03-11-2020, 19:34
|
| Początkujący | Kupno urządzenia - reklamacja a okres na odstąpienie umowy
Dobry wieczór,
Pozwolę sobie opisać chronologicznie problem, w którym się znalazłem.
1. W dniu 1.10.2020 zamówiłem urządzenie ekstrakcyjne, pomijam szczegóły na temat marki i modelu.
2. O ile pamięć mnie nie myli, dwa dni później odwiedził mnie kurier z przesyłką.
3. Stan i zawartość paczki sprawdziłem tego samego dnia - brak zastrzeżeń.
4. Urządzenie miałem okazję użyć po raz pierwszy w dniu 17.10.2020. Cała praca nim nie zajęła nawet minuty - bez wchodzenia w szczegóły, ale miałem podejrzenie, że sposób w jaki ściąga ono wodę nie jest prawidłowy i może prowadzić do jego uszkodzenia. Pracę natychmiast przerwałem.
5. Wysłałem wiadomość mail z opisem problemu, zdjęciami i zapytaniem, czy taka praca jest prawidłowa.
6. Dostałem telefon z serwisu - podczas rozmowy dowiedziałem się, że faktycznie, przesłany przeze mnie opis i zdjęcia sugerują nieprawidłową pracę. Usłyszałem, że reklamacja zostanie uwzględniona, a urządzenie zostanie naprawione lub wymienione na nowe (jeśli naprawa nie będzie możliwa lub opłacalna). Zostałem poinstruowany jak zgłosić reklamację.
7. Dnia 22.10 odwiedził mnie kurier i odebrał urządzenie.
8. W dniu dzisiejszym dostałem wiadomość z serwisu, że po zasięgnięciu opinii w ich centrali, urządzenie jednak działa prawidłowo i zostanie ono do mnie zwrócone.
Nie zgadzam się z tą opinią. Przejrzałem masę nagrań dostępnych w Internecie, które prezentują pracę urządzenia i nie występuje takie zjawisko jak u mnie.
Obawiam się, że może dojść do uszkodzenia urządzenia przez jego zalanie i nie będę w stanie udowodnić, że do zalania doszło nie z mojej winy, a ponoć prawidłowej jego pracy. Ewentualna naprawa do tanich nie należy.
Sprzęt kupiłem jako nowy z 30-dniowym okresem na ewentualny zwrot. Zakup na paragon. Czy pobyt urządzenia w serwisie przedłuża ten okres? Czy mogę ewentualnie zwrócić w jakiś sposób urządzenie przy podejrzeniu jego nieprawidłowej pracy? Mam jakieś inne możliwości na oddanie urządzenia i zwrot pieniędzy? Na prawdę chciałbym sobie oszczędzić ewentualnych kosztów naprawy i nerwów.
Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.
|
| |
04-11-2020, 05:48
|
| Moderator globalny | RE: Kupno urządzenia - reklamacja a okres na odstąpienie umowy Cytat:
Napisał/a kp131313 Z góry dziękuję za wszystkie sugestie. |
Sugeruję zapoznać się z tematami odnośnie rękojmi i gwarancji. Po tej lekturze wszystko będzie dla Ciebie jasne |
| |
08-11-2020, 15:11
|
| Początkujący | RE: Kupno urządzenia - reklamacja a okres na odstąpienie umowy
Dziękuję za odpowiedź.
Jeszcze dorzucę trochę informacji. Sprawdziłem formularz, który wypełniłem przy moim pierwszym zgłoszeniu usterki - był to formularz reklamacyjny, na którym do wyboru miałem z jakiego tytułu dokonuję zgłoszenia (gwarancja, rękojmia). Wybrałem gwarancję.
Urządzenie do mnie wróciło. Załączono dokument "Odmowa uznania reklamacji", na którym widnieją następujące zapisy: Cytat:
Rodzaj zlecenia: Naprawa z tyt. gwarancji, rękojmi, niezgodności towaru z umową
...
Uzasadnienie odmowy reklamacji:
GWARANCJA NIEUZNANA. NA STANOWISKU TECHNIKA NIE STWIERDZONO NIEPRAWIDŁOWEGO DZIAŁANIA URZĄDZENIA. SUGEROWANE OSUSZANIE URZĄDZENIA PO KAŻDORAZOWYM UŻYCIU
...
