Klient żąda odszkodowania za naprawę samochodu. - Forum Prawne

 

Klient żąda odszkodowania za naprawę samochodu. 2

To nic, że Ty nie wykonywałeś naprawy, ale zleciłeś jej naprawę przez Ciebie wybranemu zakładowi. Normalnie, to powinien Klient Ci przyprowadzić auto, powinneś ściągnąć głowicę i dać do poprawy temu zakładowi. Co innego byłoby jakby ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
01-10-2021, 16:38  
obser
Stały bywalec
 
Posty: 1.004
Domyślnie RE: Klient żąda odszkodowania za naprawę samochodu.

To nic, że Ty nie wykonywałeś naprawy, ale zleciłeś jej naprawę przez Ciebie wybranemu zakładowi. Normalnie, to powinien Klient Ci przyprowadzić auto, powinneś ściągnąć głowicę i dać do poprawy temu zakładowi. Co innego byłoby jakby Klient zlecił Ci naprawę głowicy w zakładzie xyz. Nie skupiaj się kto naprawiał, a na to że reklamacja Klienta dla mnie jest bezprawna, bo bez Twojej wiedzy zdemontował i naprawiał głowicę. Moje zdanie, to Klient powinien złożyć Tobie reklamację i dać Ci szansę naprawy, lub mógłbyś ją odrzucić.
obser jest off-line  
01-10-2021, 18:33  
Lovor
Stały bywalec
 
Posty: 585
Domyślnie RE: Klient żąda odszkodowania za naprawę samochodu.

No moment ok panowie. Gość przyjechał na naprawe w warsztacie z rozwalona głowica. Awaria głowicy była następstwem nieprawidłowej eksploatacji produktu. Sugerujecie, ze nie mogę podjąć się naprawy takiego silnika? Kolejna awaria głowicy była wywołana dokładnie ta samą przyczyna-bledna eksploatacja. To tak jakby nie należało wymieniać sprzęgła w pojazdach u kierowców, którzy mają tendencję do pilowania samochodu na polgazie. Przyczyna awarii głowicy nie była błędna usługa wymiany, czy regeneracji, tylko błędna eksploatacja pojazdu. Pilowanie silnika na zbyt dużej mocy.
Lovor jest off-line  
01-10-2021, 19:39  
sędziadred02
Użytkownik
 
Posty: 114
Domyślnie RE: Klient żąda odszkodowania za naprawę samochodu.

Co mnie obchodzi gdzie mechanik naprawiał głowicę mógł ja naprawiać sam lub zawieźć do jakiegoś zakładu. Co innego gdybym zlecił mechanikowi demontaż i montaż głowicy, a sam bym zawiózł ją do naprawy, skoro zrobił to mechanik niech on się "buja" z reklamacja tam gdzie robił głowicę, a że bez rachunku, to jego problem niech się z nimi dogaduje. Ja bym dokładnie tak zrobił.
Co do demontażu teraz przez inny zakład różnie do tego Sady podchodzą i zazwyczaj wyroki są korzystne dla konsumentów, także tu akurat bym nie szukał "haczyka" a zaprowadził do innego mechanika bo stracił zaufanie do Ciebie, nie oddał do ASO oby nie generować kosztów.
To mechanik odpowiada za to co montuje. Tzw. czasy "gwarancja do stu dni, a studnia przy bramie" dawno już przeminęły

Cytat:
Napisał/a Lovor Zobacz post
No moment ok panowie. Gość przyjechał na naprawe w warsztacie z rozwalona głowica. Awaria głowicy była następstwem nieprawidłowej eksploatacji produktu. Sugerujecie, ze nie mogę podjąć się naprawy takiego silnika?...
Jak najbardziej możesz się podjąć naprawy ze wszystkimi konsekwencjami, możesz nie dawać gwarancji, ale rękojmi nie unikniesz, więc lepiej było odpuścić taką naprawę, a nie łasić się na zarobek i nadzieję że klient może na kilka miesięcy wróci i znów zarobisz na nim bo to i tak się musi "zepsuć"
sędziadred02 jest off-line  
02-10-2021, 07:31  
Lovor
Stały bywalec
 
Posty: 585
Domyślnie

Cytat:
Napisał/a sędziadred02 Zobacz post
Jak najbardziej możesz się podjąć naprawy ze wszystkimi konsekwencjami, możesz nie dawać gwarancji, ale rękojmi nie unikniesz, więc lepiej było odpuścić taką naprawę, a nie łasić się na zarobek i nadzieję że klient może na kilka miesięcy wróci i znów zarobisz na nim bo to i tak się musi "zepsuć"
Owszem, ale rękojmia obejmuje ewentualne wady mojej naprawy. Z tego co rozumiem, to naprawa została przeprowadzona poprawnie, a klient znowu rozwalił głowice poprzez jej nieprawidłową eksploatacje. Jeżeli mam serwis wymieniający ekrany i klienta, który notorycznie spuszcza swój telefon na beton, to mam odmawiać mu naprawy? A temat bardziej mechaniczny. Klient nie umie jeździć i regularnie spala sprzęgło. Czy mam mu w ramach rękojmi wymienić sprzęgło jeżeli sam je zajechał w mniej niż 2 lata? No nie...

Pomijam już tak oczywisty fakt, że roszczenia z tytułu rękojmi zgłasza się bezpośrednio u wykonawcy usługi, a nie u innego mechanika, który wszak mógł po drodze wszystko popsuć i uniemożliwić ci rozpatrzenie roszczenia.
Lovor jest off-line  
02-10-2021, 09:25  
sędziadred02
Użytkownik
 
Posty: 114
Domyślnie RE: Klient żąda odszkodowania za naprawę samochodu.

