Serwis lenovo - uszkodzenia mechaniczne - Forum Prawne

 

Serwis lenovo - uszkodzenia mechaniczne

Witam Serdecznie, Piszę do Was, ponieważ napotkała mnie bardzo niemiła sytuacja ze strony Lenovo. Mam nadzieję, że list ten pomoże rozwiązać moja sytuację, a zwłaszcza zwrócić uwagę na metody serwisowania notebooków w naszym Kraju. Na ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
26-12-2009, 00:05  
kamwar
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie Serwis lenovo - uszkodzenia mechaniczne

Witam Serdecznie,

Piszę do Was, ponieważ napotkała mnie bardzo niemiła sytuacja ze strony Lenovo. Mam nadzieję, że list ten pomoże rozwiązać moja sytuację, a zwłaszcza zwrócić uwagę na metody serwisowania notebooków w naszym Kraju.

Na początku roku (styczeń 2009) zakupiłem notebooka marki Lenovo Y530 w największej możliwej wtedy konfiguracji. Komputer przez niecały rok był użytkowany w warunkach domowych (90% czasu spędził stojąc na biurku) , nie miałem z nim żadnych problemów.

Jednak podczas pewnego listopadowego popołudnia podczas pracy na zewnętrznym monitorze (ekran LCD-odtwarzacz filmów, ekran notebooka - przeglądarka internetowa) komputer nagle i nieoczekiwanie zgasł. Po próbach uruchomienia komputera zapalały się na kilka sekund diody od przycisków multimedialnych, po czym gasły.

Postanowiłem zadzwonić na infolinię serwisu Lenovo (Lenovo Customer Support). W trakcie kilkunastominutowej rozmowy konsultant prosił by wykonać odpowiednie czynności, tak aby wstępnie ustalić przyczynę awarii. Między innymi proszono mnie, abym podłączył zewnętrzny monitor i spróbował uruchomić komputer, pan z infolinii ujął to słowami "proszę to zrobić aby zniwelować przypuszczenie zniszczenia matrycy). Rozmowa zakończyła się, tym że zostały spisane moje "zeznania", konsultant wstępnie ustalił uszkodzenie dysku twardego. Dwa dni późnej przyjechał kurier, sprzęt został zabrany do naprawy.

Tydzień później dostałem zaskakującą wiadomość o następującej treści:

"Informuję, iż w/w sprzęt ma uszkodzony moduł matrycy.

Usterka nie kwalifikuje się do naprawy gwarancyjnej. Koszt części wraz z usługą wynosi 2064,99 zł (brutto). "

Jakież było moje niedowierzanie. Matryca spowodowana awarią dysku? Nie możliwe. Koszt naprawy porównywalny z obecną wartością komputera? Od razu napisałem maila z takimi swoistymi wyjaśnieniami. Czekałem na odpowiedź dzień, drugi, trzeci. W końcu po raz kolejny zadzwoniłem na infolinię. Jak się okazało osoba prowadząca moją sprawę (wspomniany konsultant) jest na urlopie. Z "nowym" konsultantem umówiłem się, że za chwilę napisze mi maila, a ja w odpowiedzi jeszcze raz wyjaśnię sprawę. Owa chwila trwała 4 dni. Dzisiaj (15 grudnia 2009r) dostałem następującego maila:

"Na Pańskiego notebooka została wystawiona wycena ponieważ monitor posiada rysy na matrycy , a aby sprzęt działał sprawnie Panel LCD musi zostać wymieniony."

Po próbie wyjaśnienia tej paranoii dostałem kolejną odpowiedź:

"Panel LCD nie może się otwierać prawie do 180 stopni tak jak w przypadku Pańskiego notebooka. Jeżeli chodzi o dysk twardy po diagnozie nie wykryto usterki dysku twardego"

Powoli zaczynam rozumieć, że pseudo uszkodzenie matrycy jest spowodowane nie działającym notebookiem. Czy to jest w ogóle logiczne, jak podczas pierwszej rozmowy przypadek uszkodzenia ekranu został zniwelowany w prawie 100%?

Śmiem sądzić, że po prostu nie opłaca się dla serwisu reperować faktycznej usterki, dlatego próbuje mi wmówić uszkodzenie matrycy.

