Jeśli po niezdanym egzaminie na prawo jazdy mamy przekonanie, że zostaliśmy „oblani” niesłusznie, to warto zapoznać się z poradnikiem poniżej, ponieważ omawia on tryb podważenia takiego egzaminu.
Egzamin na prawo jazdy nie kończy się decyzją administracyjną, więc
nie można się od tego wprost odwołać.
Zanim jednak przejdziemy do tego, co można uczynić – warto wnikliwie zapoznać się z poradnikiem
http://forumprawne.org/prawo-adminis...-poradnik.html aby nie dać się zbyć pod byle formalnym, ale wyglądającym urzędowo, pretekstem.
Ustawa o kierujących pojazdami
Internetowy System Aktów Prawnych zawiera następujące unormowania:
Cytat:
Art. 68. 1. Skargę dotyczącą egzaminu państwowego wraz z jej uzasadnieniem składa się w terminie 14 dni od dnia, w którym był przeprowadzany egzamin, do marszałka województwa, za pośrednictwem dyrektora wojewódzkiego ośrodka ruchu drogowego.
Art. 72. 1. Marszałek województwa, w drodze decyzji administracyjnej, unieważnia egzamin państwowy, jeżeli:
1) egzaminowi została poddana osoba, o której mowa w art. 50 ust. 2;
2) był przeprowadzony w sposób niezgodny z przepisami ustawy, a ujawnione nieprawidłowości miały wpływ na jego wynik.
3. Unieważniony egzamin przeprowadza się ponownie na koszt wojewódzkiego ośrodka ruchu drogowego.
|
Czyli możemy wnioskować o unieważnienie egzaminu i to jest tryb dopuszczony ustawą.
W tym celu – najpóźniej w 14 dni od dnia egzaminu, składamy takie oto podanie
Cytat:
Nasze dane <imię i nazwisko, adres wnoszącego podanie> <miejscowość, data> <Marszałek województwa <nazwa i adres >
za pośrednictwem <Dyrektora WORD i adres> Na podstawie art. 61 § 1 Kodeksu Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity z dnia 9 października 2000 r. - Dz.U. Nr 98, poz. 1071 ze zm.) w związku z 72 pkt 1 oraz 68 pkt 1 Ustawy o kierujących pojazdami (z dnia 5 stycznia 2011 Dz. U. 2011 Nr 30 poz. 151 ze zm.) wnoszę o wszczęcie postępowania w sprawie unieważnienia egzaminu na prawo jazdy z dnia <data> , ponieważ był przeprowadzony w sposób niezgodny z przepisami ustawy, a ujawnione nieprawidłowości miały wpływ na jego wynik.
Uzasadnienie: <Teraz możemy opisać okoliczności sprawy >
Podpis" |
Składamy pismo
bezpośrednio w WORD , a na kopii uzyskujemy potwierdzenie wpływu. Lub wysyłamy listem poleconym z potwierdzeniem odbioru na adres WORD. Ważne, by zachować terminie 14 dni od egzaminu.
Dyrektor WORD jest zobligowany nasze pismo wraz aktami sprawy przekazać w terminie 14 dni do marszałka danego województwa.
Nie powinien do nas pisać rożnych pism, tylko przekazać.
Zatem 14 dni po złożeniu pisma w WORD, telefonujemy do marszałka województwa i pytamy, czy nasze pismo wpłynęło.
Jeśli nie, to stosujemy wpis #2 w tym poradniku, tak, to przechodzimy do wpisu #3 w poradniku.