Brak wykonania testu na COVID - Forum Prawne

 

Brak wykonania testu na COVID

Dzień Dobry, W związku wyjazdem służbowym do innego kraju potrzebowałem wykonać test na obecność wirusa COVID-19, maksymalnie 48 h przed przyjazdem do tego kraju [Niemcy]. W związku z tym że wyjazd wypadał w poniedziałek ok ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
08-12-2020, 13:40  
kluivert83
Użytkownik
 
Posty: 53
Domyślnie Brak wykonania testu na COVID

Dzień Dobry,

W związku wyjazdem służbowym do innego kraju potrzebowałem wykonać test na obecność wirusa COVID-19, maksymalnie 48 h przed przyjazdem do tego kraju [Niemcy]. W związku z tym że wyjazd wypadał w poniedziałek ok 15, test chciałem wykonać w sobotę wieczorem [musiałem uwzględnić czas oczekiwania na wynik]. Znalazłem firmę, która wykonywała taki test komercyjnie i dawała certyfikat w wymaganym języku: angielskim

Wszystko odbyło się w następujący sposób

1. Zadzwoniłem na infolinie i dowiedziałem się że na wynik nie trzeba czekać więcej niż 24 h
2. Zarejestrowałem się na sobotę godz 17:20 [zaznaczyłem w formularzu certyfikat w języku angielskim]
3. Wykonałem test w sobotę o 17:20
4. W niedziele kilka razy sprawdzałem stronę na której po wpisaniu nr badania miałem otrzymać wynik ale bez powodzenia
5. Kiedy w poniedziałek rano nie miałem wyniku zadzwoniłem na infolinię o powiedziano mi że wynik już jest i powinien być dostępny na stronie
6. Ponieważ nie było wyniku, ponownie zadzwoniłem na infolinię i operatorka sprawdziła mówiąc że faktycznie nie ma na stronie wobec czego wyśle mi zaszyfrowany rezultat na maila i tak zrobiła
7. Wynik był NEGATYWNY co mnie ucieszyło, ale niestety w języku Polskim co wykluczało jego użycie zagranicą.
8. Ponownie zadzwoniłem na infolinię i Pani powiedziała że niestety nie może go zmienić ponieważ to robi laboratorium i muszę oczekiwać na wynik z systemu
9. Wyniki nie doszedł do czasu odlotu [nawet do dzisiaj nie doszedł] więc niestety nie poleciałem

Straciłem opłatę za bilet lotniczy + opłatę za bezużyteczny test. Wszystkie inne opłaty [samochód, hotel] udało się anulować. Nie mówię o kosztach niemierzalnych jak strata kontraktu, utrata zaufania klienta [po wyniku negatywnym potwierdziłem już obecność]

Czy mogę domagać się odszkodowania, a jeśli tak to jakich kosztów?
kluivert83 jest off-line  
10-12-2020, 12:03  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 20.863
Domyślnie RE: Brak wykonania testu na COVID

Najpierw przeczytaj regulamin albo zawartą umowę - co mówi na temat certyfikatu. Od razu Ci powiem, że na zwrot za bilety nie masz co liczyć chyba, że zawarłeś taką umowę z laboratorium, że wiedzieli, iż brak certyfikatu w j. angielskim spowoduje taką szkodę.
gryffinian jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Brak ubezpieczenia a Covid? (odpowiedzi: 5) Mam sąsiada który nie ma ubezpieczenia. Może mieć Covida. Ma objawy ciężkiego przeziębienia. Nie wiem czy to ta choroba czy inna. Postanowił wziąć na...
§ Kurator a a podstawa prawna nakazu wykonania testu (odpowiedzi: 1) Witam, na jakiej podstawie prawnej kurator sądowy ma możliwość nakazu wykonania testu na obecność narkotyków, mimo, że w skazany w obowiązkach...
§ Brak wykonania usługi mimo zapłaty (odpowiedzi: 4) Witam, Kilka miesięcy temu zakupiłem na serwisie aukcyjnym pozycjonowanie strony internetowej. Wg opisu aukcji i korespondencji e-mail 4 z...
§ Brak możliwości wykonania naprawy ze względu na brak części (odpowiedzi: 10) Witam Posiadam laptopa firmy Samsung, zakupiony został 21.10.2008 czyli już jest po okresie gwarancji producenta, wyprodukowany 09.2008. ...
§ Zlecenie wykonania usługi i brak zapłaty (odpowiedzi: 2) Witam Prowadzę działalność gospodarczą ( jednoosobowa firma ) ostatnio jedna z firm poprosiła mnie bym wykonał u nich instalację monitoringu, po...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:16.