Sprzedaż wysyłkowa - reklamacja - Forum Prawne

 

Sprzedaż wysyłkowa - reklamacja

Witam serdecznie. Piszę gdyż nigdzie nie mogę doczytać się objaśnień dotyczących mojego problemu. a mianowicie: Postanowiłem sprzedać swój stary telefon komórkowy. Mając na uwadze rzetelność aukcji zapłaciłem serwisowi nokia za wykonanie ekspertyzy telefonu. Opinia rzeczoznawcy ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
02-12-2009, 23:43  
Użytkownik
Gość
Domyślnie Sprzedaż wysyłkowa - reklamacja

Witam serdecznie.

Piszę gdyż nigdzie nie mogę doczytać się objaśnień dotyczących mojego problemu.

a mianowicie:

Postanowiłem sprzedać swój stary telefon komórkowy. Mając na uwadze rzetelność aukcji zapłaciłem serwisowi nokia za wykonanie ekspertyzy telefonu. Opinia rzeczoznawcy wykazała, iż telefon (oprócz rys na obudowie) ma uszkodzony (mechanicznie) slot kart pamięci microSD (nie obejmuje tego naprawa gwarancyjna), nic poza tym. Autoryzowany serwis firmy NOKIA wycenił koszt naprawy na 100 zł plus VAT.

W międzyczasie udałem się do sklepu skupującego używane telefony i sprzedawca wycenił mi telefon (bez wiedzy o uszkodzeniu) na 350zł.

Wystawiłem aparat na serwisie aukcyjnym z opisem usterki (cenę obniżyłem o koszta naprawy), zdjęciami rys na telefonie, oraz załączyłem wyniki ekspertyzy do pudełka - udało się sprzedać.

Na 2 dzień dostałem e-mail od kupującego iż stwierdził on że telefon ma uszkodzony mikrofon i żąda zwrotu części gotówki za naprawę tegoż lub transakcji zwrotnej.
Odpisałem mu, iż zgodzę się na takie warunki jedynie wtedy, kiedy przedstawi mi opinię niezależnego rzeczoznawcy, podważającą opinię rzeczoznawcy autoryzowanego serwisu firmy NOKIA.

Dostałem skan z oświadczenia pracownika komisu GSM, iż telefon ma uszkodzony mikrofon.

Moje pytanie jest następujące:

Jak odnieść się do oświadczenia pracownika komisu GSM? (czy ma moc prawną taką samą jak opinia rzeczoznawcy?)

Nie chcę uchylać się od obowiązku wynikającego z ustawy konsumenckiej, ale chciałbym jednak mieć dowody na to, że mój klient nie chce "wyłudzić ode mnie pieniędzy".

Jako że prawa konsumenckie nie są moim "konikiem", liczę na konstruktywną pomoc, jak dalej pociągnąć ową sprawę - dziękuję.

M.S
 
29-02-2012, 09:20  
coboss
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Sprzedaż wysyłkowa - reklamacja

Oczywiście, że powinieneś te koszty zwrócić lub dogadać się z drugą stroną o oddanie troszeczkę mniejszej kwoty.

Nie ma co się szarpać o parę złotych, sam przerabiałem temat od drugiej strony.
Kupiłem oryginalne felgi do BMW 7 i okazało się, że te felgi w idealnym stanie były pokrzywione jak diabli, ze względu na to, że takie rzeczy wychodzą dopiero przy montażu i z reguły zostawia się od razu takie rzeczy u naprawy klient ma prawo zażądać obniżenia ceny za towar niezgodny z umową lub odstąpienia do niej a wiadomo, że od strony sprzedawcy odstąpienie od umowy jest niewygodne i lepiej załatwić sprawę w sposób bardziej cywilizowany.
Według mnie kupujący ma wystarczające dowody na to, żeby wygrać w sądzie.
U mnie też sprzedawca walczył o jakieś wielkie ekspertyzy itd. Bzdura, oddałem na serwis chłopaki przy mnie sprawdzili felgi na maszynie i ewidentnie były uszkodzone. Wydali protokół naprawy i wsio, takie szarpanie, że mogłem nagrać filmik a najlepiej to oddać felgi do laboratorium... nie dajmy się zwariować! Nie komplikujmy sobie życia.
coboss jest off-line  
29-02-2012, 10:40  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Sprzedaż wysyłkowa - reklamacja

Cytat:
Jak odnieść się do oświadczenia pracownika komisu GSM? (czy ma moc prawną taką samą jak opinia rzeczoznawcy?)
Tak samo, jak do oświadczenia choćby motorniczego.
http://forumprawne.org/prawa-konsume...rzeczytaj.html
 
29-02-2012, 11:58  
coboss
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Sprzedaż wysyłkowa - reklamacja

