Problem z anulowanym zamówieniem - Forum Prawne

 

Problem z anulowanym zamówieniem

Witam, sprawa wygląda następująco ponad 2 tygodnie temu zmówiłem 2 komody w sklepie internetowym Y. Z powodu słabego kontaktu oraz znalezienia tańszej oferty postanowiłem anulować zamówienie. Dostałem potwierdzenie anulowania oraz zwrot pieniędzy na konto. W ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Zamknięty temat
 
06-11-2021, 21:24  
WolnyKRAJ
Zbanowany
 
Posty: 2
Domyślnie Problem z anulowanym zamówieniem

Witam,
sprawa wygląda następująco ponad 2 tygodnie temu zmówiłem 2 komody w sklepie internetowym Y. Z powodu słabego kontaktu oraz znalezienia tańszej oferty postanowiłem anulować zamówienie. Dostałem potwierdzenie anulowania oraz zwrot pieniędzy na konto.
W dniu 04.11.2021 spodziewałem się kuriera z paczkami które miały zawierać meble z innego sklepu X . Niestety nie przebywam na terenie Polski i poprosiłem osobę 3 o odbiór paczek - osoba została poinformowana, że będzie to firma kurierska Z oraz przesyłka będzie zawierać meble (nie wiedziałem jaka ilość paczek będzie do odebrania) wszystko super paczki dostarczone, odebrane o godzinie 10.
Po godzinie 13 tego samego dnia otrzymuję informację od sklepu, że mimo anulowania zamówienia ktoś wysłał meble oraz prośbę o nieodbieranie przesyłki.
Pech chciał że firma zamówiła tego samego kuriera Z i wszystkie paczki dotarły przez jednego kierowcę. Osoba odbierająca uznała że kurier się zgadza, paczki zawierają meble i grzecznie wszystko przyjęła. Wybiegnę przed szereg więc dla chcący uznać winę odbierającego to osoba starsza, zajęta która specjalnie dojechała na miejsce po telefonie od kuriera. Firma kurierska Z zgadzała się jak i również zawartość – MEBLE również się zgadzały więc nie było przeciwskazań do odebrania przesyłki. Czysty zbieg okoliczności bynajmniej z logicznego punktu można tak to ująć.
Napisałem e-mail do firmy która popełniła błąd, że za późno wysłali informację jak i również zaproponowałem ponowne zapłacenie za przesyłkę w konkurencyjne cenie, a jeżeli im to nie odpowiada czekam na propozycję rozwiązania tego problemu z ich strony.
Otrzymałem odpowiedz abym wysłał paczki na mój koszt co bardzo mnie zdenerwowało chamska odpowiedz z brakiem jakiejkolwiek chęci naprawienia błędu. Odpisałem m.in. że oczekuję odbioru przesyłki w dniu 08.11.2021 po wcześniejszy ustaleniu godziny odbioru oraz jeżeli to nie nastąpi to od dnia 09/11 zaczynam naliczać opłatę za magazynowanie towaru (2 duże paki ponad 2 m kwadratowe)

Pytanie do całej sytuacji jestem zniesmaczony postawą sklepu i brakiem chęci naprawienia ICH BŁĘDU więc w jaki sposób mogę się domagać zapłaty za przechowywanie towaru. Nic nie odpisali i na pewno nie odbiorą paczki w poniedziałek.
Jeżeli ma ktoś wiedzę jakie pisma, artykuły idt. Mogę użyć proszę o odpowiedz. Firma na pewno nie będzie chciała uiścić jakiekolwiek opłaty za przechowywanie towaru gdzie dodatkowo aby przekazać towar osoba 3 będzie musiała poświęcić swój czas – jak wiadomo czas jest BEZCENNY.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i przypominam, że mimo obecnej sytuacji politycznej to nadal WOLNY KRAJ

PS. wychodzę z założenia, że całe życie człowiek się uczy więc mała ciekawostka dla czytających taka wiedza użyteczno-bezużyteczna

"Idiota – osoba upośledzona umysłowo według dawnych klasyfikacji. Idiotyzm to termin obecnie nieużywany w medycynie ze względu na pejoratywne znaczenie potoczne"
WolnyKRAJ jest off-line  
06-11-2021, 21:43  
Mass1910
Stały bywalec
 
Posty: 1.886
Domyślnie RE: Problem z anulowanym zamówieniem

Na drugi raz skleć takie rozprawki do 2 zdań. Wezwij dostawcę mebli do odbioru towaru w ciągu 7 dni od otrzymania pisma, w miejscu X, pod rygorem naliczenia opłat za bezumowne magazynowanie.

Wysłane z mojego HD1913 przy użyciu Tapatalka
Mass1910 jest off-line  
06-11-2021, 21:51  
WolnyKRAJ
Zbanowany
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Problem z anulowanym zamówieniem

Skleciłbym ale mniejsza o to... do rzeczy informacja może być przekazana e-mailem ? W taki sposób koresponduję z dostawcą. 7 dni stanowi jakiś przepis, ustawa itd. czy to umowny termin ? Najważniejsze pytanie wybiegające w przyszłość np. po 7 dniach naliczę sobie kwotę X a sprzedawca nagle się obudzi i nie będzie chciał zapłacić oraz będzie domagał się wydania towaru. W jaki sposób to ugryźć w takich okolicznościach czy tylko sądownie się szarpać
WolnyKRAJ jest off-line  
Zamknięty temat

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Problem z zamówieniem (odpowiedzi: 2) Dzień dobry proszę o poradę. Gmina realizuje projekt zakładający utworzenie nowego oddziału przedszkolnego. W ramach tego projektu w jednej z...
§ Sizeer problem z zamówieniem (odpowiedzi: 1) Witam! A więc tak, dziś napotkałem się na problem z firmą Sizeer zamówiłem u nich 4 dni temu paczkę pod wpływem wiadomości sms w którym był kod...
§ problem z zamówieniem (odpowiedzi: 2) Witam Jakiś czas temu złożyłem zamówienie na meble, dostałem pokwitowanie, wpłaciłem zaliczkę. Termin zamówienia miał być na 5 stycznia a...
§ Problem z zamówieniem (odpowiedzi: 2) Witam jestem budowlańcem, potrzebowałem kupić trochę materiału i kupiłem od pewnej firmy, po tym jak nie dostałem przesyłki w ciągu 48h zadzwoniłem...
§ problem z zamówieniem (odpowiedzi: 1) witam, jakis czas temu zamowilem drzwi razem z oscieznicami i montazem. 2 pary drzwi wewnetrznych i zewnetrzne. Zostały zdjęte miary wybrane strony...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:24.