Klient chce zwrócić samochód z swoją stratą!? - Forum Prawne

 

Klient chce zwrócić samochód z swoją stratą!?

Witam Mam taką sytuacje. Sprzedawałem auto w wrześniu. Niby nic nadzwyczajnego. Ale zastanawia mnie zachowanie sprzedającego, który chce oddać mi auto. Z swoją stratą!? Ale od początku. Podczas oględzin poinformowałem klienta co jest zepsute i ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
22-10-2022, 02:30  
grzesiek_re
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie Klient chce zwrócić samochód z swoją stratą!?

Witam
Mam taką sytuacje. Sprzedawałem auto w wrześniu. Niby nic nadzwyczajnego. Ale zastanawia mnie zachowanie sprzedającego, który chce oddać mi auto. Z swoją stratą!?
Ale od początku.
Podczas oględzin poinformowałem klienta co jest zepsute i do wymiany.
Tj. amortyzatory, zamek klapy itp. Co było robione w aucie: naprawa wężyka podciśnienia, wymiana paska wieloklinowego itp. Pytali się o przegląd i oc. Odpowiedziałem że kończą się nie długo dokładnie nie pamiętam daty. Całą rodziną + kolega oglądali auto.
Klient z kolegą podczas oględzin auta stwierdził że silnik źle chodzi. Na zmianę wsiadali dodawali gazu i nasłuchiwali. Po czym stwierdzili że jest ok. Ale mieli wątpliwości. Zrobiliśmy jazdę próbną wszystko było ok. Zdecydowali się że go kupią.

W domu klient przywiózł ze sobą własne umowy kupna.
dostał wszystkie dokumenty i wypełniał umowy. Okazało się że oc ważne ponad miesiąc a przegląd kończy się jutro.
W sumie troche głupio wyszło. Ale nie ukrywałem niczego. Klient sprawdził dodatkowo historie auta w internecie. Rozliczyliśmy się i pożegnaliśmy.

Po 2-3 tygodniach pisze mi smsa że chce odstąpić od zakupu, bo:
Żali się w nim że auto nie przeszło przeglądu. bo amortyzatory były do wymiany. I że przegląd kończy się następnego dnia. wiedział o tym przed podpisywaniem umowy.
Mechanik przekazał mu że przegub będzie niedługo do wymiany.

Głównym powodem zwrotu jest że po przejechaniu 400km auto przestało jeździć. Silnik wkręca się do 1500obr/min.
I że koszty naprawy przewyższa kwotę jaką może zaakceptować.

Na drugi dzień zadzwonił porozmawialiśmy, okazało się że nawet nie wie co jest zepsute!? Podpowiedziałem klientowi że 2-3 tygodnie przed sprzedażą miałem podobny problem i okazało się że był to przewód od podciśnienia.

Uzgodniliśmy że skoro auto jest u mechanika to niech podłączy komputer i sprawdzi co jest uszkodzone.
Po kilku dniach wysłał kody błędów. I że zostały wykasowane. Auto normalnie jeździ. Ale dalej domaga się zwrócenia go. I koszt wymiany amortyzatorów podzielić na pół. Przegląd bierze na siebie.

Odpisałem że nie przyjmę auta z powrotem. Bo wad ukrytych nie było. Wszystko powiedziałem co wiedziałem.



Po wymianie smsów okazało się.
Po wyskoczeniu błędu
- zaciągnął rady znajomego prawnika,
- nie sprawdził u mechanika co dokładnie jest zepsute.
- i chce zwrócić auto z swoją stratą!
- Wykasowali błędy i auto jeździ normalnie. Ale dalej chce zwrócić.
- Dodatkowo pisze że auto będzie się psuło co 30km. ("wada ukryta"). Ale że przejeździł 400 i było ok to zapomniał.

Obecnie auto jeździ normalnie, Diagnozować co było powodem problemu klient nie zamierza. Ale domaga się zwrotu.

Dodatkowo żali się że z racji na pore dnia nie widział paru mankamentów. Że silnik dziwnie chodził jak go oglądali. A to amortyzatory. Ogólnie sytuacja jest dziwna.
Oczywiście straszy mnie sądem itp.

Upiera się że musiałem wiedzieć coś i nie powiedziałem wszystkiego.
Ja z swojej strony nic nie ukryłem.

Koszt sprzedaży auta nie jest duży i ciągać się po sądach za 3,5tyś to trochę lipa. Czy ma jakieś szanse narobić mi kosztów/ problemów? Czy jak Pójdzie to sprawy takie długo się ciągnął? Co ogólnie mogę w tym przypadku zrobić?
Tak się zastanawiam. A może przyjąć auto z powrotem i wystawić raz jeszcze jako uszkodzone z niższą ceną. I mieć święty spokój.
grzesiek_re jest off-line  
02-11-2022, 03:03  
kellerpawel
Początkujący
 
Posty: 16
Domyślnie RE: Klient chce zwrócić samochód z swoją stratą!?

Jeśli auto sprzedajesz jako osoba fizyczna, to na przyszłość poczytaj o wyłączeniu rękojmi - art. 558 Kodeksu Cywilnego. Wyłączenie nie dotyczy wad podstępnie zatajonych.
kellerpawel jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Klient chce zwrócić sprzęt po roku (odpowiedzi: 6) Sprzedaję elektronikę na OLX. W zeszłym roku nie było tam jeszcze tak jak teraz i OLX nie wyświetlał przy ogłoszeniach firmowych informacji o prawach...
§ Klient chce zwrócic zakupiony samochód. (odpowiedzi: 3) Witam. Auto kupiłem w grudniu 2015 r. z przebiegiem 180 000 km od Niemca(na umowie rowniez bylo to wpisane). Od kwietnia auto zostało zarejestrowane...
§ Sprzedałem Samochód klient chce go zwrócić po jednym dniu (odpowiedzi: 11) Witam . Dziś a dokładnie wczoraj sprzedałem samochód . 2 Tyg temu wystawiłem samochód na sprzedaż za małe pieniądze . Chciałem się go pozbyć bo...
§ sprzedałam auto a klient chce zwrócić (odpowiedzi: 8) Sprzedałam auto a klient chce zwrócić. Prawie 4lata temu kupiłam w komisie auto, teraz stwierdziłam że kupimy większe, to sprzedaliśmy. Auto nie...
§ sprzedałam samochód a teraz klient chce zwrócić. (odpowiedzi: 11) witam, niewiem jak sie tu poruszac ale to chyba ze zdenerwowania. w każdym bądź razie mam problem i prosze was o rade. mam firme autohandel(nie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:48.