22-09-2010, 10:27
|
| Początkujący | UMOWA GWARANCYJNA - druga wymiana towaru na wolny od wad - bieg terminu gwarancji.
Witam serdecznie,
sprawa dotyczy zakupionego sprzętu (iPoda), a mianowicie, 2.12.2008 r. zakupiłem owy sprzęt w sklepie; 19.08.2009 r. zgłosiłem reklamację, którą mi uwzględniono i wymieniono sprzęt na nowy, następnie w dniu 23.10.2009 r. dokonałem ponownie zgłoszenia reklamacji, ponieważ sprzęt, który rzekomo był wolny od wad, tj. był mi wydany po pierwszej, uwzględnionej reklamacji jako nowy uległ takiemu samemu uszkodzeniu - w tym wypadku reklamacja znowu została przyjęta i uwzględniona, dokonano ponownej wymiany iPoda na nowy sprzęt. Teraz pytanie, czy na podstawie art. 581 par. 1 okres gwarancji biegnie od nowa, tj. od dnia wydania nowego sprzętu (w tym wypadku był to 20.11.2009 r.), czy może okres gwarancji już dobiegł końca i nie mogę się już ubiegać o kolejną wymianę, a najlepiej o zwrot pieniędzy? Gwarancja od dnia zakupu obowiązywała na 12 miesięcy.
Pozdrawiam
|
| |
22-09-2010, 10:52
|
| Stały bywalec | RE: UMOWA GWARANCYJNA - druga wymiana towaru na wolny od wad - bieg terminu gwarancji Cytat:
Napisał/a Bonzi Witam serdecznie,
sprawa dotyczy zakupionego sprzętu (iPoda), a mianowicie, 2.12.2008 r. zakupiłem owy sprzęt w sklepie; 19.08.2009 r. zgłosiłem reklamację, którą mi uwzględniono i wymieniono sprzęt na nowy, następnie w dniu 23.10.2009 r. dokonałem ponownie zgłoszenia reklamacji, ponieważ sprzęt, który rzekomo był wolny od wad, tj. był mi wydany po pierwszej, uwzględnionej reklamacji jako nowy uległ takiemu samemu uszkodzeniu - w tym wypadku reklamacja znowu została przyjęta i uwzględniona, dokonano ponownej wymiany iPoda na nowy sprzęt. Teraz pytanie, czy na podstawie art. 581 par. 1 okres gwarancji biegnie od nowa, tj. od dnia wydania nowego sprzętu (w tym wypadku był to 20.11.2009 r.), czy może okres gwarancji już dobiegł końca i nie mogę się już ubiegać o kolejną wymianę, a najlepiej o zwrot pieniędzy? Gwarancja od dnia zakupu obowiązywała na 12 miesięcy.
Pozdrawiam |
Gwarancje ustala gwarant.
Jeśli ma w warunkach napisane, że sprzęt po wymianie, ma gwarancję nie przedłużaną (ani nową) po naprawie, to tak jest.
W przypadku niezgodności towaru z umową, polecam skontaktować się z rzecznikiem praw konsumenta,a wcześniej przeczytać : http://forumprawne.org/prawa-konsume...onsumenta.html
Z racji tego, iż upłynęło już 6 miesięcy od zakupu/wymiany, sprzedawca może od Ciebie chcieć ekspertyzę od biegłego/rzeczoznawcy, że sprzęt był wadliwy w momencie wydania towaru.
|
| |
22-09-2010, 11:05
|
| Początkujący | RE: UMOWA GWARANCYJNA - druga wymiana towaru na wolny od wad - bieg terminu gwarancji Cytat:
Napisał/a greg1003 Gwarancje ustala gwarant.
Jeśli ma w warunkach napisane, że sprzęt po wymianie, ma gwarancję nie przedłużaną (ani nową) po naprawie, to tak jest.
W przypadku niezgodności towaru z umową, polecam skontaktować się z rzecznikiem praw konsumenta,a wcześniej przeczytać : http://forumprawne.org/prawa-konsume...onsumenta.html
Z racji tego, iż upłynęło już 6 miesięcy od zakupu/wymiany, sprzedawca może od Ciebie chcieć ekspertyzę od biegłego/rzeczoznawcy, że sprzęt był wadliwy w momencie wydania towaru. |
Warunków umowy gwar. nie otrzymałem i takowej nawet na oczy nie widizałem (sprzęt był zakupiony w sieci Empik). Odnośnie skorzystania z gwarancji odnośnie towaru niezgodnego z umową, to wiem i znam taką instytucję, ale z tego, co mi jest wiadome, nie mogę już z niej chyba skorzystać... Chodzi mi o uzyskanie info odnośnie tego, czy gwarancja biegnie na nowo w takim wypadku, pomijając fakt, że nie ma takiego zapisu w warunkach gwarancji - czy mogę bezpośrednio powołać się na art. 581 par. 1?, na przykład wystosować pismo bezpośrednio do gwaranta powołując się na w/w artykuł?
|
| |
22-09-2010, 11:09
|
| Stały bywalec | RE: UMOWA GWARANCYJNA - druga wymiana towaru na wolny od wad - bieg terminu gwarancji Cytat:
Napisał/a Bonzi Warunków umowy gwar. nie otrzymałem i takowej nawet na oczy nie widizałem (sprzęt był zakupiony w sieci Empik). Odnośnie skorzystania z gwarancji odnośnie towaru niezgodnego z umową, to wiem i znam taką instytucję, ale z tego, co mi jest wiadome, nie mogę już z niej chyba skorzystać... Chodzi mi o uzyskanie info odnośnie tego, czy gwarancja biegnie na nowo w takim wypadku, pomijając fakt, że nie ma takiego zapisu w warunkach gwarancji - czy mogę bezpośrednio powołać się na art. 581 par. 1?, na przykład wystosować pismo bezpośrednio do gwaranta powołując się na w/w artykuł? |
Warunki gwarancyjne ipod Apple - Wsparcie - iPod - Najczęściej zadawane pytania Cytat:
7. Czy firma Apple udziela gwarancji na wymienionego iPoda?
Jeśli firma Apple dokona naprawy w okresie gwarancyjnym, warunki gwarancji i odnośne przepisy prawa będą obejmować usterki materiałów i wykonania, jakie wystąpią do końca pozostałego okresu gwarancyjnego lub w ciągu 90 dni od wykonania usługi serwisowej zależnie od tego, który z tych okresów jest dłuższy. W przypadku serwisu iPodów dokonanych w okresie pogwarancyjnym firma Apple gwarantuje, że otrzymany w zamian iPod jest wolny od usterek materiałów i wykonania w okresie 90 dni od daty wymiany.
| |
| | | |