie zdziałasz. Możesz co prawda próbować reklamacji, a nawet pozwu, ale wtedy musiałbyś udowodnić albo wadliwą baterię albo inne uszkodzenie powodujące szybkie rozładowanie. Wydaje mi się, że gra nie jest warta świeczki. Ale na przyszłość podpowiem, żebyś nie dał się odsyłać od sprzedawcy do gwaranta, bo "oni i tak wyślą". Sprzedawca może odpowiadać jeszcze na zasadach rękojmi, a gwarant nie. Sprzedawca nie może też "scedować" procedury na gwaranta ani "w imieniu klienta" zgłaszać reklamacji jeśli klient chcę rękojmi i np. naprawy. Wtedy sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych na odpowiedź i nie może się opeirać na swoich regulaminach, zasadach itp.
gryffinian jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Kolejna reklamacja (odpowiedzi: 3) Witam was, Mam nie lada problem. Zakupiłem ponad rok temu laptop (nie tani, wiec i ból większy), który już dwa razy oddałem na gwarancję. Co...
§ Gwarancja. Kolejna naprawa laptop HP (odpowiedzi: 0) Witam, Dwa miesiące temu oddałam laptop HP na gwarancje ( panel ekranu dotykowego bardzo często sam się włączał- tak jakbym klikala kursorem ...
§ Reklamacja obuwia: naprawa, bez konsultacji z konsumentem, kolejna reklamacja odrzuco (odpowiedzi: 39) Już wcześniej opisywałam ten problem, ale powtórzę. Jesienią 2010r zakupiłam buty Nike WMNS Court Tradition 2 za 299zł. W marcu oddałam je do...
§ Kolejna reklamacja. (odpowiedzi: 1) Witam,mam pytanie dotyczące powtórnej reklamacji obuwia letniego. Buty zakupiłam w ubiegłym roku, rozkleiły sie, jednak reklamacja nie została uznana...
§ Kolejna reklamacja (odpowiedzi: 3) Oddałam telefon do reklamacji poraz 3, domagajac sie wymiany na nowy. Jednak konsultantka poinformowała mnie, iz dopiero za 4 razem można ubiegac...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:49.