Roszczenie reklamacyjne Zleceniodawcy zostało oddalone. Klient nie wyraził zgody na naprawę odpłatną. ...
|
I kilka moich uwag:
1. Zanim urządzenie dotarło do serwisu, technik się ze mną kontaktował telefonicznie i poinformował mnie, że faktycznie przesłana dokumentacja i opis wskazują na nieprawidłową pracę, a także, że urządzenie zostanie naprawione lub wymienione na nowe.
2. W tym tygodniu ta sama osoba się ze mną kontaktowała i poinformowała mnie, że faktycznie, urządzenie zachowuje się tak, jak opisałem, ale jest to jednak prawidłowe, ponieważ tak stwierdziła ich centrala (nie do końca mi się ten zapis podoba, że technik nie stwierdził nieprawidłowego działania urządzenia - raczej dostał takie wytyczne z góry, być może naprawa byłaby kosztowna lub nieopłacalna...).
3. Nikt nie pytał o ewentualną odpłatną naprawę.
Pytanie - rękojmia ma sens? Czy znowu stracę ponad 2 tygodnie, urządzenie przejedzie pół Polski i dostanę tą samą odpowiedź?
Co dalej? Rzeczoznawca i ewentualnie sprawa sądowa? Jestem niemal przekonany, że urządzenie nie działa prawidłowo.
Czy ewentualnie mogę naprawić urządzenie we własnym zakresie (podejrzewam, że dwie części urządzenia mogą być nieprawidłowo spasowane) i oczekiwać zwrotu kosztów części (przy powodzeniu naprawy)? Czy lepiej tego nie robić, jako że nie jestem wykwalifikowaną osobą?
Dziękuję i pozdrawiam.
|
| |
18-11-2020, 22:56
|
| Użytkownik | RE: Kupno urządzenia - reklamacja a okres na odstąpienie umowy
Jeśli towar jest prawie nowy to należy odesłać do sprzedawcy i żądać wymiany na nowy ...jeśli odmówią i przyślą pismo ,że odmawiają wymiany...to po ok. 20 dniach wysłać kolejne pismo z żądaniem o wymianie na nowy wolny od wad ....Jeśli kolejny raz przyślą odmownie , to po kolejnych 20 dniach odstąpić od umowy....
Tamto pismo było z tytułu gwarancji i nie ma znaczenia dla reklamacji z tytułu niezgodności z umową ....w tym wypadku klient korzysta z ustawy.Czyli konsument decyduje ...wymiana czy naprawa. Proszę pamiętać aby nagrać... czy udokumentować ,że towar ma wadę , tamte pisma gdzie odpisują ,że klient nie zgodził się na odpłatną naprawę....to są ewentualnie dowody do sądu ... poniekąd sami napisali ,że sprzęt ma wadę.
cytat...............
Rodzaj zlecenia: Naprawa z tyt. gwarancji, rękojmi, niezgodności towaru z umową
...
Uzasadnienie odmowy reklamacji:
GWARANCJA NIEUZNANA. NA STANOWISKU TECHNIKA NIE STWIERDZONO NIEPRAWIDŁOWEGO DZIAŁANIA URZĄDZENIA. SUGEROWANE OSUSZANIE URZĄDZENIA PO KAŻDORAZOWYM UŻYCIU
...
Roszczenie reklamacyjne Zleceniodawcy zostało oddalone. Klient nie wyraził zgody na naprawę odpłatną. ...
To konsument decyduje ...wymiana czy naprawa...można się nie zgodzić na naprawę jeśli ta sama rzecz jest na półce lub aukcji...żądać wymiany dokumentować wszystko na piśmie i zdjęciami.
|
| |
19-11-2020, 06:22
|
| Stały bywalec | RE: Kupno urządzenia - reklamacja a okres na odstąpienie umowy
To by miało sens, gdyby sprzedawca uznał wadę. W tym przypadku odrzucił roszczenie reklamacyjne nie uznając wady. Nie wiemy czy reklamował z gwarancji, czy z rękojmi. Z opisu wynika ze skłaniałbym się w kierunku rękojmi, ale może pytajacy sie wypowie
|
| |
19-11-2020, 11:36
|
| Użytkownik | RE: Kupno urządzenia - reklamacja a okres na odstąpienie umowy Cytat:
Napisał/a bramborak To by miało sens, gdyby sprzedawca uznał wadę. W tym przypadku odrzucił roszczenie reklamacyjne nie uznając wady. Nie wiemy czy reklamował z gwarancji, czy z rękojmi. Z opisu wynika ze skłaniałbym się w kierunku rękojmi, ale może pytajacy sie wypowie |
Tu nie chodzi o żadną gwarancję czy rękojmię ....a o niezgodność z ustawą... jeśli kupujący był konsumentem...czyli nie kupował na firmę.
