Rozklejone buty - sklep nie chce uznać rękojmi - Forum Prawne

 

Rozklejone buty - sklep nie chce uznać rękojmi

Witam Dnia 28 października 2009r. kupiłam kozaki znanej i ceniącej się podobno firmy ..... za jedyne 299zł. Po dwóch miesiącach noszenia na zmianę z innymi butami /dokładnie 11 stycznia br./ zauważyłam rozklejoną w znacznej części ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
16-01-2010, 16:40  
ahormanska
Początkujący
 
Posty: 14
Domyślnie Rozklejone buty - sklep nie chce uznać rękojmi

Witam
Dnia 28 października 2009r. kupiłam kozaki znanej i ceniącej się podobno firmy..... za jedyne 299zł. Po dwóch miesiącach noszenia na zmianę z innymi butami /dokładnie 11 stycznia br./ zauważyłam rozklejoną w znacznej części podeszwę w lewym bucie i zaczynającą się odklejac podzeszwę dookoła w prawym bucie. Udałam się z paragonem do sklepu, gdzie zakupiłam towar z żądaniem uznania rękomi, tj. w tym przypadku zwrotu gotówki lub wymiany na inne buty. Sprzedawca nie uznał mojego żądania, twierdząc, że nie ma czegoś takiego jak rękojmia od 2003r. może jedynie przyjać reklamację. Nie miałam wyboru i musiałam buty zostawić w trybie reklamacji i teraz mam czekać na decyzję rzeczoznawcy. Jednak takie postępowanie sprzedawcy naraża mnie na b. dużą niedogodność, bo w tym czasie gdy moja reklamacja będzie rozpatrywana nie mam w czym chodzić praktycznie. Dodatkowo nie zadowala mnie rozpatrzenie reklamacji w ten sposób, że buty zostaną sklejone /najprawdopodobniej kikpskim zresztą klejem/ i po kilku tygodniach noszenia znów się rozkleją i znów będę musiała je reklamować! Interesuje mnie tylko i wyłącznie zwrot gotówki lub w ostateczności wymiana. Co mogę w takim razie zrobić w tej sprawie?
ahormanska jest off-line  
16-01-2010, 17:46  
nasty88
Przyjaciel forum
 
Posty: 1.435
Domyślnie RE: Rozklejone buty - sklep nie chce uznać rękojmi

moderacja - kryptoreklama...
Szczerze - znając ich, to odrzucą twoją reklamację twierdząc, że źle je używałaś (bo broń boże nie można chodzić po śniegu w kozakach ;p). Ja w tamtym roku odwoływałam się od ich odmowy - napisali mi całkowite zaprzeczenie tego co napisałam we wniosku - a kazałam babce specjalnie wypisać wszystko odnośnie pielęgnacji butów, żeby uniknąć przeciągania reklamacji itd.. Ale - to, że nie masz w czym chodzić raczej nikogo nie interesuje (sama zresztą nie uwierzyłabym, jakby ktoś powiedział, że to jego jedyna para butów.. )
nasty88 jest off-line  
16-01-2010, 18:15  
BOHO
Stały bywalec
 
Posty: 7.278
Domyślnie RE: Rozklejone buty - sklep nie chce uznać rękojmi

Cytat:
Napisał/a nasty88 Zobacz post
........
Szczerze - znając ich, to odrzucą twoją reklamację twierdząc, że źle je używałaś.....
twierdząc tak powinni to jakoś udowodnić
BOHO jest off-line  
16-01-2010, 19:13  
nasty88
Przyjaciel forum
 
Posty: 1.435
Domyślnie RE: Rozklejone buty - sklep nie chce uznać rękojmi

Tak - ale to powoduje przedłużanie procesu reklamacyjnego itd. Ja się odwołałam - podając te same argumenty co we wniosku reklamacyjnym a reklamacja została wtedy rozpatrzona pozytywnie.

Liczą chyba, że nikt nie będzie chciał się odwoływać i bawić w to dalej..
nasty88 jest off-line  
16-01-2010, 19:35  
ahormanska
Początkujący
 
Posty: 14
Domyślnie RE: Rozklejone buty - sklep nie chce uznać rękojmi

Jak powinni to udowodnić? Tak nikt nie miał zbytnio ochoty rozmawiać ze mną! Przyszła z łaski kierowniczka i powiedziała, że ona może przyjać tylko gwarancję. I nawet nie chciała mi dac na piśmie, że nie przyjmie rękojmi, bo wg /a została przeszkolona w tym zakresie/ nie ma czegoś takiego jak rękojmia dla osób fizycznych!
Może i faktycznie ... moderacja...są lepsze, tylko ja mam ten problem, że noszę duży rozmiar 41 i dodatkowo mam szeroką łydkę, dlatego trudno mi coś dopasować. Te z ....moderacja..akurat okazały się solidne na wygląd. Już więcej na pewno nie kupię butów tej firmy, bo to nie mój pierwszy przypadek z nimi.
Latem kupiłam sandały trekkingowe za 99 zł skórzane i było podobnie. Po kilku tygodniach noszenia także na zmianę z innymi butami wyrwał się pasek od strony pięty. złożyłam reklamację i wszyli ten pasek. Po odebraniu nosiłam może z tydzień i znów w tym samym miejscu wyrwał się ten sam pasek, znów wszyli, ale jak zacznę je uzywać od wiosny będzie pewnie to samo, ponieważ jest już tak wystrzępiony w tamtym miejscu, że nie ma co wszywać, jest zbyt krótki, żeby go wszyć! Taki fakt zresztą sam za siebie mówi o jakości ich obuwia!
Ale tej sprawy z kozakami nie odpuszczę, zamierzam się odwoływać, jeśli to nie pomoże, to za pośrednictwem federacji konsumentów podam ich do sądu! Pofatyguję się mimo kosztów!
ahormanska jest off-line  
17-01-2010, 12:37  
Janusz.C.M.
Administrator
 
