Zatrzymanie pomyłkowo wysłanej przesyłki.
Witam wszystkich,
Chciałbym zapytać o pewien temat.
Zmówiłem z sieci handlowej urządzenie za ponad 3 tys. zł. Paczka miała być wysłana za pobraniem do paczkomatu. W związku z dłuższym terminem wysyłki, na dzień przed dostawą, zostałem poinformowany, że paczka jest wysłana. Kolejnego dnia w dniu dostawy otrzymałem maila, że ze względu na gabaryty przesyłka nie może być dostarczona przez paczkomatu i proszą o podanie dodatkowych danych i formy dostawy. Skontaktowałem się z infolinią danej firmy telefonicznie i po wyjaśnieniu sprawy paczkę miał dostarczyć kurier za pobraniem, z tym że w kolejnym tygodniu. W międzyczasie udało mi się zakupić to urządzenie na miejscu, o czym tego samego dnia poinformowałem sieć. Zrezygnowałem w związku z niedotrzymaniem terminu dostawy.
W kolejnym tygodniu wyjechałem w delegację i po przyjeździe okazuje się, że to urządzenie zostało dostarczone do mnie do domu. Po ustaleniu kilku faktów okazało się, że paczkę odebrała teściowa nie składając żadnego podpisu potwierdzającego odbiór. Co ciekawsze, paczka pobraniowa została dostarczona bez obowiązku zapłaty (na etykiecie przewoźnika forma płatności to przelew).
Rozumiem, że ktoś popełnił błąd i paczka została dostarczona.
Zgodnie z prawem rozumiem, że nie mogę jej sobie przywłaszczyć, ponieważ za nią nie zapłaciłem (mimo, że nie mam oficjalnego potwierdzenia, że ta paczka do mnie odtarła).
Czy mogę w zaistniałej sytuacji liczyć na jakąś rekompensatę z tytułu wykrycia błędu, lub tez jakie konsekwencje mogą mi grozić za nie zgłoszenie tego faktu?
Formalnie mógłbym tego nie zgłaszać, ponieważ poza zamówieniem i wysyłką, nie ma żadnego formalnego potwierdzenia odbioru tego urządzenia, ale chcę być w porządku wobec ludzi którzy ten błąd popełnili.
|