Co mam w takim razie zrobić?

Pozdrawiam,

Kamil

------
powyższy tekst napisałem kilka dni temu, obecnie po rozmowie telefonicznej z serwisem padły następujące zdania ze strony pana serwisanta:
"zerwał Pan umowę gwarancyjną uszkadzając go mechanicznie" - chodzi o poluzowane zawiasy

"zeby zdiagnozować usterkę, musimy najpierw wymienić matrycę"

"chyba, prawdopodobnie jest uszkodzona płyta główna"

"nie możemy naprawić tylko elementów które podlegają gwarancji, musi Pan najpierw zapłacić, my wymienimy matrycę, dopiero wtedy nastąpi dalsza naprawa"

Już całkowicie nie mam pojęcia co robić.

Z góry dziękuje za pomoc.
kamwar jest off-line  
26-01-2010, 16:04  
alis77
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Serwis lenovo - uszkodzenia mechaniczne

Witam u mnie jest podobna syduacja tyle ż komputer miał uszkodzony zawias przy matrycy , kopał przy podłączeniu do prądu, miał mrowienie na ekranie zgłosiłam reklamcje wzgledem gwarancji i dostałam taką samą odpowiedz jak Pan a ów osoba zajmująca się tą sprawą również znalazła się na urlopie , ten szczegół pomine.A co najlepsze wysłałam ideapada zabezpieczonego otwartego i zaznaczyłam miejsce uszkodzenia ,prosiłam o nie zamykanie go ponieważ zawias rozwierał obudowe a oni go zamkneli obudowa pękła a teraz ja mam za nią zapłacić a wystarczyło by wymienić urwany zawias.Zadzwoniłam tam i prosiłam o przesłanie dokładnej wyceny naprawy dostałam odpowiedzi iż nie mogą takiej wysłać a na konicec dowiedziałam się ,że jesli przyjmę naprawe i zapłace te 1315 zł wtedy sprawdzą resztę reklamowanych usterek. To jest jakaś paranoja proszę o pomoc.
alis77 jest off-line  
16-05-2010, 00:23  
igra
Początkujący
 
igra na Forum Prawnym
 
Posty: 11
Domyślnie RE: Serwis lenovo - uszkodzenia mechaniczne

Witam serdecznie.
Bardzo podobna sytuacja spotkała mnie po oddaniu laptopa marki Lenovo do naprawy gwarancyjnej w autoryzowanym serwisie, Podczas otwierania laptopa zauważyłam, że matryca trochę opornie otwiera się obejrzałam dokładnie i z tyłu z prawej strony na złączeniu zauważyłam lekkie rozszczelnienie. Ponieważ laptop na gwarancji natychmiast zadzwoniłam i zgłosiłam wraz z dokładnym opisem usterkę. Do czasu przyjazdu kuriera nie zamykałam go, żeby nie uszkodzić otwieraniem. Przyjeżdża kurier ponieważ kończę pracę na komputerze znoszę go z otwartą matrycą pod kątem 90 stopni, kurier pakuje i do tej pory byłam pod wrażeniem obsługi.
Oto co odpowiedziało mi wsparcie techniczne naprawa 970 zł połamana matryca i obudowa. Efekty naprawy gwarancyjnej załączam na zdjęciach. ( serwis A-Novo Wołomin) Czy to co widać na zdjęciach powstało w wyniku braku dbałości o powierzony do naprawy sprzęt, z winy osoby informującej o naprawie czy osoby ignorującej taką informację, a może celowo nie wiem.
Zamierzam dochodzić swoich praw i już poczyniłam w tym kierunku kroki. Może razem będzie łatwiej. Z tego co czytałam na necie tego typu propozycji z różnych serwisów jest więcej, sugestie- laptop zalany albo uszkodzenie mechaniczne i stały tekst " nie kwalifikuje się itd..... koszt naprawy ........." Producentów klient interesuje do dnia zakupu później już nie, dla nich serwis ma zawsze rację i gdzie nas wysyłają ? Do sądu. W ten sposób w statystyce brak napraw gwarancyjnych, czyli sprzęt bez usterkowy, serwis zadowolony ponieważ naprawa odpłatna, wilk syty i owca cała. Tylko klient nabity w butelkę traci nerwy i czas na poszukiwanie sprawiedliwości.
Załączone obrazki
Rodzaj pliku: jpg laptop.jpg (82,5 KB, 134 wyświetleń)
Rodzaj pliku: jpg laptop2.jpg (42,7 KB, 121 wyświetleń)
Rodzaj pliku: jpg laptop3.jpg (80,0 KB, 108 wyświetleń)
igra jest off-line  
17-05-2010, 13:09  
igra
Początkujący
 
