Pomyłka podczas dostawy sprzętu. Brak kontaktu w sprawie reklamacji [ME] - Forum Prawne

 

Pomyłka podczas dostawy sprzętu. Brak kontaktu w sprawie reklamacji [ME]

Dzień Dobry 23.12.2020r. złożyłem zamówienie w sklepie internetowym dużego *** . Zamówienie składało się z 5 produktów dużego AGD, m.in. Pralko-Suszarki *** . Zamówienie miało zostać dostarczone do mnie 29.12.2020r. 29.12.2020r. Kurier poinformował mnie, że ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
14-01-2021, 15:30  
adamos19
Użytkownik
 
Posty: 43
Domyślnie Pomyłka podczas dostawy sprzętu. Brak kontaktu w sprawie reklamacji [ME]

Dzień Dobry

23.12.2020r. złożyłem zamówienie w sklepie internetowym dużego ***. Zamówienie składało się z 5 produktów dużego AGD, m.in. Pralko-Suszarki ***. Zamówienie miało zostać dostarczone do mnie 29.12.2020r.

29.12.2020r. Kurier poinformował mnie, że w ciągu 15 minut nastąpi dostawa sprzętu pod wskazany adres. Urwałem się z pracy, żeby pojechać do mieszkania, do którego nastąpi dostawa (jest to niezamieszkałe jeszcze mieszkanie, więc nie przebywam tam na codzień). Odebrałem zamówione urządzenia i sporządziłem z dostawcą protokół odbioru - bez zastrzeżeń. Urządzenia miały tam oczekiwać na montaż zabudowy kuchennej do końca stycznia.

31.12.2020r. Otrzymałem telefon od pracownika sklepu, że podczas dostawy doszło do pomyłki i dostarczono mi pralkę innej osoby, a moja pralko-suszarka znajduje się u innego odbiorcy. Umówiliśmy się na podmianę sprzętu w dniu 04.01.2021r.

Generalnie marka urządzeń była taka sama, nawet linia modelowa była taka sama, inna była funkcjonalność urządzeń, przez co patrząc na urządzenie w momencie odbioru, nie byłem w stanie stwierdzić, że nie jest to urządzenie zamówione przeze mnie. (Pewnie powinienem zweryfikować etykiety z zamówieniem, ale przypominam, że dostawy, świadczone są w godzinach przedpołudniowych, przez co musiałem wyjść z pracy żeby odebrać towar, więc działałem pod presją czasu.)

04.01.2021r. W godzinach przedpołudniowych otrzymałem telefon od kuriera, że za chwilę przyjadą dostarczyć moje urządzenie, a zabrać tamto. Znowu musiałem urwać się z pracy, żeby umożliwić wymianę sprzętu. Urządzenie zamówione przeze mnie dostarczono do mnie bez opakowania fabrycznego, owinięte jedynie w folię bąbelkową. Dostawca zapewniał, że urządzenie nie było użytkowane, a ma jedynie zdjęte opakowanie fabryczne. W obecności kuriera dokonaliśmy oględzin dostarczonego urządzenia z zewnątrz i po stwierdzeniu braku uszkodzeń podpisaliśmy odbiór, a dostawcy zabrali urządzenie, które znalazło się u mnie omyłkowo. Całość znów przeprowadzaliśmy w pośpiechu, gdyż musiałem wrócić do pracy.

Tego samego dnia po południu pojechałem do mieszkania. Podczas oględzin urządzenia zauważyłem, że brak fabrycznego opakowania to nie wszystko. Na przyłączu zimnej wody znajdowały się świeże krople wody. W bębnie pralki również znajdowała się woda. Dokumentacja urządzenia, która została wrzucona przez dostawców do bębna pralki na czas transportu uległa zamoczeniu. Ponadto zdjęte były blokady transportowe bębna i co gorsza - dostawcy transportowali urządzenie ze zdjętymi blokadami.

Natychmiast skontaktowałem się z osobą która koordynowała wymianę i przedstawiłem zaistniałą sytuację. Osoba ta skierowała mnie na infolinię sklepu. Na infolinii polecono mi założyć zgłoszenie reklamacyjne.