Janusz.C.M. na Forum Prawnym
 
Posty: 36.617
Domyślnie RE: Rozklejone buty - sklep nie chce uznać rękojmi

Na naszym forum nie zamieszcza się nazw producentów i opinii o nich.
Janusz.C.M. jest off-line  
17-01-2010, 12:41  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.637
Domyślnie RE: Rozklejone buty - sklep nie chce uznać rękojmi

Cytat:
Napisał/a Janusz M. Zobacz post
Na naszym forum nie zamieszcza się nazw producentów i opinii o nich.
Ale w przypadku kontaktu do serwisum oraz jakiegoś polubownego sposobu załatwienia reklamacji można by podać?
Chodzi np. o to, że czasem serwis mimo tego, że rozpatruję reklamację,to robi specjalnie wszystko to, aby nie oddać sprawnego sprzętu.
Producent zaś, czasem gdy się o takich praktykach dowiaduje, robi weryfikację czy to prawda.

pozdrawiam serdecznie
greg1003 jest off-line  
17-01-2010, 12:48  
Janusz.C.M.
Administrator
 
Janusz.C.M. na Forum Prawnym
 
Posty: 36.617
Domyślnie RE: Rozklejone buty - sklep nie chce uznać rękojmi

Forum nie jest pośrednikiem w przekazywaniu informacji.
Posty z nazwami firm i opiniami o nich, będziemy likwidować bez uprzedzenia.
Janusz.C.M. jest off-line  
17-01-2010, 13:07  
nasty88
Przyjaciel forum
 
Posty: 1.435
Domyślnie RE: Rozklejone buty - sklep nie chce uznać rękojmi

Kryptoreklama? Jakby nie było, firma jest nieuczciwa, buty ma beznadziejne - nikt nie pisze nieprawdy.. Gdybyśmy wychwalali jakąś firmę może byłoby to podejrzane. Ale chodzi o rzetelną, zgodną z prawdą ocenę jakości produktu, oraz stosunku do klienta.
nasty88 jest off-line  
17-01-2010, 14:59  
Janusz.C.M.
Administrator
 
Janusz.C.M. na Forum Prawnym
 
Posty: 36.617
Domyślnie RE: Rozklejone buty - sklep nie chce uznać rękojmi

Cytat:
chodzi o rzetelną, zgodną z prawdą ocenę jakości produktu,
A kto uprawniony stwierdził, że buty jednej firmy są "cacy", a innej "be" ? Jest jakiś wyrok, czy też opinie rzeczoznawców?
Janusz.C.M. jest off-line  
18-01-2010, 10:45  
ahormanska
Początkujący
 
Posty: 14
Domyślnie RE: Rozklejone buty - sklep nie chce uznać rękojmi

Oczywiście nie będę więcej używać nazw producentów na tym forum! Chociaż uważam że kiepskich i nieuczciwych powinno się podawać i krytykować, po to by innych ostrzec i zniechęcic do kupowania produktów tych firm!

Powyższe odpowiedzi niewiele jednak wnoszą do mojej sprawy. Czy ktoś może miałby jeszcze jakieś konkretne rady?
Za szystkie z góry dziękuję!
ahormanska jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja butów z tytułu rękojmi - chciałem wymiany, sklep chce naprawiać (odpowiedzi: 8) Tak więc zakupione sandały po 2 tygodniach zwyczajnie się rozpadły - poszły sznurki/nici mocujące elementy górne do podeszwy. Odesłałem do sklepu z...
§ Sklep nie chce uznać niezgodności towaru z umową. (odpowiedzi: 4) Witam. Mam pewien problem z opinia sklepu. Ale najlepiej zacząć od początku. W dniu 02/02/2013 zakupiłem akumulator (Centra) w sklepie, na...
§ Rozklejone obuwie-zażądałem wymiany, sklep proponuje naprawę (odpowiedzi: 1) Witam serdecznie, proszę o interpretację poniższej sytuacji: W listopadzie kupiłem w CCC w Bielsku buty. Po 2,5 miesiącach użytkowania w jednym z...
§ Lidl - brak gwarancji / rękojmi na nowe zimowe buty? (odpowiedzi: 10) Witam Bardzo proszę o opinię w takiej sprawie. W dniu dzisiejszym kupiłam synowi buty zimowe w sklepie Lidl. Są przyzwoite, w sam raz do...
§ sklep internetowy nie chce uznać reklamacji (odpowiedzi: 1) Witam. Kupiłam w sklepie internetowym lodówkę. W obecności kuriera obejrzałam ją, wszystko było ok. Gdy ją ustawiłam, zdjęłam folię ochronną okazało...
§ już po gwarancji, sklep nie chce uznać rękojmi. (odpowiedzi: 9) Witam, Zakupiłem myszkę komputerową w sierpniu 2008. Nieszczęśliwie, we wrześniu tego roku, zepsuła się rolka myszki. Gwarancja producenta i...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:27.