igra na Forum Prawnym
 
Posty: 11
Domyślnie RE: Serwis lenovo - uszkodzenia mechaniczne

Witam
Czy ktoś na forum jest w stanie nam pomóc. Czy dalej opisane procedery będą bezkarnie trwały.
Jak mnie spotkała taka rzecz, widzę , że nie jestem jednostką, że co jakiś czas podobne sytuacje.
Czy nie można potraktować tego jako celowe niszczenie, celem uzyskania naprawy odpłatnej i tym samym sposobu na uzyskanie pieniędzy, albo złym rozporządzeniem powierzonego mienia, powodując zniszczenie.
igra jest off-line  
27-05-2010, 15:41  
slavson
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: Serwis lenovo - uszkodzenia mechaniczne

Witam,
U mnie to samo - też prawy zawias i też "nie kwalifikuje się do naprawy gwarancyjnej".
Może nam pomóc tylko UOKIK.
Jeśli napiszecie do mnie na maila s l a v s o n @gmail.com i prześlecie swoje fotki, to postaram się zainteresować tą sprawą prawnika z UOKIK - kiedyś pomogli mi wygrać sprawę z TPSA, więc mają całkiem dużą siłę przebicia...
A tak swoją drogą, to już nigdy nie kupię Lenovo-za taki serwis to niech się w d$#@pę pocałują...
Pozdarwiam,
Slavson
slavson jest off-line  
19-08-2010, 10:00  
hubert1113
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Serwis lenovo - uszkodzenia mechaniczne

mam tan sam problem
wysłałem notebooka na gwarancji otrzymałem odpowiedź, że gwarancja nie obejmuje naprawy takiego uszkodzenioa i bedzie to kosztowalo 1100zł. jesli nie zgodze sie mam zaplacic 173 zl za kuriera i diagnostyke. podczas diadnostyki zrobili 3 zdjecia i zwiekszyli szpare w obudowie - "w celu pokazania uszkodzeń wewnątrz. na allegro zawiasy wraz z roczna gwarancja kosztuja ok 100zł. szkoda słów żeby skomentować serwis. Jeśli komputer bedzie w gorszym stanie niz przed wysyłką prawdopodobnie sprawa zakończy się w Sądzie
hubert1113 jest off-line  
04-09-2010, 22:27  
igra
Początkujący
 
igra na Forum Prawnym
 
Posty: 11
Domyślnie RE: Serwis lenovo - uszkodzenia mechaniczne

Witam.
W jakim stanie wrócił Twój komputer.
igra jest off-line  
05-09-2010, 18:57  
hubert1113
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Serwis lenovo - uszkodzenia mechaniczne

przerwa jest wieksza, ale rozmawialem z Rzecznikiem Praw Konsumenta i mowil, ze z serwisem ciezko jes wygrac taka sprawe, szczegolnie ze nie mam jak udowodnic, ze oni to zrobili
hubert1113 jest off-line  
05-09-2010, 19:08  
Guardian Angel
Przyjaciel forum
 
Guardian Angel na Forum Prawnym
 
Posty: 6.731
Domyślnie RE: Serwis lenovo - uszkodzenia mechaniczne

Może się przyda
Przepis prawny:
USTAWA z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny

Art. 580.

§ 1. Kto wykonuje uprawnienia wynikające z gwarancji, powinien dostarczyć rzecz na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub do miejsca, w którym rzecz została wydana przy udzieleniu gwarancji, chyba że z okoliczności wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu, w którym rzecz znajdowała się w chwili ujawnienia wady.

§ 2. Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z gwarancji rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w paragrafie poprzedzającym.

§ 3. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy w czasie od wydania jej gwarantowi do jej odebrania przez uprawnionego z gwarancji ponosi gwarant.


