Witam wszystkich serdecznie, to mój pierwszy post na tym forum
Niedawno wprowadziłem innowację w moim zakładzie pracy.
Są to urządzenia elektroniczne mojej produkcji działające na napięcie zasilania 12V. Pomysł się przyjął, urządzenia weszły do użytku codziennego. Jakiś czas później pracodawca zaproponował mi taki układ: ja zajmuję się się produkcją owych urządzeń zewnętrznie (nie pod logiem firmy), a zakład, w którym pracuję sprzedaje urządzenia swoim klientom.
I tutaj mam kilka pytań, ponieważ sam nie posiadam działalności gospodarczej, chciałbym się dowiedzieć czy jest to legalne od strony prawnej?
Czy mógłbym działać na umowie o dzieło wobec mojego zakładu pracy i czy do urządzeń elektronicznych są potrzebne jakieś atesty (urządzenie emituje światło UV, lecz emiter nie jest mojej produkcji). I najważniejsze - urządzenie składa się, po części, z gotowych - zakupionych bloków (przetwornica 230V/12V ze znakiem CE oraz emiter, w którego dokumentacji technicznej jest wymienione zastosowanie, do którego używane są urządzenia). I oczywiście czy mogę kupować takie elementy od innych i montować je w swoich urządzeniach, zgodnie z ich zastosowaniem, w celach sprzedaży?
Dodam, że stworzyłem do mojego urządzenia dokumentację techniczną oraz instrukcję obsługi i eksploatacji.
Z góry dziękuję za pomoc.