Cytat:
Napisał/a Ludzki 1.
Art. 192 kpc wskazuje iż chwilą doręczenia pozwu pozwanemu - powstanie w tym momencie zawisłości sprawy. Z tą chwilą sprawa jest już w toku, co sprawia, że niedopuszczalne jest wszczynanie drugiego postępowania między tymi samymi stronami o to samo roszczenie. Dlatego pozew wniesiony później ulega odrzuceniu (art. 199 § 1 pkt 2). - chyba że pozew dotyczy czegoś innego
2.
Art. 98 kpc § 3.Do niezbędnych kosztów procesu strony reprezentowanej przez adwokata zalicza się wynagrodzenie, jednak nie wyższe niż stawki opłat określone w odrębnych przepisach i wydatki jednego adwokata, koszty sądowe oraz koszty nakazanego przez sąd osobistego stawiennictwa strony.
-Zwracane na tej podstawie wynagrodzenie pełnomocnika może odnosić się tylko do działań jednego adwokata lub radcy prawnego i nie może być wyższe niż stawki opłat określone w szczegółowych rozporządzeniach Ministra Sprawiedliwości z dnia 28 września 2002 r. w sprawie opłat za czynności adwokackie oraz ponoszenia przez Skarb Państwa kosztów nieopłaconej pomocy prawnej udzielonej z urzędu i podobne w przypadku radców prawnych. Dla sądu/strony przegranej są to stawki maksymalne jakie zasądzi/zapłaci na rzecz drugiej strony, a w relacjach adwokat klient są to stawki minimalne |
Ludzki dziękuję za odpowiedź, co jednak w przypadku gdy adwokat złożył oba pisma z tą samą datą?
Jak ustosunkujecie się do Zbioru Zasad Etyki Adwokackiej rozdział V Stosunek do klientów w moim przypadku.
"§ 43 Adwokat jest zobowiązany do obrony interesów swego klienta w sposób odważny i honorowy, przy zachowaniu należytego sądowi i innym organom szacunku oraz uprzejmości, nie bacząc na własne korzyści osobiste oraz konsekwencje wynikające z takiej postawy dla siebie lub innej osoby." Tutaj tak jak ja to rozumiem, adwokat chce przyjąć podwójne korzyści narażając przy okazji klienta na podwójne koszty w przypadku przegranych spraw.
I następne w zasadzie o tym samym:
"§ 44 Adwokat ma obowiązek dążyć do rozstrzygnięć pozwalających zaoszczędzić klientowi kosztów oraz doradzać ugodowe zakończenie sprawy, gdy jest to uzasadnione interesem klienta."