Pozdrawiam
Guardian Angel jest off-line  
06-09-2010, 10:43  
hubert1113
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Serwis lenovo - uszkodzenia mechaniczne

serwis uwaza ze uszkodzenia nie obejmuje naprawa gwarancyjna, a nie mam im jak udowodnic. Podobno w Sądzie ważnieksze jest słowo serwisanta, przy czym musiałbym jeżdzić do Sądu w Wołominie lub innego, który zajmuje się sprawami z tego miejsca.
hubert1113 jest off-line  
07-09-2010, 14:56  
yanoshick
Początkujący
 
Posty: 15
Domyślnie RE: Serwis lenovo - uszkodzenia mechaniczne

Sławny serwis z Wołomina. Co tu dużo gadać, nie ma na nich mocnych, sprzęt wraca sponiewierany i brudny po naprawach gwarancyjnych, o ile oczywiście zostaną uznane.

Wszelka ochrona konsumenta jest śmiechu warta. Jedyne co mogą zrobić to próbować przekonywać pismami. Niestety w praktyce to wygląda tak, że firmy dość często ignorują te pisma i czekają na pozew. A w sądzie z reguły jesteśmy sami, rzecznik praw konsumentów wtedy rączki umywa i zaprasza najczęściej na konsultacje prywatne. Firma ma przewagę - firma ma pieniążki, a my mamy spore ryzyko, ponieważ w razie bardzo prawdopodobnej przegranej poza zepsutym sprzętem dostajemy jeszcze "rachuneczek z sądu" koszta sprawy + biegły sądowy + adwokat strony przeciwnej.

Oczywiście to wszystko jest dość uogólnione, na pewno czasem znajdzie się ktoś z poczuciem misji, albo nawet jakiś sprawiedliwy wyrok. Jeśli ktoś się z czymś takim spotkał to chętnie posłuchamy historii.
yanoshick jest off-line  
15-09-2010, 19:27  
gegon91
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Serwis lenovo - uszkodzenia mechaniczne

Witam serdecznie.
Jestem nieszczęśliwym posiadaczem IdeaPad Y 530.W okresie 14-stu miesięcy po raz czwarty uległ awarii /wyłamany zawias lewy/,przy pierwszych dwóch naprawach nie było problemu /dwukrotnie wymienili klawiaturę/trzecia usterka to spalony zasilacz sieciowy,i tu zaczęły się schody serwis odmówił naprawy ponieważ uznali że zasilacz jest akumulatorem i podlega 12-sto miesięcznej gwarancji.Ten problem rozwiązałem oddając laptopa do sklepu,napisałem pisemko o doprowadzenie sprzętu do stanu zgodnego z umową kupna,zasilacz został wymieniony na nowy.Moje zdziwienie budzi jeden fakt,przy usterkach które usunęli na gwarancji, razem z laptopem otrzymałem również wykaz czynności,które wykonali.Natomiast przy uszkodzeniu zawiasu zostałem telefonicznie powiadomiony o odmowie naprawy gwarancyjnej ponieważ uszkodziłem go mechanicznie /podobno,pewnie Y 530 powinien leżeć nie otwierany/ i miła pani podała mi cenę za jaką mogą go usprawnić 1154 zł brutto ,oczywiście nie wyraziłem zgody na taki serwis,po czym pani mnie poinformowała że w ramach serwisu laptop zostanie przeczyszczony i odesłany na koszt serwisu.Po tygodniu przesyłka dotarła bez żadnej informacji co było robione, co nie zostało zrobione i dlaczego.Wydaje mi się,że taka praktyka jest nie dopuszczalna,próbowałem zaczerpnąć jakiejś informacji u Rzecznika Konsumentów w Krakowie i szczerze mówiąc nie oświecił mnie zbytnio wiedzą.Czy z takimi kantami w Polsce da się walczyć bez wykładania kasy w sądach??
Pozdrawiam
gegon91 jest off-line  
15-09-2010, 21:45  
dannyr
Użytkownik
 