Wtedy zawsze nam się opłaca reklamować z ustawy....gdyż jest to korzystniejsze dla nas.
W piśmie zwrotnym gwarant napisał dwie sprzeczne opinie ....1). napisał ,że towar jest sprawny 2). Klient odmówił odpłatnej naprawy ....czyli poniekąd sam przyznał ,że towar jest wadliwy.
Oczywiście, trzeba znać całe pismo, a nie tylko fragment odpowiedzi ...dla ścisłej oceny.
|
| |
19-11-2020, 12:36
|
| Moderator globalny | RE: Kupno urządzenia - reklamacja a okres na odstąpienie umowy Cytat:
Napisał/a aniela.c Tu nie chodzi o żadną gwarancję czy rękojmię .... |
Mam dominujące obawy, że nie masz pojęcia o czym piszesz. Przeczytaj ową Ustawę powoli, dokładnie i ze zrozumieniem a będziesz wiedziała o co chodzi 
Reklamacja może być albo z tytułu rękojmi albo z tytułu gwarancji o ile taka została udzielona.
|
| |
01-12-2020, 22:03
|
| Początkujący | RE: Kupno urządzenia - reklamacja a okres na odstąpienie umowy
Reklamacja została złożona z tytułu gwarancji.
O ewentualną odpłatną naprawę nikt nie pytał. Co ciekawe, widzę ślady naprawy. Jest tam jeden element zaciśnięty ponownie (widać rysy, których wcześniej nie było). Więc tym bardziej jestem przekonany, że urządzenie nie działa prawidłowo. Sam zauważyłem nieszczelność w pobliżu tego elementu, prawdopodobnie plastiki są źle spasowane.
Kolejna sprawa, wygląda na to, że urządzenie było chyba dość mocno katowane w serwisie. Doszło sporo rys na jego jednym elemencie, a także pojemnik na brudną wodę jest z każdej strony wybrudzony (nawet na zewnątrz, gdzie powinien być on suchy...). Dostarczony przeze mnie sprzęt był w stanie niemal idealnym, w formularzu wspomniano: "urządzenie prawie nowe".
Najgorsze jest to, że woda zbiera się w pobliżu filtra, który prowadzi bezpośrednio do elektrycznej części urządzenia. Filtr nie jest wodoszczelny. Nie mogę w to uwierzyć, że ewentualne zasysanie wody do silnika jest oczekiwane. Oczywiście, jakaś mała kropelka przez tą turbinę przeleci, ale jak już ich będzie kilka, to silnik będzie nadawał się do wymiany. A ja nie udowodnię, że to ja nie przelałem urządzenia, tylko wynikało to z "prawidłowego" sposobu zbierania przez niego wody. No chyba, że będę nagrywał każde użycie sprzętu "w razie czego".
Ciekawostka - znalazłem kilka przypadków uszkodzenia silników w podobnych urządzeniach tej firmy na różnych forach i na ogół reklamacje były odrzucone, a powodem uszkodzenia była "zbyt duża wilgotność". Super, urządzenie do pracy z wodą i mu woda przeszkadza.
Plus jest jeden - planowałem zakup większej ilości urządzeń sprzątających w przyszłym roku. Już wiem, że tej firmie podziękuję.
Zastanawia mnie tylko jedno - czy jeśli udało by mi się skontaktować z jakąś zagraniczną centralą i dostałbym odpowiedź, że moje urządzenie nie działa prawidłowo, to będzie to pomocne w przypadku ewentualnych kolejnych prób reklamacji? Po prostu męczy mnie ten temat, a mam wrażenie, że jestem nieco robiony "w konia".
|
| | | |