Sprzedaż rzeczy nie posiadanych przez sklep internetowy - Forum Prawne

 

Sprzedaż rzeczy nie posiadanych przez sklep internetowy

Dzień dobry, Mam pewna zagwozdkę z pewnym sklepem internetowym. Otóż 27.10 zakupiłem produkt z przedpłata. Dostałem również dowód zapłaty i zakupu. Termin dostarczenia był ustawiony na „do 7 dni roboczych”. Tydzień później 3.11 zapytałem się ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
07-11-2022, 15:06  
Greg1991
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Sprzedaż rzeczy nie posiadanych przez sklep internetowy

Dzień dobry,
Mam pewna zagwozdkę z pewnym sklepem internetowym.
Otóż 27.10 zakupiłem produkt z przedpłata. Dostałem również dowód zapłaty i zakupu. Termin dostarczenia był ustawiony na „do 7 dni roboczych”.
Tydzień później 3.11 zapytałem się o status realizacji zamówienia gdzie dowiedziałem się ze towaru nie ma w hurtowni i prawdopodobnie zamówienie zostanie anulowane. Dziś dostałem prowadzenie ze produktu nie ma i zamówienie zostaje anulowane. I teraz pojawia się kilka aspektów:
1) Sklep nadal ma produkt wystawiony z terminem realizacji do 7 dni roboczych mimo ze sprzedawca nie jest w stanie tego zrealizować bez widocznej informacji o braku dostępności
2) Cena produktu została zwiekszona o paręset złotych (dotyczy się to produktu z elektroniki która podrożała ostatnimi czasy i obecna cena równa się z cena konkurencji) usprawiedliwiając się tym ze cena została zwiekszona aby zapobiec dalszym zakupom przez inne osoby (nie ma to sensu według mnie)
3) Zapytałem się sklepu przez messengera przed złożeniem zamówienia czy produkt na pewno jest dostępny. W odpowiedzi otrzymałem „ można złożyć zamówienie przez sklep, w ciągu 7-10 dni będzie dostarczony"

Z mojej wiedzy sprzedawca nie może własnowolnie zrezygnować z realizacji zamówienia bez zgody kupca za to ma obowiązek realizacji w ciągu 30 dni zgodnie z art 543 kodeksu cywilnego:
§ 1. Jeżeli kupującym jest konsument, sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie wydać rzecz kupującemu, nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia umowy, chyba że umowa stanowi inaczej.

Czy jest coś co mogę jeszcze zrobić? Czy mogę dochodzić jakichś roszczeń? W dniu w którym zamówiłem produkt w sklepie internetowym mogłem kupić ten sam produkt u konkurencji za cenę o 100 zł wyższa. Na ten moment produktu nie ma już prawie nigdzie w sprzedaży lub za cenę 800-900 wyższą.

Czy sprzedawca powinien być zobligowany do realizacji zamówienia nawet jeśli nie posiada go na stanie np przez zakup produktu w innym sklepie ponieważ w sklepie internetowym produkt widnieje jako dostępny czyt. możliwość dodania do koszyka z dopiskiem „Czas realizacji do 7 dni roboczych” oraz przejście przez proces zakupowy

Pozdrawiam
Greg1991 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Sprzedaż produktów w IE przez sklep internetowy a regulamin (odpowiedzi: 0) Szanowni Państwo, Czy prowadząc sklep internetowy w języku polskim, po wprwadzeniu do sklepu produktów na rynek francuski (z francuskim opisem)...
§ Sprzedaż klucz na allegro do gier oraz w przyszłości przez sklep internetowy. (odpowiedzi: 5) Zostało podtrzymane zniesienie zwolnienia z posiadania kasy fiskalnej dla przedsiębiorców, którzy dokonują sprzedaży zapisanych i niezapisanych...
§ Bezpodstawna odmowa sprzedaży przez sklep internetowy (odpowiedzi: 1) Witam. Zwracam się z taka sprawa prowadzę firmę a mianowicie sklep i chce zamówić towar w dużym sklepie internetowym z racji tego że maja na...
§ Sprzedaż dóbr cyfrowych przez sklep internetowy na cały świat. (odpowiedzi: 0) Witam wszystkich, od pewnego czasu tworzyłem własne autorskie oprogramowanie. Precyzując pojęcie, stworzyłem aplikację internetową do zastosowań...
§ Podatek VAT sprzedaż towarów na terenie Polski przez niemiecki sklep internetowy (odpowiedzi: 0) Witam Mam pytanie dotyczące podatku VAT. Niemiecka firma GmbH posiadająca internetowy sklep multilanguage, której magazyn znajduje się na...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:22.