Reklamacja obuwia - zwrot gotówki, odpowiedź po 14 dniach
Witam
Proszę o informację i radę.
Złożyłam reklamację na obuwie trekingowe z powodu przemakania, sprzedawca zapytał jakie są moje żądania wiec powiedziałam, że zwrot gotówki. Na zgłoszeniu reklamacyjnym jest informacja, że zgłoszenie zostanie rozpatrzone do dnia 17.11.2009. 19.11.2009 zadzwoniłam do sklepu,ponieważ nie dostałam odpowiedzi. 20.11.2009 dostałam odpowiedź na piśmie, która była wysłana 19.11.2009 (zapewne po moim telefonie), w którym srzedawca nie uznał mojej reklamacji. Moje pytanie jest takie: Czy w związku z tym, że nie zostałam poinformowana w terminie 14 dni sprzedawca ma obowiązek wymienić mi buty na nowe lub naprawić? Przy składaniu reklamacji nie zostałam poinformowana przez sprzedawce o tym, że w pierwszej kolejności muszę żadać wymiany lub naprawy. Jeśli tak to jakie pismo mam złożyć do sprzedawcy i co ma w nim być zawarte?
Jeszcze jedno pytanie: Jak sprzedawca, który się na tym nie zna rozpatrzył reklamacje, stwierdził w tym piśmie, że takie buty powinny być impregnowane, a skąd on może wiedzieć, że nie były? Przy zakupie butów był zakupiony również impregnat i buty były impregnowane. Czy sprzedawca nie powinien odesłać butów do producenta? Zaznaczam, że na te buty od producenta była 2-letnia gwarancja na nieprzemakanie, wiec myślałam, że buty zostaną odesłane do producenta i to on będzie rozpatrywał tą reklamację, a nie jakiś kierownik sklepu, który się na tym nie zna.
Proszę o odpowiedź na moje pytania.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
|