Nieuczciwe naliczenie przez właściciela - Forum Prawne

 

Nieuczciwe naliczenie przez właściciela

Witam, Nie jestem pewien czy to odpowiedni dział - jeżeli nie proszę o przeniesienie Wynajęliśmy ze znajomymi apartament w Zakopanem na sylwestra i 2 dni po. Generalnie już mamy swoje lata więc raczej grzeczna impreza ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
05-01-2022, 09:20  
rarytas22
Użytkownik
 
Posty: 49
Domyślnie Nieuczciwe naliczenie przez właściciela

Witam,

Nie jestem pewien czy to odpowiedni dział - jeżeli nie proszę o przeniesienie

Wynajęliśmy ze znajomymi apartament w Zakopanem na sylwestra i 2 dni po.
Generalnie już mamy swoje lata więc raczej grzeczna impreza bez wygłupów.

Pewnego dnia przy jedzeniu obiadu pod jedną z osób zarwała się noga od krzesła, podkreślam że to było przy normalnym użytkowaniu i wadze ok 90kg.

Po zdaniu pokoju najpierw otrzymaliśmy wiadomość że wszystko ok, a około 6h później jak przyszła niby "ekipa sprzątająca" stwierdzili że popsute krzesło. Niby nic ale za chwilę otrzymaliśmy wiadomość że właściciel życzy sobie 880zl zwrotu za krzesło i 50zl za ścianę bo gdzieś się zabrudziła podobno.
Na zapytanie czy nie można naprawić krzesła bo to trochę za wysoka cena otrzymaliśmy wiadomość że właściciel nie godzi się na naprawę bo "to ręcznie robione krzesło"

I teraz pytanie co możemy w tej sytuacji zrobić, bo na pierwszy rzut oka widać że "górale" chcą nas naciągnąć, po drugie kto takie krzesło wstawia do pokoju na wynajem...


Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
Pozdrawiam
rarytas22 jest off-line  
05-01-2022, 09:40  
tffur
Początkujący
 
Posty: 19
Domyślnie RE: Nieuczciwe naliczenie przez właściciela

Moim zdaniem można zrobić tak, że niech prześlę Ci zdjęcia krzesła. Znaleźć w zakopcu stolarza. Zapytaj o cenę naprawy. Wtedy dogadasz się z właścicielem. Osobiście tak bym sprawę załatwił. Jak rzeczywiście z mojej winy byłaby szkoda to zapłacił bym za naprawę szkody z własnej kieszeni.
tffur jest off-line  
05-01-2022, 09:42  
Noemi12321
Użytkownik
 
Posty: 212
Domyślnie RE: Nieuczciwe naliczenie przez właściciela

Cytat:
Napisał/a rarytas22 Zobacz post
Po zdaniu pokoju najpierw otrzymaliśmy wiadomość że wszystko ok, a około 6h później jak przyszła niby "ekipa sprzątająca" stwierdzili że popsute krzesło.
Posiadasz tą pierwszą wiadomość?
Noemi12321 jest off-line  
05-01-2022, 09:48  
rarytas22
Użytkownik
 
Posty: 49
Domyślnie RE: Nieuczciwe naliczenie przez właściciela

Cytat:
Napisał/a Noemi12321 Zobacz post
Posiadasz tą pierwszą wiadomość?
Akurat kolega rezerowal na siebie, zapytam.
Domyślam się że jeżeli jest dowód w postaci wiadomości na początku gdy właściciel deklaruje że jest wszystko ok to jest jakiś plus dla nas.
Zakładając jednak że była to informacja telefoniczna, nie mamy wiadomości na potwierdzenie co dalej?
Możemy chyba zadać okazania faktury za to krzesło ?
Podejrzewam że jak gość ma kilka lub nawet kilkanaście apartamentów w Zakopanem i jest miejscowym, tych stolarzy może znac, a co za tym idzie mogą mu pójść na rękę.

Wysłane z mojego IN2020 przy użyciu Tapatalka
rarytas22 jest off-line  
05-01-2022, 09:54  
tffur
Początkujący
 
Posty: 19
Domyślnie RE: Nieuczciwe naliczenie przez właściciela

Cytat:
Napisał/a rarytas22 Zobacz post
Akurat kolega rezerowal na siebie, zapytam.
Domyślam się że jeżeli jest dowód w postaci wiadomości na początku gdy właściciel deklaruje że jest wszystko ok to jest jakiś plus dla nas.
Zakładając jednak że była to informacja telefoniczna, nie mamy wiadomości na potwierdzenie co dalej?
Możemy chyba zadać okazania faktury za to krzesło ?
Podejrzewam że jak gość ma kilka lub nawet kilkanaście apartamentów w Zakopanem i jest miejscowym, tych stolarzy może znac, a co za tym idzie mogą mu pójść na rękę.

Wysłane z mojego IN2020 przy użyciu Tapatalka
ojej... jak masz takie dylematy to zadzwoń do kogoś z Nowego Targu. chodzi o rzeczywistą wycenę. Jest olx, jest wujek google.
pozdrawiam
tffur jest off-line  
05-01-2022, 09:56  
Noemi12321
Użytkownik
 
Posty: 212
Domyślnie RE: Nieuczciwe naliczenie przez właściciela

Co dalej?
Jeżeli poczuwasz się do odpowiedzialności to płać. Zaproponowałbym naprawę. Było używane i sprawne i takie ma być. Zakup nowego w miejsce starego to nadużycie.

W mojej ocenie naprawa zgodna ze sztuką przywróci stan sprzed szkody.
Noemi12321 jest off-line  
05-01-2022, 15:47  
zalegacz
Stały bywalec
 
Posty: 1.102
Domyślnie RE: Nieuczciwe naliczenie przez właściciela

Art 675 § 1 kc
Po zakończeniu najmu najemca obowiązany jest zwrócić rzecz w stanie nie pogorszonym; jednakże nie ponosi odpowiedzialności za zużycie rzeczy będące następstwem prawidłowego używania.
zalegacz jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Nieuczciwe rozliczenie wodomierzy przez wspólnote mieszkaniową (odpowiedzi: 0) Witam. Posiadam mieszkanie komunalne 1.08.2019r zakładano w bloku liczniki na wodę. Rozliczenie wodomierzy mieszkania kwaterunkowe otrzymały od...
§ Nieuczciwe praktyki stosowane przez ORANGE Polska S.A. (odpowiedzi: 23) Od dłuższego czasu korzystam z telefonu komórkowego na kartę, operatora Orange Polska S.A. i systematycznie doładowuję konto by bez ograniczeń...
§ Nieuczciwe przeniesienie numeru przez operatora. (odpowiedzi: 2) Witam, moja mama przez bezmyślność podpisała umowę w T-Novum, ale nie ważne. Wyraźnie zaznaczała, że pozostało jej jeszcze 6 doładowań w poprzedniej...
§ Nieuczciwe i nieniemoralne domaganie się zachowku przez wuja (odpowiedzi: 3) Witam, zwracam się do was drodzy forumowicze z prośbą o poradę. Postaram się zgodnie z regulaminem przedstawić sytuacje w punktach, po czym dokładnie...
§ Faktura za prąd na inną osobę, nieuczciwe działanie właściciela lokalu. (odpowiedzi: 0) Witam Od momentu, kiedy podpisałem umowę na wynajem lokalu, nie mogę się porozumieć z dostawcą prądu. Faktura za okres lipca, przyszła na...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:50.