05.01.2020r. Złożyłem zgłoszenie reklamacji w którym opisałem sytuację jak wyżej oraz załączyłem film i zdjęcia obrazujące zaistnałą sytuację

07.01.2020r. Wysłałem przypomnienie z prośbą o podjęcie zgłoszenia, gdyż do tego czasu nikt nie raczył się skontaktować ze mną

Po kliku godzinach otrzymałem mail z Działu Obsługi Klienta, z informacją, że sklep nie ma wpływu na to co działo się ze sprzętem w czasie kiedy przebywał on u nieprawowitego właściciela i może zaproponować rekompensatę w wysokości 120zł w postaci bonu do ich sklepu.

Odpowiedziałem natychmiast, że kwota zaproponowana jest nieadekwatna do ilości uchybień, sprzęt nosi znamiona produktu używanego, nie spełnia warunków umowy a do tego był transportowany w sposób nieprawidłowy, gdyż transport ze zdjętymi blokadami bębna może narazić urządzenie na uszkodzenie, lub być przyczyną usterek w przyszłości. Jeżeli rekompensata finansowa jest jedyną formą rekompensaty, to oczekuję dużo wyższej kwoty, w przeciwnym wypadku proszę o wymianę sprzętu na nowy, zgodnie z umową.

Od tego czasu nie otrzymałem żadnej odpowiedzi w tym temacie. Dzwonię na infolinię codziennie, a pracownicy zapewniają mnie że jedynie co mogą zrobić to wysłać ponaglenie, lub poprosić mailowo osobę która się tym tematem zajmuje.

W tej chwili minęło 7 dni bez kontaktu ze strony sklepu i zastanawiam się jakie zostają mi rozwiązania skoro sklep nie podejmuje prób kontaktu.


14 dni od otrzymania zamówienia mija w poniedziałek (18.01.) więc teoretycznie mogę jeszcze odstąpić od umowy bez podania przyczyny - jednak boje się tego zrobić, gdyż będę musiał odesłać sprzęt we własnym zakresie, zabezpieczyć go we własnym zakresie dużo lepiej niż zrobili to dostawcy ME, oraz zainstalować blokady bębna, żeby uniknąć oskarżeń o uszkodzenie sprzętu w transporcie. Wolałbym, żeby oni sami zabrali sprzęt w takiej formie w jakiej go dostarczyli, ale procedura odstąpienia od umowy, nie przewiduje tego.

Bardzo proszę o pomoc.
moderacja
adamos19 jest off-line  
14-01-2021, 15:36  
lucas-7
Użytkownik
 
Posty: 70
Domyślnie RE: Pomyłka podczas dostawy sprzętu. Brak kontaktu w sprawie reklamacji [ME]

Nie ma możliwość dostarczenia im sprzętu do najbliższego sklepu i tam dokonania zwrotu? Biało czerwony sklep to oferuje.

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
lucas-7 jest off-line  
14-01-2021, 15:36  
dexxxterek
Stały bywalec
 
Posty: 939
Domyślnie RE: Pomyłka podczas dostawy sprzętu. Brak kontaktu w sprawie reklamacji [ME]

Slady wody niekoniecznie świadczą o używaniu - pralki sa fabrycznie zalane wodą, gdyż przeprowadza sie na nich próbę szczelności.

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka
dexxxterek jest off-line  
14-01-2021, 15:40  
lucas-7
Użytkownik
 
Posty: 70
Domyślnie RE: Pomyłka podczas dostawy sprzętu. Brak kontaktu w sprawie reklamacji [ME]

Ślady wody nie ale autor pisze ze zdjeto blokady transportowe a to już może świadczyć ze sprzęt był używany. Największym błędem było przyjęcie sprzętu niezapakowanego fabrycznie. Tylko sprzęt zapakowany fabrycznie jest nowy.

