Niespełniona decyzja reklamacyjna - naprawa obuwia - Forum Prawne

 

Niespełniona decyzja reklamacyjna - naprawa obuwia

Witam, w marcu kupiłam buty w znanym sklepie internetowym. Po 6 miesiącach w jednym z nich pękła podeszwa od spodu. Zgłosiłam reklamację i odesłałam towar. Sklep wysłał je do producenta, który stwierdził, że buty da ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
11-11-2021, 13:34  
Biskap
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Niespełniona decyzja reklamacyjna - naprawa obuwia

Witam,
w marcu kupiłam buty w znanym sklepie internetowym. Po 6 miesiącach w jednym z nich pękła podeszwa od spodu. Zgłosiłam reklamację i odesłałam towar. Sklep wysłał je do producenta, który stwierdził, że buty da się naprawić. Dostałam zapytanie czy się zgadzam, więc odpisałam "Tak". Po jakiś czasie otrzymałam paczkę niby z naprawionymi butami. Niestety po jej otwarciu okazało się, że buty są w tym samym stanie co były w momencie ich wysyłki. W paczce znajdował się dokument od producenta, który potwierdzał, że buty zostały naprawione. Zgłosiłam sprawę do sklepu, a oni chcą żebym je znowu odesłała do naprawy. Czy mogę w tym momencie żądać zwrotu należności za towar?
Biskap jest off-line  
12-11-2021, 21:25  
Byrhtnoth
Stały bywalec
 
Posty: 404
Domyślnie RE: Niespełniona decyzja reklamacyjna - naprawa obuwia

Tak - może Pani złożyć na podstawie przepisów o rękojmi oświadczenie o odstąpieniu od umowy i zażądać od sprzedawcy zwortu całości ceny (art. 560 § 1 zdanie drugie kc) .

Przepis prawny:
art. 560 Kodeks cywilny
§ 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
§ 2. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
§ 3. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
§ 4. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
Byrhtnoth jest off-line  
12-11-2021, 22:02  
Biskap
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Niespełniona decyzja reklamacyjna - naprawa obuwia

W momencie zakupu obuwie było wolne od wad, dopiero po 6 miesiącach użytkowania pojawiło się pęknięcie podeszwy uniemożliwiające użytkowanie. W ramach reklamacji buty miały zostać naprawione, ale po otrzymaniu paczki okazało się, że nie zostały ruszone, a dokument potwierdzał zlikwidowanie wady.

Czy to też tyczy się tego przypisu? Bo z tego co wyczytałam, chodzi w nim o towar który przy zakupie posiadał wady.
Biskap jest off-line  
13-11-2021, 08:59  
Byrhtnoth
Stały bywalec
 
Posty: 404
Domyślnie RE: Niespełniona decyzja reklamacyjna - naprawa obuwia

Cytat:
W momencie zakupu obuwie było wolne od wad, dopiero po 6 miesiącach użytkowania pojawiło się pęknięcie podeszwy uniemożliwiające użytkowanie. W ramach reklamacji buty miały zostać naprawione, ale po otrzymaniu paczki okazało się, że nie zostały ruszone, a dokument potwierdzał zlikwidowanie wady. Czy to też tyczy się tego przypisu?
Sprzedawca uznał, że obuwie posiadało wadę fizyczną w związku z czym uwzględnił żądanie zgłoszone przez Panią w ramach rękojmi (usunięcie wady - tj. naprawa). Jeżeli świadczenie sprzedawcy w ramach rękojmi (w tym wypadku usunięcie wady) nie przyniosło skuktu wówczas zastosowanie znajdzie wskazany przepis.
Cytat:
Bo z tego co wyczytałam, chodzi w nim o towar który przy zakupie posiadał wady.
Tu pomocny będzie art. 556(2) kc.
Przepis prawny:
Art. 556(2) Kodeks cywilny
Jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.
Należy pamiętać, że sprzedawca odpowiada nie tylko za wady istniejące w czasie wydania rzeczy ale także za takie które powstały później ale których przyczyna tkwiła w rzeczy w dniu jej wydania - art. 559 kc (w Pani przypadku może np. nieprawidłowy materiał użyty do wykonania podeszwy).
Byrhtnoth jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ nieudana naprawa reklamacyjna (odpowiedzi: 0) witam, początkiem lutego zareklamowałam płaszcz, bez paragonu po 1,5 tyg. usłyszałam, ze reklamacja rozstała odrzucona z powodu braku paragonu...
§ Przedłużająca się naprawa reklamacyjna. (odpowiedzi: 2) Witam. Oddałem kartę graficzną na gwarancję do sklepu z powodu uszkadzania. Sklep odebrał paczkę z kartą 30.07.2014 o czym zostałem poinformowany...
§ Bank a opóźniona odpowiedź reklamacyjna (odpowiedzi: 3) Witam, W dniu 25.01 zgłosiłem telefonicznie reklamacje na zmianę w promocji (zostałem poinformowany o zmianie tydzień przed zmianą), a według mnie...
§ Naprawa reklamacyjna (odpowiedzi: 1) 26.06 2012 zakupiłem rower elektryczny na aukcji allegro za, który zapłaciłem 1500 + 100 przesyłka. Po kilku dniach niestety rower zepsuł się więc...
§ Błędna decyzja reklamacyjna roweru. (odpowiedzi: 5) Witam. Nieco ponad miesiąc temu zakupiłem w jednym ze sklepów sportowych znanej sieci rower. Sprzedawca sprawdził rower przed wydaniem i polecił za...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:10.