Weźcie się ogarnijcie.
Pójdziesz do sądu o głupie 50zł i zapłacisz za specjalistę sądowego 1600zł???
Może myślisz, że sąd zwolni Cię z kosztów... zapomnij.
Oświadczenie inżyniera w serwisie GSM to oświadczenie specjalisty, co Ty myślisz, że telefony GSM naprawia piekarz lutownicą z Allegro na kantorku w komisie czy jak?
Tu sytuacja jest prosta. Gość poszedł do serwisu GSM, zlecił ekspertyzę (płatną) wybrał naprawę.
Dostał opinię, kalkulację i dostanie po naprawie FVAT. I co chcesz podważać?
To chyba, że ktoś tu sądzi, że owy specjalista z serwisu Nokii jest wyższy stopniem od serwisanta w nieautoryzowanym serwisie?

Krew mnie zalewa jak widzę ***** którzy za złotówkę dali by sobie du*pę ogolić.

Założyciel tematu może robić co chce, skoro musi zostać skarcony przez życie to niech będzie. Ja rozumiem, że lubi chodzić po sądach bo ja też lubię ale gdzieś jest racjonalne myślenie. Jeżeli coś jest bez sensu to jest bez sensu, co innego jak się chce zażądać jakiejś pewnej i w 100% klarownej należności to rozumiem ile trwa napisać wniosek ale nie takie rzeczy.
coboss jest off-line  
29-02-2012, 12:03  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.638
Domyślnie RE: Sprzedaż wysyłkowa - reklamacja

Takiś mądry?
Ja już się spotkałem, że w komisach i serwisach gsm siedzą ludzie którzy nie mają pojęcia o elektronice,a wyceny robią "na czuja, jak szef pokazał"
greg1003 jest off-line  
29-02-2012, 12:08  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Sprzedaż wysyłkowa - reklamacja

Cytat:
Oświadczenie inżyniera w serwisie GSM to oświadczenie specjalisty, co Ty myślisz, że telefony GSM naprawia piekarz lutownicą z Allegro na kantorku w komisie czy jak?
Umiesz czytać?
Cytat:
Dostałem skan z oświadczenia pracownika komisu GSM
 
29-02-2012, 16:01  
coboss
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Sprzedaż wysyłkowa - reklamacja

Cytat:
Napisał/a loco1 Zobacz post
Umiesz czytać?
"Umiem" czytać. Dla mnie to nic dziwnego. W Lesznie wszystkie serwisy GSM są połączone z komisami. A więc pracownik serwisu jest równocześnie pracownikiem komisu, nie wiem co Cię boli, że się nie tytułuje na wstępie magister inżynier czy jak?

Resztę pozostawiam w mojej opinii bez zmian. Zawsze będę zwolennikiem dogadania się jak frajerstwa.
Tyle ode mnie, nie będę się wdawał w dalszą dyskusję bo jest bezcelowa.
Pozdrawiam
coboss jest off-line  
29-02-2012, 16:04  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Sprzedaż wysyłkowa - reklamacja

No tak, w Lesznie...
 
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwolnienie z Vat, a sprzedaż wysyłkowa (odpowiedzi: 2) Witam serdecznie, mam pytanie, czy zwolnienie z vat ze względu na obroty obejmuje sprzedaż wysyłkową na terenie Polski, czy aby korzystać ze...
§ Gwarancja - sprzedaż wysyłkowa (odpowiedzi: 6) Witam, sprzedaję używane, sprawne części komputerowe jako firma i na allegro pisze, że muszę udzielać gwarancji przynajmniej 10 dni i tak też robię...
§ Sprzedaż wysyłkowa a odbiór osobisty (odpowiedzi: 4) Witam Prowadzę sklep internetowy w związku z czym korzystam ze zwolnienia z posiadania kasy fiskalnej (wplaty na konto, wysyłka pocztą). ...
§ Sklep a sprzedaż wysyłkowa (odpowiedzi: 3) Witam, załóżmy hipotetyczną sytuację: mam sklep, mam stronę www. Czy mogę bez żadnych zabaw prawnych umieścić na stronie bazę asortymentową w pdf i...
§ Sprzedaż wysyłkowa a OBOWIĄZEK wysyłki rejestrowanej (odpowiedzi: 3) Witam, mam problem tego typu. W firmie prowadzimy sprzedaż przez Internet m.in. za pomocą Allegro. W przypadku mniejszych, tańszych przedmiotów...
§ Sprzedaż wysyłkowa IMP (odpowiedzi: 1) Witam, w zeszłym roku zadzwoniła Pani z IMP, zaproponowała jakąś prenumeratę, mieliśmy akurat imprezę rodziną i byłam "pod wpływem", oferta wydała mi...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:07.