Cytat:
Napisał/a Lovor Zobacz post
Owszem, ale rękojmia obejmuje ewentualne wady mojej naprawy. Z tego co rozumiem, to naprawa została przeprowadzona poprawnie, a klient znowu rozwalił głowice poprzez jej nieprawidłową eksploatacje....
Mechanik odpowiada za to jakie części montuje, nie tylko za "kręcenie śrubek". Jest fachowcem, ekspertem i nie patrzy tylko przez pryzmat zarobku. Tym bardziej że wiedział o "czip-tuningu". W tym przypadku powinien odmówić wykonani usługi, za którą on ponosi odpowiedzialność. Posunę nawet dalej stwierdzając iż części które wymienił mają już wadę w momencie wydania pojazdu po naprawie, po prostu są za "słabe" do poniesionej mocy silnika o której wiedział mechanik dokonując napraw, także niech martwi się teraz o wał aby wytrzymał 2 lata

Cytat:
Napisał/a Lovor Zobacz post
...Pomijam już tak oczywisty fakt, że roszczenia z tytułu rękojmi zgłasza się bezpośrednio u wykonawcy usługi, a nie u innego mechanika, który wszak mógł po drodze wszystko popsuć i uniemożliwić ci rozpatrzenie roszczenia.
Też bym nie zaprowadził do takiego mechanika, który na koniec by mi powiedział naprawione,ale na nic nie daje gwarancji Bardzo dobrze zrobił i roszczenie reklamacji z tytułu rękojmi nadal jest zasadne.

Jeżeli masz zamiar montować słabsze (gorsze) części, szybko na tym "popłyniesz".

Co do tela jasna sprawa reklamacja odrzucona, co do sprzęgła to ty masz wykazać że klient celowo, nieumiejętnie je "spalił".
Zdaje się że trochę jesteś nie na czasie i teraz się ponosi odpowiedzialność za wykonane usługi a nie tylko za tzw. robotę.
Resztę rzeczy ogarnia rzeczoznawca w zakresie motoryzacji.
sędziadred02 jest off-line  
02-10-2021, 12:36  
obser
Stały bywalec
 
Posty: 1.004
Domyślnie RE: Klient żąda odszkodowania za naprawę samochodu.

Tak, ale Klient ma obowiązek najpierw reklamacji usługi z wyraźnie zaznaczonym żądaniem. Może być to żądanie opłacenia naprawy u innego mechanika na koszt warsztatu. I musi czekać 14 dni roboczych na uznanie, lub odrzucenie reklamacji. Jeśli rzeczony warsztat w tym terminie nie odpowie, uważa się żądanie za uznane. Czy tak było?
obser jest off-line  
03-10-2021, 09:18  
sędziadred02
Użytkownik
 
Posty: 114
Domyślnie RE: Klient żąda odszkodowania za naprawę samochodu.

Jedyną rzecz której można by się czepiać. Chociaż klient nie reklamuje złego sposobu montażu głowicy tylko naprawę samej głowicy, więc postępowanie jak najbardziej akceptowalne i nie oznacza pozbawienia się roszczeń z tytułu rekojmi. Też bym tak zrobił jak wyłożył bym 10tys zł za remont, a na koniec usłyszał "ale gwarancji nie daje".
sędziadred02 jest off-line  
03-10-2021, 22:50  
kirman
Użytkownik
 
Posty: 314
Domyślnie RE: Klient żąda odszkodowania za naprawę samochodu.

Cytat:
Napisał/a obser Zobacz post
I musi czekać 14 dni roboczych na uznanie, lub odrzucenie reklamacji.
a nie kalendarzowych ?
kirman jest off-line  
04-10-2021, 07:49  
obser
Stały bywalec
 
Posty: 1.004
Domyślnie RE: Klient żąda odszkodowania za naprawę samochodu.

Nie
obser jest off-line  
04-10-2021, 08:01  
cameleonix11
Stały bywalec
 
cameleonix11 na Forum Prawnym
 
Posty: 5.502
Domyślnie RE: Klient żąda odszkodowania za naprawę samochodu.

A wskaż przepis, który mówi o dniach roboczych, bo z tego, co się orientuję, mowa jest o 14 dniach, nigdzie nie jest opisane, że roboczych.

Wysłane z mojego M2002J9G przy użyciu Tapatalka
cameleonix11 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Klient odjechał autem bez płacenia za naprawę (odpowiedzi: 2) Tak jak w temacie. Auto było zaparkowane przed bramą, mąż wyjechał na chwilę z warsztatu i niestety po powrocie auta nie było. Klient posiadał...
§ klient chce wyłudzić naprawę auta (odpowiedzi: 0) Witam, opiszę swój problem. Prowadzę jednoosobowy warsztat, w 14 listopada wymieniałem olej i filtry w aucie klienta. Wszystko przebiegło ok,...
§ Klient nie zgadza się na naprawę gwarancyjną zmywarki, żąda wymiany na nową. (odpowiedzi: 5) Klient, starszy Pan Zdzisław* zakupił w moim sklepie zmywarkę w połowie marca br. Końcem kwietnia zadzwonił do mojego sklepu, że zmywarka posiada...
§ Klient prosi o zwrot kosztów za naprawę! (odpowiedzi: 1) Witam Przedstawię swój problem. Prowadzę warsztat samochodowy.Dokonałem naprawy pojazdu samochodowego z silnikiem diesla. Dokładnie regenerowany był...
§ klient zlecił naprawę sprzętu i nie odebrał (odpowiedzi: 2) Witam! Problem tego typu: Klient zlecił mi naprawę sprzętu, sprzęt został naprawiony, klient poinformowany o zakonczeniu naprawy. Naprawa...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:35.