Posty: 165
Domyślnie RE: Serwis lenovo - uszkodzenia mechaniczne

"yanoshik"
Nie pisz bzdur i nie staraj się "zastraszyć" ludzi, którym się należy "jak psu zupa" i, z takimi praktykami należy walczyć i eliminować (może jesteś po drugiej stornie). Ponadto jeśli gwarant na gwarancji odmawia naprawy to żaden gwarant i do sądu jak najbardziej!!Niech gwarant udowodni, że to uszkodzenie wynikło z winy użytkownika.
dannyr jest off-line  
15-09-2010, 22:03  
hubert1113
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Serwis lenovo - uszkodzenia mechaniczne

wszystko dobrze w ciagu pierszych 6 miesiecy, kiedy koszty ekspertyzy musi poniesc serwis. Pozniej jest problem i to nie gwarant musi udowdni ze to uszkodzenie bylo z winy uzytkownika, tylo uzytkownik, ze to nie byla jego wina. Bez wątpienia jest to uszkodzenie mechaniczne, wynikające ze słabości materiału, lecz nawet wprzypadku wygrania sprawy laptop zostanie naprawiony na ich koszt, zapłacą koszty sądowe, ale nikt nie zwróci pieni edzy za dojazdy i stracony czas. Jedynym wyjsciem jest niekupowanie Notebooków Lenovo
hubert1113 jest off-line  
23-09-2010, 07:47  
igra
Początkujący
 
igra na Forum Prawnym
 
Posty: 11
Domyślnie RE: Serwis lenovo - uszkodzenia mechaniczne

Ja kieruję sprawę do Sądu. Właściwym jest Sąd w Warszawie. Posiłkowałabym się w wypowiedzi Grim Reaper "§ 3. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy w czasie od wydania jej gwarantowi do jej odebrania przez uprawnionego z gwarancji ponosi gwarant." Ja byłam w serwisie i prosiłam o okazanie laptopa, w moim przedtem matryca samodzielnie stała i żadnej szpary nie było a teraz trzeba ją podtrzymywać. Poza tym na infolinii zapisano, że matryca opada co jest ewidentną nieprawdą, nie opadała więc jak mogłam powiedzieć, że opada. Im więcej podamy takich przypadków pracy serwisu tym większa szansa ukrócenia tego procederu bo jak widać często się pojawia. Dlaczego to my nic nie winni konsumenci mamy ponosić konsekwencje za ich błędy pomyłki czy celowe działanie, ile jeszcze osób na tym straci. Może się przyłączysz ze swoim problemem,Twoja opinia i doświadczenie w kontakcie z serwisem może być bardzo cenne ( a tak naprawdę serwis każdemu tak mówi) poza tym w sądzie można powołać biegłego. Jeżeli jesteś zainteresowany, jest to pilne, korzystam z pomocy adwokata i w przyszłym tygodniu mam spotkanie, poza tym sprawa została zgłoszona w prokuraturze co prawda dosyć dawno i pewnie jeszcze potrwa.
igra jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Gwarancja a uszkodzenia mechaniczne (odpowiedzi: 14) Szanowni Państwo, Mam następujący problem, mój tablet posiada martwe piksele(z tego powodu już trzy razy wymieniano urządzenie, ponieważ naprawa...
§ Lenovo, door-to-door, uszkodzenia mechaniczne komputera (odpowiedzi: 7) Dzień dobry, sprawa wyglada następująco: Zakupiłem laptop Lenovo Z50-70. Po 2-3 tygodniach karta WiFi przestała funkcjonować tak, jak powinna....
§ Rękojmia a uszkodzenia mechaniczne (odpowiedzi: 5) Witam, - konsument zakupuje przedmiot przez Internet, - przedmiot przestaje działać, - konsument wysyła przedmiot sprzedawcy, - podczas...
§ uszkodzenia mechaniczne telefonu (odpowiedzi: 7) Witam serdecznie Mam pytanko,siostra oddała uszkodzony telefon na gwarancji i nie chcą uznać gwarancji wierdząc że jest to uszkodzenie mechaniczne....
§ Gwarancja uszkodzenia mechaniczne (odpowiedzi: 1) Witam kupiłem telefon Sony erricson xperia play w sieci media expert około półtora roku temu. Po 3 miesiącach użytkowania telefon sie wyłączał...
§ Uszkodzenia mechaniczne a reklamacja (odpowiedzi: 3) Witam serdecznie będę wdzięczna za konkretne informacje jak mają się uszkodzenia mechaniczne wynikające z zaniedbania konsumenta w stosunku do...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:33.