DHL, pusta paczka, odrzucenie reklamacji w 32 dzień mailowo, bez uzasadnienia. - Forum Prawne

 

DHL, pusta paczka, odrzucenie reklamacji w 32 dzień mailowo, bez uzasadnienia.

Witam, dnia 8.10.21 po pracy zastałem na schodach domu paczkę od DHL Parcel. Wkurzyłem się bo padal deszcz a miał tam być telefon Samsung Note 10plus. Nie dostałem wcześniej żadnej wiadomosci, ani maila, że kurier ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
09-11-2021, 09:26  
skyisthelimit777
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie DHL, pusta paczka, odrzucenie reklamacji w 32 dzień mailowo, bez uzasadnienia.

Witam, dnia 8.10.21 po pracy zastałem na schodach domu paczkę od DHL Parcel. Wkurzyłem się bo padal deszcz a miał tam być telefon Samsung Note 10plus. Nie dostałem wcześniej żadnej wiadomosci, ani maila, że kurier bedzie chcial mi ja tego dnia dostarczyc. Gdy odpakowałem przesyłkę okazało się, że środku w pudełku od telefonu nie znajduje się NIC oprocz instrukcji obsługi.

Tego samego dnia 8.10.21 o godzinie 23 złozyłem reklamację.
Dzisiaj tj. 9.11.21 otrzymałem odpowiedź, że odrzucają reklamację i uzasadnienie jest w załączniku w mailu. Niestety mail nie ma żadnego załącznika.

Pytanie czy dotrzymali terminu 30 dni? Liczą się dni robocze?

§ "Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku." Dz.U.2020.287 t.j. Art. 7a.

§ Zgodnie z art. 7a ust. 1 u.p.k. przedsiębiorca ma obowiązek udzielenia – na trwałym nośniku – odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 30 dni. W tym terminie odpowiedź powinna zostać doręczona konsumentowi.
Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi w wymaganym terminie, stosownie do art. 7a ust. 2 u.p.k. uważa się, że uznał on reklamację konsumenta.

Kolejne pytanie czy to jest dopuszczalne by wysłać maila bez uzasadnienia? Czy to że wysłali maila bez uzasadnienia może zaliczyć się do tego, że nie zachowali odpowiedniej treści?

§ Nie można uznać za prawidłową odpowiedź na reklamację – w rozumieniu art. 7a u.p.k. – wypowiedzi przedsiębiorcy, które w ogóle nie odnoszą się merytorycznie do reklamacji złożonej przez konsumenta, a zawierają jedynie np. informację o wnikliwym rozpatrzeniu reklamacji albo zapewnienia, że wszystkie usługi są świadczone przez przedsiębiorcę na wysokim poziomie. Gdy konsument otrzyma takie pismo od przedsiębiorcy, powstają skutki prawne określone w art. 7a ust. 2 u.p.k.,


Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.
skyisthelimit777 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zgubiona paczka ***/leki/odrzucenie reklamacji (odpowiedzi: 5) Witam, przychodzę z ogromnym problemem i liczę na pomoc. Dnia 09.10.2019 , została do mnie nadana paczka w paczkomacie *** przez znajomego o...
§ Paczka była pusta.. (odpowiedzi: 4) Witam, jestem nowy na forum i od razu piszę do was z problemem. Sprawa wygląda tak że wypowiadałem się na pewnym forum sportowym, aż dostałem...
§ Pusta Paczka (odpowiedzi: 7) Witam, piszę tutaj do Was gdyż moja sytuacja wygląda następująco. Zamówiłem telefon za 100 zł, na serwisie aukcyjnym olx.pl , wszystko ładnie...
§ odrzucenie reklamacji obuwia bez uzasadnienia (odpowiedzi: 28) Szanowni Państwo, dokładnie 2 lutego 2012 r. kupiłem zimowe buty w pewnym sklepie. Po niecałym roku noszenia tych butów ułamał mi się uchwyt od...
§ Pusta paczka (odpowiedzi: 2) Witam zarejestrowałem się na ty forum ponieważ mam nie codzienna sytuację schodząc do piwnicy zauważyłem paczkę nic nie było w niej dziwnego ale...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:38.