Problem z reklamacją z tytułu rękojmi - Forum Prawne

 

Problem z reklamacją z tytułu rękojmi

Dzień dobry, mam problem ze sprzedawcą i reklamowaniem towaru. Otóż zareklamowałem telewizor jako uszkodzony z tytułu rękojmi. Wada jest dosyć istotna, bowiem telewizor posiada duże odbarwienie matrycy. W międzyczasie przeszedłem Covid-19, a mój stan psychiczny ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
11-01-2022, 17:00  
keto2005
Użytkownik
 
Posty: 51
Domyślnie Problem z reklamacją z tytułu rękojmi

Dzień dobry,

mam problem ze sprzedawcą i reklamowaniem towaru. Otóż zareklamowałem telewizor jako uszkodzony z tytułu rękojmi. Wada jest dosyć istotna, bowiem telewizor posiada duże odbarwienie matrycy. W międzyczasie przeszedłem Covid-19, a mój stan psychiczny ulega stałym wahaniom ze względu na zawirowania w życiu prywatnym oraz problemy z dojściem do pełni sił po przebytej chorobie.

Mam duże problemy z pamięcią, a moja wydolność spadła bardzo mocno. Ze względu na uprawianie kolarstwa posiadam w pokoju trenażer rowerowy, wykupioną subskrypcję do programu oraz rower, a ponadto 2 konsole. Na konsolach korzystam z aplikacji, które ćwiczą moją pamięć oraz gram w gry, starając się zapamiętywać historię i łączyć fakty. W przypadku roweru staram się wracać do formy, co nie należy niestety do najłatwiejszych. Samo korzystanie z konsol czy roweru również pozytywnie wpływa na moją psychikę.

Telewizor jest więc mi potrzebny m.in. do powrotu do formy - fizycznej i psychicznej. Sprzedawca odmawia realizacji moich żądań tj. pierwotnie wymiany na nowy, a następnie zwrotu pieniędzy, powołując się na pierwszą usterkę i możliwość naprawy towaru oraz twierdząc, że wymiana znacznie przewyższy koszt naprawy. Poprosiłem go w międzyczasie o przedstawienie kosztorysu wymiany i czasu realizacji - nie odpowiada.

Zgodnie z art. 560.2
Cytat:
a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
, staram się uzyskać informacje, które pomogłyby mi ocenić, czy naprawa naraziłaby mnie na niedogodności, o których wcześniej wspominałem, ale uzyskanie tych informacji od sprzedawcy graniczy z cudem.

Co mam w tej sytuacji zrobić, ponieważ sprzedawca ani nie potrafi wskazać, czy jest w stanie zrealizować naprawę w terminie X, ani nie jest w stanie przesłać kosztorysu, aby udowodnić mi, czy wymiana matrycy plus koszt roboczogodzin jest faktycznie aż tak drastycznie niższy niż wymiana telewizora?
keto2005 jest off-line  
12-01-2022, 01:43  
lseurttyuu
Początkujący
 
Posty: 20
Domyślnie RE: Problem z reklamacją z tytułu rękojmi

Sprzedawcy wolą wysyłać sprzęty na gwarancję producencką, gdyż jedyną ich "stratą" w takim przypadku są koszty wysyłek. Zwroty/wymiany są problematyczne i to dla nich jest w pewnym sensie "śmierdzące jajo".

Ostatnio miałem podobny problem (reklamacja - rękojmia --> chciałem zwrot z uwagi na niedogodności - monitor jako główne narzędzie pracy), natomiast sprzedawca nie dał za wygraną i wysłał sprzęt na gwarancję producenta. No i niestety zostałem w taki sposób zmuszony kupić sobie nowy monitor, bo nie będę czekać nie wiadomo ile czasu aż mi naprawią ten wysłany na gwarancję...

Obawiam się, że niewiele można w tym zakresie zrobić. Chociaż sam przyznam szczerze - nie wiem, co dokładnie oznaczają wyszczególnione w ustawie "niedogodności", tutaj musiałby się ktoś mądrzejszy wypowiedzieć w temacie.
lseurttyuu jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Brak odpowiedzi na reklamację z tytułu rękojmi (odpowiedzi: 4) Witam, W październiku wymieniałam w domu okna - zrobione na zamówienie pod konkretny wymiar. Gdy zaczęło się robić słonecznie zauważyłam, że na...
§ Odpowiedź na reklamację z tytułu rękojmi (odpowiedzi: 2) Dzień dobry Tydzień temu zgłosiłem roszczenie z tytułu rękojmi. Dzisiaj dostałem wstępną decyzję o negatywnym rozpatrzeniu, cytuję " wstępnie...
§ Brak odpowiedzi na reklamację z tytułu rękojmi (odpowiedzi: 18) Oddałem telefon do salonu Orange na reklamację z tytułu rękojmi (nie działający głośnik). Salon nie odpowiedział mi do tej pory a minęło już 14...
§ Czy mogę się ubiegać o reklamację z tytułu rękojmi? (odpowiedzi: 2) Witam. Dnia 3.01.15r został zakupiony zegarek LORUS model RH917CX-9, który miał być prezentem okazji Świąt Bożego Narodzenia (jestem osobą obchodzącą...
§ Brak odpowiedzi na reklamację z tytułu rękojmi (odpowiedzi: 1) Witam, Zakupiłem produkt na firmę w jednym ze sklepów. Po tygodniu złożyłem reklamację z tytułu rękojmi. Upłynęło już 2 miesiące od czasu mojego...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:31.