Odrzucona reklamacja
Bardzo proszę o pomoc w sprawie odrzuconej reklamacji.
Reklamacja złożona na podstawie rękojmi. Dzień po wykrytej usterce, miesiąc po zakupie.
Reklamowany produkt to piekarnik elektryczny.
Zakup online ***
Reklamacja złożona online, a produkt jest u mnie.
Produkt nie był przeze mnie używany. Po otwarciu przy próbie montażu zauważono wyrwany zawias drzwi i uszkodzenia lakieru w pobliżu zawiasu.
Zgłosiłem reklamację urządzenia z tytułu rękojmi.
Wezwano autoryzowany serwis który przyjechał i po oględzinach stwierdził, że może naprawić mi drzwi, ale piekarnik jest uszkodzony całkowicie. Prawdopodobnie spadł z dużej wysokości i cała komora jest uszkodzona. Jako element niewymienialny serwis uznał usterkę za nienaprawialną. Odmówiłem naprawy drzwi i oczekiwałem na wymianę sprzętu co wydawało mi się oczywiste.
Niestety otrzymałem informację "Weryfikacja techniczna reklamowanego towaru wykazała, że zgłoszona wada towaru nie wynika z niezgodności towaru z umową, a z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od Sprzedawcy i niezwiązanych z towarem, jest natomiast skutkiem niewłaściwego użytkowania. W takiej sytuacji odpowiedzialność Sprzedawcy jest wyłączona."
Dodam, ze sprzęt był dostarczany przez transport własny sklepu. Sklep sam określił w statusie reklamacji "uszkodzenie w transporcie".
Jestem zdumiony takim obrotem sprawy, nie wiem co mam zrobić. Na infolinii powiedzieli, że mogę się odwołać lub reklamować ponownie.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc. moderacja |