02-12-2009, 11:27
|
| Początkujący | Dostałem inny (droższy) towar niż zamawiałem
Witam,
Przytrafiła mi sie dość nietypowa sytuacja.
Zamówiłem w sklepie internetowym dysk do komputera a otrzymałem konsole Xbox  . Mam teraz dylemat: oddać czy nie oddać. Jak to wyglada z prawnego punktu widzenia? Czy sklep może wymóc na mnie zwrot towaru?
Pytam bo pewnie oddam te konsole (mam drugą) ale chciałbym się dowiedzieć czy mogę coś "ugrać" na tym zamieszaniu.
Z góry dzieki za pomoc.
Pozdrawiam
Kowal
|
| |
02-12-2009, 11:43
|
| Stały bywalec | RE: Dostałem inny (droższy) towar niż zamawiałem
Z prawnego punktu widzenia: bezpodstawne wzbogacenia.
Z moralnego: powinieneś poinformować sprzedawcę o pomyłce, odesłać na jego koszt i czekać na dysk.
|
| |
02-12-2009, 12:28
|
| Gość | RE: Dostałem inny (droższy) towar niż zamawiałem
Możesz zgłosić "niezgodność towaru z umową" 
Art. 8. Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego. Choć to dość śmiesznie wygląda.
Poza tym - lepiej oddaj - sklep i tak po czasie sprawdzając magazyn zrozumie, że coś jest nie tak i dojdzie gdzie została wysłana błędna przesyłka.
|
| |
02-12-2009, 12:38
|
| Początkujący | RE: Dostałem inny (droższy) towar niż zamawiałem
Cze
Dzieki za wyjasnienia. Oddać i tak zamierzałem.
Zobaczę czy sklep poczuje się chociarz trochę zobowiązany
Pozdrawiam
|
| |
02-12-2009, 12:52
|
| Moderator globalny | RE: Dostałem inny (droższy) towar niż zamawiałem
To, co proponuje Lucanus wcale nie jest takie śmieszne.
W takim wypadku sklep będzie zobowiązany do pokrycia kosztów klienta związanych z reklamacją - w tym wypadku na przykład przesyłki z konsola do sklepu.
|
| |
02-12-2009, 13:11
|
| Stały bywalec | RE: Dostałem inny (droższy) towar niż zamawiałem
Co prawda to dosyć abstrakcyjne w tej sytuacji korzystanie z tego przepisu. Teoretycznie, kowal77 ma 2 miesiące na zgłoszenie niezgodności towaru z umową. Co się stanie, gdy przez miesiąc zacznie użytkować tą konsolę i po miesiącu dopiero zgłosi niezgodność towaru z umową? |
| |
02-12-2009, 13:26
|
| Stały bywalec | RE: Dostałem inny (droższy) towar niż zamawiałem Cytat:
Napisał/a Baseciq Teoretycznie, kowal77 ma 2 miesiące na zgłoszenie niezgodności towaru z umową. |
A skąd ten termin?
Zresztą jeśli da znać, że dostał coś innego niż zamawiał to też przecież nie ma obowiązku płacić za przesyłkę zwrotną - ja bym zażądał od firmy przysłania kuriera po odbiór na ich koszt, bo przecież konsoli nie wyślę pocztą.
|
| |
02-12-2009, 13:39
|
| Gość | RE: Dostałem inny (droższy) towar niż zamawiałem Cytat:
Napisał/a drzemik A skąd ten termin? |
a stąd: - Przepis prawny:
Art. 9. 1. Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.
Z momentem otrzymania przesyłki i rozpakowania jej liczymy ten termin. Sprzedawca może się upierać, że przecież paczka była gabarytowo większa niźli ta z dyskiem etc. etc. Lepiej trzymać się na zapas tego terminu.
Tak - kolega będzie mógł żądać zwrotu za przesyłkę - jak najbardziej. - Przepis prawny:
Art. 8. 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
|
| |
28-10-2014, 09:31
|
| Początkujący | RE: Dostałem inny (droższy) towar niż zamawiałem
Dzień dobry,
Panie, Panowie, ja mam inny problem, stąd moja prośba o poradę.
Kupiłem 15.10.14 telefon w sklepie RTV EURO, częśćiowo za gotówkę, częściowo na raty. Okazało się, że otrzymałem model wyższy niż kupowałem pierwotnie, ja sam nie będąc specem od urządzeń, nie zauważyłem większej różnicy, uświadomili mi to dopiero pracownicy sklepu.
