Brak odpowiedzi na maila - Forum Prawne

 

Brak odpowiedzi na maila

Witajcie, trzy lata temu kupiłem fotel biurowy z polskiego oddziału międzynarodowej firmy. Gwarancja dwuletnia się skończyła, ale wydaje mi się, że sprzedawca dawał gwarancję 5-letnią na ramę fotela, która właśnie uległa uszkodzeniu. Polski oddział został ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
03-10-2021, 12:43  
Talibowy
Początkujący
 
Posty: 18
Domyślnie Brak odpowiedzi na maila

Witajcie,
trzy lata temu kupiłem fotel biurowy z polskiego oddziału międzynarodowej firmy. Gwarancja dwuletnia się skończyła, ale wydaje mi się, że sprzedawca dawał gwarancję 5-letnią na ramę fotela, która właśnie uległa uszkodzeniu. Polski oddział został zamknięty, więc ponad trzy tygodnie temu wysłałem maila z pytaniem jak wygląda taka reklamacja na europejski adres kontaktowy. Nie odpowiedzieli. Po dwóch tygodniach skontaktowałem się z oddziałem amerykańskim, gdzie powiedzieli mi, że europa odpowiada w ciągu 2-3 tygodni i powinienem poczekać kolejny tydzień. Poczekałem i nic. Zero odpowiedzi. Nie posiadam paragonu za zakup fotela, ale posiadam maile informujące o zakupie (wraz z numerem zamówienia i datą wysyłki).

Co mogę w tej sytuacji zrobić? Czy brak odpowiedzi na mojego maila przez 3 tygodnie coś mi pomaga i mogę się domagać naprawy/wymiany fotela?
Talibowy jest off-line  
04-10-2021, 08:49  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 20.864
Domyślnie RE: Brak odpowiedzi na maila

Cytat:
ale wydaje mi się, że sprzedawca dawał gwarancję 5-letnią na ramę fotela
To najpierw się upewnij kto, na co i na jak długo jej udzielał. Mail z pytaniem raczej w niczym nie pomoże.
gryffinian jest off-line  
04-10-2021, 15:49  
Talibowy
Początkujący
 
Posty: 18
Domyślnie RE: Brak odpowiedzi na maila

Cytat:
Napisał/a gryffinian Zobacz post
To najpierw się upewnij kto, na co i na jak długo jej udzielał. Mail z pytaniem raczej w niczym nie pomoże.
Wiem, że obecnie sprzedawane modele tego fotela mają tą pięcioletnią gwarancję, ale nie wiem i nie mam jak sprawdzić, czy trzy lata temu też to obowiązywało. Jak pisałem kontakt jest utrudniony, bo polski oddział Akracing został zamknięty i nie wiem czy w sytuacji braku odpowiedzi z ich europejskiego konta mogę cokolwiek od nich wymagać.

Normalnie w przypadku reklamacji sprzedawca ma 2 tygodnie na odpowiedź, ale czy to także ma jakieś znaczenie w przypadku reklamacji za pomocą wiadomości email?
Talibowy jest off-line  
05-10-2021, 07:01  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 20.864
Domyślnie RE: Brak odpowiedzi na maila

Niekoniecznie. Przeczytaj uważnie art. 561[5] i 580 par. 2 kc.
gryffinian jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ braki formalne - brak maila powoda w pozwie (odpowiedzi: 1) Złożyłam pozew do sądu do wydziału gospodarczego, ale zapomniałam podać adresu poczty elektronicznej powoda. Mogę dosłać pismo procesowe...
§ Brak odpowiedzi na reklamację po ponad 14 dniach, brak reakcji po monicie (odpowiedzi: 10) Zakupiłam telefon Iphone 7 32GB od dużego sklepu internetowego na firmę. Towar został zareklamowany z tyt. niezgodności z umową. Zakup...
§ Brak odpowiedzi na reklamację z uwagi na brak żądania w piśmie (odpowiedzi: 3) Witam, ja - sprzedawca, przedsiębiorca klient - osoba prywatna reklamacja - złożona mailowo, bez konkretnej formy. Zakup poprzez allegro więc...
§ Reklamacja brak odpowiedzi i brak towaru (odpowiedzi: 7) Witam, bardzo proszę o pomoc! 4 stycznia tego roku oddałam buty do reklamacji, dzisiaj minęło 14 dni roboczych i nie dostałam żadnej odpowiedzi....
§ zakupy przez internet - brak maila potwierdzjącego zamówienie (odpowiedzi: 11) Witam, chciałabym zasięgnąć porady na temat czasu kiedy dochodzi do zawarcia umowy, przy zakupie produktu przez internet. Przeglądając oferty...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:34.