Nietypowa reklamacja dotycząca karty pamięci - Forum Prawne

 

Nietypowa reklamacja dotycząca karty pamięci

Zwracam się z prośbą o pomoc w (chyba) dość nietypowym przypadku. Kupiłem kartę pamięci (porządną, renomowanej firmy) do telefonu, która po niespełna dwóch miesiącach uległa awarii - w pewnym momencie zablokowała możliwość modyfikacji na niej ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
26-04-2022, 10:32  
Grzdyll
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie Nietypowa reklamacja dotycząca karty pamięci

Zwracam się z prośbą o pomoc w (chyba) dość nietypowym przypadku.

Kupiłem kartę pamięci (porządną, renomowanej firmy) do telefonu, która po niespełna dwóch miesiącach uległa awarii - w pewnym momencie zablokowała możliwość modyfikacji na niej jakichkolwiek informacji - nie można na niej nic zapisać ale też niej nic usunąć ani samej karty sformatować. Wszystkie pliki można natomiast normalnie odczytać i zgrać (co oczywiście zrobiłem).

Kartę zareklamowałem, sprzedawca (spory sklep internetowy) zażądał najpierw zrzutu ekranowego potwierdzającego wadę, a po jego przesłaniu stwierdził że zgadza się na wymianę na nową lub zwrot pieniędzy. Ponieważ zraziłem się do tego modelu poprosiłem o zwrot pieniędzy. I tu zaczęły się schody bo zażądano przesłania wadliwej karty. Niestety na karcie znajdują się wciąż moje prywatne pliki (zdjęcia, dokumenty), które można bez problemu odczytać, a których z wiadomych względów nie chcę udostępniać nie wiadomo komu. Znalezione w internecie próby zastosowania różnych sposobów na umożliwienie sformatowania karty i usunięcie z niej danych nie działają.

Sklep zrzuca na mnie odpowiedzialność za usunięcie danych odpisując, że reklamacja może zostać uwzględniona tylko po odesłaniu wadliwego towaru. Moja propozycja, aby uszkodzić fizycznie komisyjnie kartę w obecności przedstawiciela sklepu lub kuriera spotkała się oczywiście z odmową, bo fizycznie uszkodzone karty nie podlegają reklamacji. I powstała sytuacja patowa.

Bardzo proszę o poradę po czyjej stronie spoczywa odpowiedzialność za rozwiązanie tej sytuacji i jak można to z sukcesem zrobić -czyli odzyskać pieniądze za reklamowaną wadliwą kartę chroniąc swoje prywatne pliki przed dostępem osób trzecich?
Grzdyll jest off-line  
26-04-2022, 14:06  
Pejotwroc
Stały bywalec
 
Posty: 1.188
Domyślnie RE: Nietypowa reklamacja dotycząca karty pamięci

Procedura jest taka. Sklep dostaje od ciebie uszkodzoną kartę, wypłaca co pieniądze. Następnie uszkodzoną kartę odsyła do hurtowni lub dystrybutora od którego ją kupił. I od niego dostaje z powrotem swoją gotówkę. Jak sobie wyobrażasz postępowanie sklepu kiedy on nie będzie miał fizycznie karty? Wtedy powstaje pole do nadużyć. Sklep może wtedy reklamować towar u dystrybutora na słowo honoru?
W regulaminie sklepu masz na pewno dokładnie tą sytuację opisaną i za bardzo nie masz pola do manewru.
Pejotwroc jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ odpowiedzialność za zakupione podrobione karty pamięci (odpowiedzi: 0) zamówiłam karty pamięci w chińskim sklepie,okazało się,że są one podrobione. Pełnomocnik firmy,której znak towarowy był umieszony na produkcie...
§ Brak Karty pamięci i gry do konsoli ze sklepu PLAY (odpowiedzi: 1) Witam ponownie drogich forumowiczów,piszę dziś do Was z zapytaniem, ale wcześniej bardzo krótka historia: W dniu dzisiejszym 22-11-2012 otrzymałem...
§ Zamiana karty pamięci w telefonie czy to karalne (odpowiedzi: 2) Witam, zamieniono mi kartę w telefonie, były na niej prywatne dane, stało się tak przez przepraszam że tak nazwę ale przez kochanka żony (mamy...
§ Podróbka karty pamięci z Allegro - co robić? (odpowiedzi: 31) Witam. Kilka dni temu zakupiłem kartę na aukcji Allegro o numerze 1683759738. Niestety karta okazała się podróbką. Nie spełnia wymogów szybkości...
§ Reklamacja karty pamięci (odpowiedzi: 1) W styczniu kupiłem kartę pamięci SD. W dniu 26 stycznia zwróciłem ją do reklamacji ponieważ ani telefon, ani aparat nie chciały z nią...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:09.