Teraz moje pytanie:
czy ciąży na mnie obowiązek oddania źle dobranego modelu telefonu? Pomyłka nie była ewidentnie z mojej strony, a nie zauważając większej różnicy, dokupiłem akcesoria do tego modelu telefonu (obudowa ochronna, szkło hartowane na ekran), i napiszę szczerze, nie uśmiecha mi się wyrzucić teraz tego do kosza, oddać telefon, i dokupować akcesoria do telefonu, jaki pierwotnie miałem otrzymać(jest różnica rozmiaru telefonu). Oprócz maila ze sklepu RTV, dostałem wiadomość sms na mój numer telefonu(który był podany do umowy kredytowej). Sms był prywatnie napisany przez pracownika sklepu, który napisał, że się pomylił i będzie musiał dopłacić różnicę, a żeby tego uniknąć pójdzie na policję i zablokuje mi telefon.
Stąd moje zdenerwowanie całym tym tematem, i trochę smutek, że w ten sposób chcą załatwić ich ewidentną pomyłkę, zamiast spróbować zadzwonić, poprosić o jakiekolwiek rozwiązanie, pracownik prywatnie pisze do mnie smsa (czy on może sobie grzebać w moich danych osobowych??) i straszy. Co mam zrobić? Niedługo zbliża się termin spłaty pierwszej raty, nie wiem co robić. najchętniej rozwiązałbym tą umowę, odzyskał pieniądze i oddał ten cholerny telefon. A z drugiej strony mierzi mnie ich sposób załatwiania tego typu rzeczy, zaglądanie w moje dane osobowe i straszenie policją. Czy mają do tego jakiekolwiek podstawy??
|
| |
30-10-2014, 05:06
|
| Początkujący | RE: Dostałem inny (droższy) towar niż zamawiałem
Bardzo proszę o poradę...
|
| |
30-10-2014, 08:08
|
| Zbanowany | RE: Dostałem inny (droższy) towar niż zamawiałem
Masz na myśli sklep RTV EURO AGD?
No coż...i wszystko jasne.
Moim zdaniem pracownik fatalnie podszedł do sprawy. Powinien Cię poprosić grzecznie o pomoc w załatwieniu sprawy a nie straszyć i grozić.
Tendencja teraz jest taka, ze "straszymy" klienta. Niestety.. wiekszosc na wiesc o Policji albo o problemach prawnych wymięka i szybciutko leci w zebach ze sprzetem i sie kaja.
Masz kilka wyjsc:
- nie masz jaj - lecisz do sklepu i oddajesz telefon;
- piszesz oficjalne pismo do sklepu (ze oddasz telefon + akcesoria bo nie masz co z nimi zrobic)
- pojdz do Miejskiego Rzecznika Konsumenta
- sms zachowaj... kolo nie zablokuje Ci sprzetu; ewentualnie mozesz go uprzedzic - zadzwon na swoj komisariat i spytaj sie dyzurnego co masz zrobic i czy to prawda / rozmowy sa nagrywane/
O to jak działa RTV EURO AGD: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,...b_zepsuty.html |
| |
30-10-2014, 09:43
|
| Gość | RE: Dostałem inny (droższy) towar niż zamawiałem
Jakie to modele? Jaka jest różnica w cenie?
|
| |
30-10-2014, 10:21
|
| Moderator globalny | RE: Dostałem inny (droższy) towar niż zamawiałem Cytat:
Napisał/a panduzepe pójdzie na policję i zablokuje mi telefon |
Trudno mi wyobrazić sobie, co miałaby do roboty w tej sytuacji policja - chyba, że pracownik planuje złożyć fałszywe zawiadomienie o przestępstwie.
|
| |
30-10-2014, 13:56
|
| Początkujący | RE: Dostałem inny (droższy) towar niż zamawiałem Cytat:
Napisał/a loco1 Jakie to modele? Jaka jest różnica w cenie? |
600zł wg ich cen katalogowych.
Zachowałem sobie smsa od tego chłopa
|
| |
30-10-2014, 13:58
|
| Gość | RE: Dostałem inny (droższy) towar niż zamawiałem
Jakie to konkretnie modele?
|
| | | |