brak zwrotu od biura podróży
Szanowni Państwo
Czy mógłbym prosić o pomoc prawną w następującym temacie:
W 2020 r. miałem zarezerwowaną wycieczkę razem z rodzicami (wpłacona zaliczka na dwie rezerwacje), w momencie rozwoju pandemii organizator wycieczkę odwołał i ruszyła sprawa zwrotu funduszy w terminie 180 dni. Niestety otrzymałem tylko połowę wpłaconej zaliczki, drugiej organizator nie zwrócił, bo rezerwacja była na uczestnika wycieczki (o dziwo przy wpłacie nikt nie wnikał, że pieniądze wpłynęły od jednej osoby). Już kilkukrotnie korespondowałem ze sprzedawcą, który jest niejako pośrednikiem pomiędzy mną a organizatorem i wciąż otrzymuję wymijające maile, że przekazano sprawę do organizatora i cisza. Ostatnio wystosowałem maila że podejmę kroki prawne i po tym mailu dostałem informację, że środki przekazano do wypłaty, jednak minęły kolejne 3 tygodnie, a pieniędzy nie było. Na kolejnego maila w sprawie otrzymałem już inną, że "ze względu na fakt, że zwrot poprzez Fundusz Zwrotów nie doszedł do skutku, Państwa rezerwacja będzie rozliczona w postaci vouchera. Oczekujemy na więcej szczegółowych informacji ze strony Organizatora oraz dostarczenie wspomnianego vouchera".
Sprawa ciągnie się już prawie rok, nie chcę vouchera, tylko zwrot pieniędzy.
Czy mógłbym prosić o pomoc i informację jakie mam w tym zakresie możliwości?
Będę wdzięczny za wszelką pomoc i rady.
|