Brak wykonania testu na COVID
Dzień Dobry,
W związku wyjazdem służbowym do innego kraju potrzebowałem wykonać test na obecność wirusa COVID-19, maksymalnie 48 h przed przyjazdem do tego kraju [Niemcy]. W związku z tym że wyjazd wypadał w poniedziałek ok 15, test chciałem wykonać w sobotę wieczorem [musiałem uwzględnić czas oczekiwania na wynik]. Znalazłem firmę, która wykonywała taki test komercyjnie i dawała certyfikat w wymaganym języku: angielskim
Wszystko odbyło się w następujący sposób
1. Zadzwoniłem na infolinie i dowiedziałem się że na wynik nie trzeba czekać więcej niż 24 h
2. Zarejestrowałem się na sobotę godz 17:20 [zaznaczyłem w formularzu certyfikat w języku angielskim]
3. Wykonałem test w sobotę o 17:20
4. W niedziele kilka razy sprawdzałem stronę na której po wpisaniu nr badania miałem otrzymać wynik ale bez powodzenia
5. Kiedy w poniedziałek rano nie miałem wyniku zadzwoniłem na infolinię o powiedziano mi że wynik już jest i powinien być dostępny na stronie
6. Ponieważ nie było wyniku, ponownie zadzwoniłem na infolinię i operatorka sprawdziła mówiąc że faktycznie nie ma na stronie wobec czego wyśle mi zaszyfrowany rezultat na maila i tak zrobiła
7. Wynik był NEGATYWNY co mnie ucieszyło, ale niestety w języku Polskim co wykluczało jego użycie zagranicą.
8. Ponownie zadzwoniłem na infolinię i Pani powiedziała że niestety nie może go zmienić ponieważ to robi laboratorium i muszę oczekiwać na wynik z systemu
9. Wyniki nie doszedł do czasu odlotu [nawet do dzisiaj nie doszedł] więc niestety nie poleciałem
Straciłem opłatę za bilet lotniczy + opłatę za bezużyteczny test. Wszystkie inne opłaty [samochód, hotel] udało się anulować. Nie mówię o kosztach niemierzalnych jak strata kontraktu, utrata zaufania klienta [po wyniku negatywnym potwierdziłem już obecność]
Czy mogę domagać się odszkodowania, a jeśli tak to jakich kosztów?
|