zwrot w związku z nieudaną reklamacją? - Forum Prawne

 

zwrot w związku z nieudaną reklamacją?

Dzień dobry Nie za bardzo wiem jak nazwać całą sytuację, stąd znak zapytania w tytule. Wygląda to następująco 26.10.2020 zakupiłem w sklepie internetowym X prysznic 29.10.2020 otrzymałem przesyłkę, dobrze opakowana, bez widocznych uszkodzeń. Niestety po ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
01-12-2020, 10:32  
barnald
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie zwrot w związku z nieudaną reklamacją?

Dzień dobry
Nie za bardzo wiem jak nazwać całą sytuację, stąd znak zapytania w tytule.
Wygląda to następująco
  • 26.10.2020 zakupiłem w sklepie internetowym X prysznic

  • 29.10.2020 otrzymałem przesyłkę, dobrze opakowana, bez widocznych uszkodzeń.
    Niestety po rozpakowaniu okazało się, że część - rura - ma wgniecenie

  • 30.10.2020 wysłałem wiadomość na email sklepu X informując o wgnieceniu i chęci reklamacji

  • 2.11.2020 dostałem odpowiedź, podano mi nr telefonu i poinformowano, że reklamacje można zgłaszać pod podanym numerem telefonu

  • 4.11.2020 zadzwoniłem pod ten numer i zdezorientowany mężczyzna polecił mi kontakt pod adresem maila sklepu X. Poinformowałem go, że już to zrobiłem i, że otrzymałem ten numer telefonu. Podał mi kolejny numer telefonu. Zadzwoniłem - tym razem dodzwoniłem sie do marketingu gdzie oczywiście poinformowano mnie, że nie zajmują sie reklamacjami.

  • 5.11.2020 ponownie napisałem wiadomość na adres sklepu informując o całej sytuacji. Tym razem dostałem link do formularza reklamacyjnego. Złożyłem reklamację przez formularz.
    Dostałem odpowiedź z innego adresu email Y informującą o uznaniu reklamacji i z propozycją wysłania nowej części. Zgodziłem się.

  • 6.11.2020 dostałem wiadomość od Y, że wysyłają rurę.

  • 17.11.2020 wysłałem wiadomość do Y z zapytaniem o status wysyłki - nie dostałem żadnej paczki. Brak odpowiedzi.

  • 23.11.2020 wysłałem ponownie wiadomość do sklepu X opisując przebieg reklamacji. Brak odpowiedzi

  • 29.11.2020 znalazłem na stronie sklepu X formularz zwrotu, który wypełniłem

  • 30.11.2020 dostałem wiadomość ze sklepu X, że zwrot mi nie przysługuje ponieważ minął termin 14 dni od otrzymania towaru. Odpowiedziałem, że w związku z całą sytuacją, uszkodzonym towarem,utrudnionym kontaktem i brakiem części zamiennej mimo wszystko chcę zwrócić towar i właściwie już go wysyłam (tak naprawdę jeszcze nie wysłałem)

  • 01.12.2020 dostałem odpowiedź ze sklepu X, którą pozwolę zacytować
    “Zgłosił Pan oficjalną reklamacje u producenta, który jest gwarantem i rozpatruje Pana reklamacje. Jeśli zdecydował się Pan na zwrot to oficjalny serwis znajduje się w [adres serwisu w innym mieście]. Paczka wysłana na adres magazynu sklepu internetowego nie będzie odebrana.”

No więc tak. Moim zdaniem w tej sytuacji mam prawo do zwrotu towaru i odzyskania pieniędzy. Co sądzicie? Czy rzeczywiście sklep już nie musi przyjąć zwrotu?
Zgodnie z
Art. 560 Kodeksu cywilnego
1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.

Cała sytuacja zdecydowanie nie jest niezwłoczna i bez nadmiernych niedogodności.

Byłbym wdzięczny za poradę co w takiej sytuacji najrozsądniej zrobić
barnald jest off-line  
01-12-2020, 10:43  
Kanas
Moderator globalny
 
Kanas na Forum Prawnym
 
Posty: 24.130
Domyślnie RE: zwrot w związku z nieudaną reklamacją?

