Decyzja prezesa ULC
Witam serdecznie,
Otrzymałem decyzję od Prezesa Urzędu Lotnictwa Cwyilnego, na podstawie art. 104 § 1 w której stwierdzono zaniedbanie obowiązku wypłaty odszkodowania za opóźniony lot przez przewoźnika (art 7 ust. 1 lit. b rozporządzenie (WE) nr 261/2004 ).
W decyzji ustalono 14 dniowy termin usunięcia naruszenia którego dotyczy decyzja. Niestety do tej pory przewoźnik nie usunął tego naruszenia.
W pouczeniu poinformowano, że zgodnie z art. 127 § 3 w zw. art. 129 § 2 k.p.a strona niezadowolona z decyzji może zwrócić się do Prezesa ULC w terminie 14 dni od doręczenia decyzji o ponowne rozpoczęcie sprawy, może także w terminie 30 dni od dnia doręczenia zwrócić się z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Skargi wnosi się za pośrednictwem Prezesa ULC.
Teraz mam następujące pytania:
1. Czy najlepiej poczekać 30 dni od dnia doręczenia pisma z kolejnymi krokami? Tak, aby nie przypominać przewoźnikowi o możliwości złożenia skargi. Obawiam się, że gdybym napisał do przewoźnika wcześniej niż minie termin skargi, to swoim działaniem mogę spowodować, że przewoźnik złoży skargę aby odwlec usunięcie naruszenia w czasie.
2. Jeżeli przewoźnik zwróciłby się z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy do WSA, to zostanę o tym poinformowany jako strona? Jak wygląda taka sprawa, czy należy stawiać się w sądzie czy rozprawa odbędzie się w obecności samego sędziego?
3. Czy mogę wysłać zapytanie do Prezesa ULC, czy został złożony wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy, tak aby wiedzieć czy przewoźnik skorzystał z tej opcji.
4. Jeżeli przewoźnik zaniechałby skargę w WSA, to rozumiem, że decyzja jest prawomocna i można podjąć dalsze kroki. Jak one wyglądają. Czy decyzja prezesa ULC ma klauzulę wykonalności i można zwrócić się od razu do komornika o egzekucję należności, czy należy najpierw wysłać wezwanie przedsądowe do zapłaty a następnie ze sprawą iść do Sądu Rejonowego w postępowaniu cywilnym?
|