Cytat:
Napisał/a twister-2008 Sprzedalam kilka kompletow wysokiej jakosci srebrnych i zlotych koralikow do bransoletki za laczna sume 1.745zl (w sumie ponad 190 koralikow).
Niespelna 2 godziny po zakupie Kupujaca przysyla eMail, ze nie zaplaci takiej sumy za towar bo gdzies znalazla taniej. Od razu tez zaznacza, ze w przypadku wystawienia jej negatywnego komentarza „opisze mnie tak, ze juz nikt nic u mnie nie kupi“.
Chcialabym, sie dowiedziec jakie moge podjac kroki prawne zeby wyegzekwowac ta naleznosc. Czy jest szansa na wygranie takiej sprawy i jak mialaby ona wygladac? Jaki proces moge wytoczyc tej nieuczciwej klientce? Jaka kara grozi za taki szantaz i za brak wplaty za kupiony towar? |
sprzedaż jako firma czy osoba prywatna?
i kto kupił (firma czy osoba pryw.?)
Jeśli sprzedałaś jako firma,a kupiła osoba prywatna ma prawo zwrotu w ciągu 10dni, jeśli nigdzie nie jest to określone,ani wymienione okres jest dłuższy.
nie dotyczy to licytacji oraz gdy kupujący jest firmą.
Nie ma to zastosowania zupełnie gdybyś sprzedała jako osoba prywatna.
Jeszcze nawet go nie odebrała:]
możesz się domagać zwrotu prowizji i kosztów wystawienia.