Cytat:
Napisał/a barnald Zobacz post
Złożyłem reklamację przez formularz.
Z jakiego tytułu ?
Kanas jest off-line  
01-12-2020, 13:16  
barnald
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: zwrot w związku z nieudaną reklamacją?

Niestety we wspomnianym formularzu nie jest wyszczególnione z jakiego tytułu. Formularz jest na stronie producenta a nie sprzedawcy.

W skrócie - skontaktowałem się ze sprzedawcą z chęcią reklamacji, podał mi nr telefonu pod który dzwonić w tej sprawie, dzwonienie do niczego nie doprowadziło, ponownie napisałem do sprzedawcy, podał mi link do formularza reklamacyjnego bez wyjaśniania jaka to reklamacja.
barnald jest off-line  
01-12-2020, 14:36  
Kanas
Moderator globalny
 
Kanas na Forum Prawnym
 
Posty: 24.130
Domyślnie RE: zwrot w związku z nieudaną reklamacją?

Cytat:
Napisał/a barnald Zobacz post
Formularz jest na stronie producenta
Zatem gwarancja jak już. Dalsza część postu bez znaczenia.
Polecam zapoznać się z tematami odnośnie gwarancji, rękojmi, potem zadać pytanie w sposób zrozumiały.
Cytat:
Napisał/a barnald Zobacz post
Moim zdaniem w tej sytuacji mam prawo do zwrotu towaru i odzyskania pieniędzy.
Nie, nie masz(na podstawie opisu).
Kanas jest off-line  
01-12-2020, 15:28  
barnald
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: zwrot w związku z nieudaną reklamacją?

Rozumiem, sprzedawca podesłał mi formularz producenta i w ten sposób prawdopodobnie złożyłem reklamację z tytułu gwarancji.
Czy to oznacza, że już nie mogę złożyć reklamacji z tytułu rękojmi u sprzedawcy?

Czy istnieje jakiś termin na realizację reklamacji z tytułu gwarancji?
Dostałem informację, że nowa część zostanie do mnie wysłana i było to prawie miesiąc temu.
barnald jest off-line  
01-12-2020, 20:37  
Kanas
Moderator globalny
 
Kanas na Forum Prawnym
 
Posty: 24.130
Domyślnie RE: zwrot w związku z nieudaną reklamacją?

Cytat:
Napisał/a barnald Zobacz post
Czy to oznacza, że już nie mogę złożyć reklamacji z tytułu rękojmi u sprzedawcy?
Oczywiście, że możesz
Cytat:
Napisał/a barnald Zobacz post
Czy istnieje jakiś termin na realizację reklamacji z tytułu gwarancji?
Odpowiedź znajdziesz w warunkach gwarancji.
Kanas jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Wprowadzenie w błąd przez sprzedawcę w związku z reklamacją (odpowiedzi: 6) Witam wszystkich forumowiczów. Postanowiłem się podzielić z Wami sytuacją jakiej ostatnio doświadczyłem w związku z reklamacją obuwia . Otóż...
§ Proszę o poradę w związku z reklamacją butów! (odpowiedzi: 1) Witam, wczoraj kupiłam buty firmy Aldo. Całe są w jasnym kolorze, lakierowane, a podeszwa po obwodzie pokryta jest jakąś brązową gumą, która w...
§ zwrot kosztów związanych z reklamacją towaru (odpowiedzi: 14) ja - konsument sprzedawca - przedsiębiorca Towar niewielkiej wartości reklamowany jako niezgodny z umową (zamówiono śrubokręt płaski a przysłano...
§ Zakup na Allegro, zwrot należności za nieudaną transkację (odpowiedzi: 1) Witam, Jakiś czas temu kupiłam przedmiot na Allegro, telefon komórkowy. Wpłaciłam pieniądze, czekałam na przesyłkę po czym dostałam maila od...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:38.