DHL, pusta paczka, odrzucenie reklamacji w 32 dzień mailowo, bez uzasadnienia.
Witam, dnia 8.10.21 po pracy zastałem na schodach domu paczkę od DHL Parcel. Wkurzyłem się bo padal deszcz a miał tam być telefon Samsung Note 10plus. Nie dostałem wcześniej żadnej wiadomosci, ani maila, że kurier bedzie chcial mi ja tego dnia dostarczyc. Gdy odpakowałem przesyłkę okazało się, że środku w pudełku od telefonu nie znajduje się NIC oprocz instrukcji obsługi.
Tego samego dnia 8.10.21 o godzinie 23 złozyłem reklamację.
Dzisiaj tj. 9.11.21 otrzymałem odpowiedź, że odrzucają reklamację i uzasadnienie jest w załączniku w mailu. Niestety mail nie ma żadnego załącznika. Pytanie czy dotrzymali terminu 30 dni? Liczą się dni robocze?
§ "Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku." Dz.U.2020.287 t.j. Art. 7a.
§ Zgodnie z art. 7a ust. 1 u.p.k. przedsiębiorca ma obowiązek udzielenia – na trwałym nośniku – odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 30 dni. W tym terminie odpowiedź powinna zostać doręczona konsumentowi.
Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi w wymaganym terminie, stosownie do art. 7a ust. 2 u.p.k. uważa się, że uznał on reklamację konsumenta. Kolejne pytanie czy to jest dopuszczalne by wysłać maila bez uzasadnienia? Czy to że wysłali maila bez uzasadnienia może zaliczyć się do tego, że nie zachowali odpowiedniej treści?
§ Nie można uznać za prawidłową odpowiedź na reklamację – w rozumieniu art. 7a u.p.k. – wypowiedzi przedsiębiorcy, które w ogóle nie odnoszą się merytorycznie do reklamacji złożonej przez konsumenta, a zawierają jedynie np. informację o wnikliwym rozpatrzeniu reklamacji albo zapewnienia, że wszystkie usługi są świadczone przez przedsiębiorcę na wysokim poziomie. Gdy konsument otrzyma takie pismo od przedsiębiorcy, powstają skutki prawne określone w art. 7a ust. 2 u.p.k.,
Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.
|