Wada powstała na skutek naprawy gwarancyjnej - Forum Prawne

 

Wada powstała na skutek naprawy gwarancyjnej

Witam szanownych forumowiczów i proszę o poradę w związku z sytuacją, którą mam z firmą, która rok temu wykonała dla moich rodziców zabudowę meblową w kuchni. Zabudowa obejmowała zarówno wykonanie i montaż samych mebli, jak ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
27-07-2021, 21:14  
Spy_hunter
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie Wada powstała na skutek naprawy gwarancyjnej

Witam szanownych forumowiczów i proszę o poradę w związku z sytuacją, którą mam z firmą, która rok temu wykonała dla moich rodziców zabudowę meblową w kuchni.

Zabudowa obejmowała zarówno wykonanie i montaż samych mebli, jak również osadzenie AGD i zlewozmywaka. W warunkach gwarancji dostarczonych przez wykonawcę znalazły się zapisy, że wykonawca nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku zalania elementów łączonych, płyt meblowych czy blatów, że gwarancja tego nie obejmuje.

Po około 8 miesiącach pojawiła się usterka w postaci napuchnięcia jednego elementu, pionowej zabudowy, która była dobrze zasylikonowana przy połączeniu z blatem, ale krawędź boczna nie była w ogóle zabezpieczona. No i firma wymieniła ten element w ramach gwarancji uznając, że usterka wynikła ze złego zabezpieczenia przez nich krawędzi przed wilgocią. Pracownik firmy, który wymienił ten element, przy ponownym zamontowaniu go, źle naniósł sylikon. Nie zabezpieczył krawędzi blatu na całej długości, zostawiając szczelinę kilkunastocentymetrową. Po kilku dniach, w miejscu braku sylikonu, tym razem blat napuchł od zachlapania wodą. Moi rodzice oczywiście korzystali z mebli w sposób normalny, nie były zalewane, chociaż okazjonalne zachlapanie obok zlewozmywaka jest rzeczą oczywistą i prawidłowo nałożony silikon powinien zabezpieczyć przed napuchnięciem blatu.

Najpierw zgłosiliśmy reklamację telefonicznie. Podczas rozmowy właściciel firmy powiedział, że nie odpowiadają za uszkodzenia wynikające z zalania mebli. Wysłałem zatem pisemne wezwanie do usunięcia usterki, powołując się na art. 636 kodeksu cywilnego, argumentując że wada dzieła, powstała w skutek niezgodnego ze sztuką montażu. W piśmie konkludowałem, że jeżeli wady nie zostaną usunięte w terminie 14 dni od otrzymania wezwania zastrzegłem sobie prawo zlecenia usunięcia wady innemu wykonawcy i obciążenia go kosztami tej naprawy, obniżenia wynagrodzenia lub odstąpienia od umowy.

W odpowiedzi otrzymaliśmy pismo, w którym wykonawca stwierdza, że:
- po wizycie pracownika i oględzinach reklamowanego elementu mebli NIE UZNAJE wezwania (tak naprawdę nikt nie oglądał mebli, przyjechał jakiś facet, który stanął w progu, nawet nie wszedł do domu twierdząc, że został wysłany przez właściciela tylko po to aby przekazać, że nie będą realizować tej naprawy; na zaproszenie do domu powiedział, że on się nawet na meblach nie zna, a jest znajomym właściciela i miał tylko przekazać informację);
- powodem odrzucenia wezwania jest fakt nieprawidłowego użytkowania zamontowanych mebli kuchennych oraz nieprzestrzegania „instrukcji użytkownika i warunków gwarancji”.
- nie akceptują zlecenia usunięcia wady innemu wykonawcy i obciążenia ich kosztami tej naprawy a także odstąpienia od umowy. Stwierdzają, że „ingerencja w meble bez ich zgody/udziału pozbawia nas całkowicie praw gwarancyjnych”.
- meble zostały wykonane „zgodnie ze sztuką stolarską i spełniały dokładnie oczekiwania na dowód czego przesyła: umowę, protokół odbioru mebli, a także instrukcję użytkowania i warunki gwarancji. Przypominam, że własnoręcznym podpisem zaakceptowała Pani warunki umowy”
- ich firma nie poczuwa się do odpowiedzialności za spuchnięty element, który został w sposób ewidentny zalany wodą.

Oczywiście zalanie wodą jest ewidentnie spowodowane źle nałożonym sylikonem.

Prośba o poradę co najlepiej w tej sytuacji zrobić…
Spy_hunter jest off-line  
29-07-2021, 08:06  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 20.863
Domyślnie RE: Wada powstała na skutek naprawy gwarancyjnej

Rzeczoznawca, ponowna reklamacja (tym razem użyj innej podstawy prawnej tj. art. 638 kc + 556 kc + 561 kc zamiast gwarancji). Potem zostanie ewentualnie Rzecznik Praw Konsumenta lub sąd.


636 kc nie ma tu zastosowania.
gryffinian jest off-line  
30-07-2021, 08:52  
Spy_hunter
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: Wada powstała na skutek naprawy gwarancyjnej

Bardzo dziękuję za odpowiedź
Spy_hunter jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Trwały uraz powstały na skutek pobicia (odpowiedzi: 3) 19 sierpnia na skutek pobicia doznałem poważnego urazu IV palca lewej dłoni. Rozpoznanie: Wieloodłamowe złamanie trzonu paliczka bliższego. Po...
§ Uraz powstały na skutek bójki (odpowiedzi: 2) Hej, Powiedzcie co powinienem zrobić. Od dawna mam złe stosunki z bratem. Ostatnio dość mocno się pokłóciliśmy. Początek był dość niewinny. Czasem...
§ Zadłużenie powstałe na skutek nie spłacania rat (odpowiedzi: 2) Witam , mam pytanie i proszę o poradę . Dwa lata temu wzięłam szybką pożyczkę w wysokości 2000zł przez firmę provident , pierwsze dwie raty zostały...
§ Dług powstały na skutek zaniedbania kuratora (odpowiedzi: 0) Mój tata jest częściowo ubezwłasnowolniony i ma przydzielonego kuratora. Kurator nie dopilnował, aby pani, która opiekuje się tatą została zgłoszona...
§ Czy można domagać się odszkodowania za depresję powstałą na skutek pracy? (odpowiedzi: 3) Witam, sprawa wygląda tak: pracuję w pewnej firmie od kilku lat, było dobrze lecz od kilkunastu miesięcy po "okrojeniu" mojego działu z pracowników...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:00.