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
lucas-7 jest off-line  
14-01-2021, 15:44  
adamos19
Użytkownik
 
Posty: 43
Domyślnie RE: Pomyłka podczas dostawy sprzętu. Brak kontaktu w sprawie reklamacji [ME]

Cytat:
Napisał/a lucas-7 Zobacz post
Nie ma możliwość dostarczenia im sprzętu do najbliższego sklepu i tam dokonania zwrotu? Biało czerwony sklep to oferuje.
Według mojej wiedzy nie ma takiej możliwości. Nawet jeśli byłaby taka opcja, to i tak musiałbym zamówić kuriera, bo ja nie dysponuje autem dostawczym.

Cytat:
Napisał/a lucas-7 Zobacz post
Największym błędem było przyjęcie sprzętu niezapakowanego fabrycznie. Tylko sprzęt zapakowany fabrycznie jest nowy.
Wiem, ale jakby samo usunięcie opakowania mnie nie przeraziło, bo w przypadku tych dwóch urządzeń sam bym dostrzegł różnice jedynie po zdjeciu opakowań.
adamos19 jest off-line  
15-01-2021, 01:14  
lucas-7
Użytkownik
 
Posty: 70
Domyślnie RE: Pomyłka podczas dostawy sprzętu. Brak kontaktu w sprawie reklamacji [ME]

Nie ma to znaczenia. Przyjąłeś sprzęt używany. Masz na to jakiś dowód podczas dostawy? Teraz to się tylko można ze sklepem szarpać albo puścić to mimochodem i trzymać kciuki by sprzęt działał bez awaryjnie.

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
lucas-7 jest off-line  
15-01-2021, 09:10  
adamos19
Użytkownik
 
Posty: 43
Domyślnie RE: Pomyłka podczas dostawy sprzętu. Brak kontaktu w sprawie reklamacji [ME]

Dlatego chciałbym to wyjaśnić ze sklepem - ale do tego wymagany jest kontakt z ich strony.

Mam dwa wyjścia - poczekać jeszcze tydzień i jeżeli nadal się nie odezwą to uznać, że zgodnie z prawem konsumenta, moja reklamacja zostanie uznana za zasadną.
Lub zwrócić towar w ramach 14dni na odstąpienie umowy bez podania przyczyny.

Macie jakieś propozycje?
adamos19 jest off-line  
15-01-2021, 10:27  
EmSayXYZ
Użytkownik
 
EmSayXYZ na Forum Prawnym
 
Posty: 326
Domyślnie RE: Pomyłka podczas dostawy sprzętu. Brak kontaktu w sprawie reklamacji [ME]

Cytat:
Napisał/a adamos19 Zobacz post

Macie jakieś propozycje?
Jeżeli sklep ma taki regulamin i możesz zwrócić to możesz spróbować, reklamacja może się okazać niezasadna, gdyż towar koniec końców może się okazać pełnowartościowy.

Przy zwrocie wymuś na nich odbiór we własnym zakresie, oni są sprawcą zamieszania
EmSayXYZ jest off-line  
20-01-2021, 14:52  
adamos19
Użytkownik
 
Posty: 43
Domyślnie RE: Pomyłka podczas dostawy sprzętu. Brak kontaktu w sprawie reklamacji [ME]

Aktualizacja.

15.01.2021r. - Kolejny telefon na infolinię. Pani na infolinii mówi, że przekieruje temat wraz z moimi żądaniami bezpośrednio do kierownika działu reklamacji, a ten z pewnością się ze mną skontaktuje. Jednak do końca dnia nikt się nie kontaktuje.

17.01.2021r. (niedziela) - Około godz. 18:00 dostaję email wygenerowany automatycznie, że zlecono odbiór sprzętu w ramach zgłoszenia. Przygotuj sprzęt do transportu i spodziewaj się kuriera w kolejnym dniu roboczym (czyli rozumiem, że w poniedziałek).

