Reklamacja na płytki. - Forum Prawne

 

Reklamacja na płytki.

Witam. W dużym ,sieciowym salonie płytek zamawiałam płytki wielkoformatowe na elewację.Pierwszy wybór niestety okazał się kompletnie różny od próbki pokazanej mi w salonie i z racji znaczącej różnicy i tego że ma to być na ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
25-01-2023, 06:09  
Agnieszka 85
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie Reklamacja na płytki.

Witam. W dużym ,sieciowym salonie płytek zamawiałam płytki wielkoformatowe na elewację.Pierwszy wybór niestety okazał się kompletnie różny od próbki pokazanej mi w salonie i z racji znaczącej różnicy i tego że ma to być na elewacji sklep zgodził się na wymianę ale na sporo droższe. W zamówieniu i wymianie uczestniczył sprzedawca i jego przełożony z którym omawialiśmy problem.Płytki kupowaliśmy w 3 partiach ( że wzg na cenę i możliwości przechowywania). Ponieważ sama pracowałam jako sprzedawca płytek w konkurencyjnej firmie przy domawianiu płytek sprzedawca (i ten drugi pan,który towarzyszy nam od początku naszej przygody) otrzymali metkę z odcieniem, datą produkcji i kalibracją płytki.Nie otrzymałam informacji o braku w/w . Finalnie gdy doszło do kładzenia płytek okazało się że mam 4 odcienie (totalnie różne).To co dało się wykorzystać musieliśmy położyć bo ekipa od elewacji stała dosłownie w ogrodzie.Reszte niezwłocznie po zauważeniu faktu zgłosiłam sprzedawcy, który stwierdził że to pomyłka w transporcie. Po wizycie serwisantów którzy stwierdzili na miejscu że to 2 całkiem inne płytki . Kierownik sklepu pozwolił na po wcześniejszym wykonaniu dokumentacji fotograficznej na skucie niepasujących płytek (reszta leży na paletach).Reklamacją oczywiście została odrzucona. Ekipa od elewacji wzięła pieniądze za wykonaną czas pracy i odeszła,trzymając się swoich terminarzy zlecen.Po kilku odwołaniach i wizytach w salonie przypadkiem pracownik (ten sam który od początku nadzorowal nasze zamówienia) wygadał się że nie mają w zamówieniu inf o odcieniu itd. Taka informacje udało mi się wyłudzić na @ ale z adnotacja że pani projektant ( nie sprzedawca co mnie zdziwiło) która nas obsługiwała i składała zamówienie nie pracuje już i nie mają możliwości zweryfikować czy taka inf z naszej str została dostarczona. Od tego czasu powołują się na odstęp czasowy w zamówieniach.Nie zmienia to faktu że w 3 partiach zamówionych płytek mam 4 kolory.Elewacja nie skończona koszty poniesione brak poczucia odpowiedzialności że strony sklepu. Aby pójść na ugodę że sprzedającym moje roszczenie to dosłanie płytek niezbędnych do zakończenia prac.Proszę o opinie.Z góry dziękuję.
Agnieszka 85 jest off-line  
25-01-2023, 06:14  
Agnieszka 85
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Reklamacja na płytki.

Chciałam tylko jeszcze dodać że różnica nie jest kosmetyczna - nawet serwisant i pan przełożony w sklepie stwierdzili oczywiście ustnie tylko że to wygląda jak 2 zupełnie różne modele... Na elewacji nie da się ukryć
Agnieszka 85 jest off-line  
25-01-2023, 07:58  
Gapciu
Zbanowany
 
Posty: 461
Domyślnie RE: Reklamacja na płytki.

Cytat:
Reklamacją oczywiście została odrzucona.
Jakie pismo zlozylas/czego sie domagalas i co konkretnie dostalas w odpowiedzi?
Gapciu jest off-line  
25-01-2023, 08:51  
Agnieszka 85
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Reklamacja na płytki.

