Zwrot a promocyjna cena
Witajcie,
jak wygląda kwestia zwrotu części zamówienia, w przypadku przedmiotu, którego cena została obniżona z powodu zakupu pozostałych elementów?
Wyjaśnię to na przykładzie: przez internet kupowana jest rzecz "A" za wysoką cenę, powiedzmy telewizor za 5000 zł. Jednak sklep robi promocję i w przypadku kupna rzeczy "A" można dorzucić przedmioty "B" i "C" w bardzo okazyjnej cenie (powiedzmy, że "B" to czajnik elektryczny, a "C" to plecak). Kosztują one po 5 złote. Zaś podczas zamówienia okazuje się, że na paragonie cena "A" została obniżona do 4990 zł, "B" i "C" kosztują po 5 zł, dzięki czemu zakupione zostają 3 produkty, ale suma zamówienia ciągle wynosi 5000, tak jak miało być na początku.
Jak wygląda kwestia zwrotu częściowego takiego zamówienia? Klient chce zwrócić "A" i "B" (telewizor i czajnik), ale nie "C" (plecak). Czy w takie sytuacji sklep powinien zwrócić klientowi 4995 zł za dwa produkty, czy może powinien policzyć wartość przedmiotu "C" po jego standardowej wartości i obniżyć kwotę zwrotu nie o 5 zł, a np 100? A może w takiej sytuacji sprzedawca ma prawo domagać się zwrotu wszystkich elementów zamówienia, choć na paragonie widnieją one jako oddzielne produkty? I czy klient może odmówić zwrotu "C" twierdząc, że to oddzielna pozycja na fakturze?
|