W poniedziałek żadnego kontaktu ze strony kuriera, ani ze strony sklepu.
We wtorek to samo. Piszę maila, że otrzymałem info o odbiorze towaru, który miał nastapić w poniedziałek, ale do tej pory nikt się ze mną nie kontaktuje i o co chodzi.
We wtorek po południu telefon od kuriera, że stoi pod blokiem i czeka na sprzęt. Informuję, że nie ma mnie na miejscu i mogę być tam za godzinę. Kurier nie może czekać więc umawiamy się po odbiór na środę (dziś).

20.01.2021r. - Właśnie jestem po odbiorze sprzętu przez kuriera. Odebrała go zewnętrzna firma kurierska na zlecenie sklepu.

Niestety do tej pory nie mam żadnego kontaktu ze strony sklepu. Jutro mija 14 dni od ostatniego kontaktu pracownika działu reklamacji. Nikt mnie nie informuje co się dzieje ze zgłoszeniem. Nie mam pojęcia jakim trybem procesowana jest reklamacja. Nie mam pojęcia w jakim celu został zabrany sprzęt - wymiana/naprawa/zwrot? Co więcej - mam przeczucie, że nie jest to zaniedbanie z ich strony, a celowe działane.
adamos19 jest off-line  
Wczoraj, 14:40  
adamos19
Użytkownik
 
Posty: 43
Domyślnie RE: Pomyłka podczas dostawy sprzętu. Brak kontaktu w sprawie reklamacji [ME]

Aktualizacja

22.01.2021r. – Według listu przewozowego, przesyłka dziś została dostarczona na magazyn sprzedawcy

25.01.2021r. – Otrzymałem mail od sprzedawcy, o treści „Proszę podać dogodny termin, w którym kurier będzie mógł odebrać wadliwy sprzęt.” - Czyli nawet nikt nie kontroluje zleceń odbioru sprzętu. W dalszym ciągu brak odpowiedzi ze strony sprzedającego oraz brak informacji na temat przebiegu procesu reklamacyjnego oraz sposobu jego zakończenia.

25.01.2021r. - Zgłoszenie sprawy do UOKiK, WIIH, oraz równolegle wszczęcie procedury Chargeback.

27.01.2021r. 13:00 - Jeszcze jeden pomysł - znajduję Dyrektora działu obsługi klienta na portalu LI i grzecznie przedstawiam sytuację. Zwrotnie otrzymuję przeprosiny oraz obietnicę pilnej weryfikacji zgłoszeniia.

27.01.2021r. 14:00 - Telefon od zespołu wsparcia klienta ME - kolejne przeprosiny, informacja, że jeszcze dziś nowy produkt zostanie zaplanowany do wysyłki i zadośćuczynienie w formie bonu.

...a więc można temat rozwiązać sprawnie. Szkoda, że wymagało to tyle czasu, zachodu i nerwów.
adamos19 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Uznanie reklamacji a potem brak kontaktu (odpowiedzi: 3) W październiku zeszłego roku został anulowany mój lot linią WizzAir. W oczekiwaniu na następny lot poniosłem pewne koszty (nocleg, wyżywienie,...
§ Brak kontaktu firmy w sprawie reklamacji i rachunku (odpowiedzi: 4) Witam Zlecałem jako osoba fizyczna wykonanie drobnej usługi hydraulicznej i umawiałem się na fakturę. Po wykonaniu usługi nie jestem w stanie...
§ Zagubiony sprzęt podczas reklamacji (odpowiedzi: 15) Witam Dnia 23 marca 2015 roku złożyłem osobiście reklamacje na laptopa firmy Lenovo w sklepie Komputronik.Po dwóch tygodniach otrzymałem...
§ Allegro - brak kontaktu ze sprzedawcą a czas dostawy (odpowiedzi: 2) Witajcie, mam następujące pytanie. Dnia 18.06.2013 wygrałem licytację przedmiotu od osoby fizycznej, która rzekomo ma studio fotograficzne (to...
§ Allegro -pomyłka i brak kontaktu ze sprzedającym (odpowiedzi: 13) Witam! Zakupiłem na Allegro przedmiot (Kup teraz). Na stronie przedmiotu było napisane, żeby nie przelewać przez PayU, tylko sprzedający poda nr...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:21.