Wpierw zasugerowana stwierdzeniem sprzedawcy że to pewnie pomyłka na magazynie u producenta od producenta domagałam się rekompensaty w postaci dosłania brakujących płytek (oczywiście resztę niepotrzebnych chciałam zwrócić) czyli różnica 14szt które niestety musiały zostać skute (z nowiutkiej elewacji). Jednak gdy producent odpowiadał że towar zgodny z zamówieniem (kilka odwołań powołując się na podane dane sprzedawcy) nadal uważali że zgodne.
Więc gdy dowiedziałam się że pani w sklepie nie dopisała w systemie do zamówienia odcienia i daty produkcji została założona nowa reklamacja tym razem na nie dopełnienie obowiązków przez sprzedawcę.Za brak kompetencji zawodowych pracowników nie może odpowiadać klient .
Więc otrzymałam inf że pani już nie pracuje i nie mogą zweryfikować czy tak było więc reklamacja odrzucona. Koszty poniesione - robocizna i zmiana ceny wykonanej usługi (docelowo tamta cena już nie obowiązuje bo przyczyną nie wykonania zlecenia przez ekipę od elewacji leży po naszej stronie, brak możliwości położenia akrylu i płytek i niedotrzymanie terminu realizacji inwestycji założony w banku....)to już wzięłam na siebie bo liczyłam przy tak oczywistej opinie pracowników i serwisu na ugodę. A tu psikus.
Ps. Niestety wczoraj dowiedziałam się że producent płytek i właściciel sieci tych salonów to ta sama osoba 🤦😐 klops
Agnieszka 85 jest off-line  
25-01-2023, 08:52  
Gapciu
Zbanowany
 
Posty: 461
Domyślnie RE: Reklamacja na płytki.

Czy masz cokolwiek na pismie czy tylko pogaduszki?
Jakiej tresci jest ostatnie pismo ktore otrzymalas.
Gapciu jest off-line  
25-01-2023, 09:05  
Agnieszka 85
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Reklamacja na płytki.

Pragniemy poinformować że podtrzymujemy nasza decyzje.W przypadku półrocznych przerw między zamówieniami nie jest możliwe uzyskanie jednolitego odcienia.Nie wynika to z wady towaru.
Koniec cytatu
Fv:04.08.2021
Fv:28.04.2022
Fv:20.10.2022
Ok...ale po 1-sze mam 4 kolory z 3 zamówień a po 2 sprzedawca ma obowiązek to sprawdzić i poinformować klienta...sama tak robiłam gdy pracowałam w branży.
Agnieszka 85 jest off-line  
25-01-2023, 09:49  
Gapciu
Zbanowany
 
Posty: 461
Domyślnie RE: Reklamacja na płytki.

Moim zdaniem potrzebujesz opinii rzeczoznawcy budowlanego/materiałowego w tym temacie.
Przy czym nie mozna sklepowi odmowic czesciowej racji, ze polroczna przerwa moze miec taki wplyw dlatego zawsze sie zamawia z tej samej partii.
Gapciu jest off-line  
25-01-2023, 10:21  
Agnieszka 85
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Reklamacja na płytki.

płytki nie są produkowane na codzien tylko "partiami". Ja doskonale o tym wiem, bo miałam okazję poznać w dokładnie tej fabryce proces produkcji jako kierownik salonu konkurencyjnej firmy. Ale wiem też że takie informacje o stanie magazynowym są dostępne dla wszystkich sprzedawców i jeżeli wiadomo że zamówienia są kontynuacją poprzednich , to się to sprawdza ( dlatego uzbroilam się w metki podczas składania zamówienia) i informacje o braku powinny zostać przekazane juz w momencie składania zamówienia. Klient musi być świadomy tego co kupuję za ciężkie tysiące... Gdyby nie pewność że płytki przyjechały identyczne to pewnie położyłbym je np.fasadami... i problem nie byłby tak rozległy.
Agnieszka 85 jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Uszkodzone płytki - reklamacja? (odpowiedzi: 3) Szanowni forumowicze, mój ojciec poprosił mnie o napisanie tego tematu, gdyż sam nie jest zbyt komputerowy. Z góry dziękuje za wszelką pomoc i...
§ Reklamacja płytki żytnie 25kg (odpowiedzi: 9) Witam Kupiłem płatki żytnie w worku 25kg po przesypaniu w pojemniki i wyrzuceniu worka okazało sie że są mocno zanieczyszczone (nie przesiane)...
§ pożytki (odpowiedzi: 2) Witam, mam problem z siąsiadem i proszę o poradę. Sprawa jest następująca, jestem od 8-miu lat właścicielem ojcowizny na której był bałagan...
§ Płytki - nie da sie ich wyczyścić - reklamacja (odpowiedzi: 19) Witam, Miesiąc temu zakupiłem płytki Lurex Cotton 60x60 (białe) po ułożeniu okazuje się że płytki maja plamy. Po głębszym i dokładniejszym...
§ Płytki (odpowiedzi: 2) Witam. Mam małe pytanko Klient zakupił ode mnie płytki ceramiczne w gatunku 2. Na 30m2 14 płytek okazało się uszkodzonych. Zgodziłem się mu wymienić...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:07.