Reklamacja - Forum Prawne

 

Reklamacja

Witam, prowadzę sklep internetowy. Pewien klient kupił ode mnie kilka rzeczy, po otrzymaniu paczki wysłał mi maila, że jedna sztuka towaru ( konkretnie miseczka która kosztowała 4 zł) jest pęknięta. Odraz zaproponowałam zwrot pieniędzy. On ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne


Odpowiedz
 
03-03-2011, 21:56  
martaolkusz
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie Reklamacja

Witam,
prowadzę sklep internetowy. Pewien klient kupił ode mnie kilka rzeczy, po otrzymaniu paczki wysłał mi maila, że jedna sztuka towaru ( konkretnie miseczka która kosztowała 4 zł) jest pęknięta. Odraz zaproponowałam zwrot pieniędzy. On jednak stwierdzil, ze go to nie zadowala i chce nowy towar. Niestety narazie mnie to na bardzo niewspolmierne koszty- musialabym rozkompletowac inny zestaw ( sa sprzedawane po 3 szt.) oraz nadac paczke- koszt przesylki 11 zł.A miska kosztuje 4. Czy na prawde klient moze żadać nowego towaru zamiast pieniedzy?
martaolkusz jest off-line  
03-03-2011, 22:45  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
Posty: 16.679
Domyślnie RE: Reklamacja

Ustawa z 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego to naprawdę fajna lektura a pisze w niej tak:

Art. 8.
1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzeniago do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albowymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia sięwartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności,
a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującegoinny sposób zaspokojenia.

Zatem:
4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani
wymiany
, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
albo odstąpić od umowy;
od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru
konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu
naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
gryffinian jest off-line  
04-03-2011, 14:08  
martaolkusz
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Reklamacja

Witam,
dziękuję za odpowiedź. Przytoczona ustawa jest mi znana, ale niestety mój klient- powołując się na ta sama ustawę- nie chce zwrotu pieniędzy, nie chce też odesłać ( na mój koszt) towaru i anulować zamówienia. Jedyne, czego się domaga to nowy towar- miska o wartości 4 zł. Nie jestem w stanie mu tej miski wysłać, i nie zrobię tego. Facet przysłał mi już 15 wiadomości+ reklamacja na piśmie i straszy mnie urzędami, sądami itp. Jak mam rozwiązać tą sprawę skoro gość nie przyjmuje żadnej propozycji? Czy mam z nim wymieniać pisma w nieskończoność? Naprawdę straciłam już na to za dużo czasu, zwłaszcza, że sprawa jest tak błaha. Jak postąpić z takim klientem?
martaolkusz jest off-line  
04-03-2011, 14:12  
Guardian Angel
Przyjaciel forum
 
Guardian Angel na Forum Prawnym
 
Posty: 6.731
Domyślnie RE: Reklamacja

Ciekawe czy konsument zna ten artykuł:
Przepis prawny:
Kodeks Cywilny

Art. 5.
Nie można czynić ze swego prawa użytku, który by był sprzeczny ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa lub z zasadami współżycia społecznego. Takie działanie lub zaniechanie uprawnionego nie jest uważane za wykonywanie prawa i nie korzysta z ochrony.

Pozdrawiam
Guardian Angel jest off-line  
14-03-2011, 16:31  
martaolkusz
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Reklamacja

Witam ponownie,
dopisuję kolejny post, gdyż kreatywność mojego klienta nie zna granic. Na moją odpowiedź, iż mogę mu oddać pieniądze za złamaną sztukę lub oddać pieniądze za całe zamówienia ( jeśli odeśle towar)- gościu wymyślił sobie, że mam mu oddać, nie wartość 1 sztuki, tylko 3!!! Dodam, że nieszczęsne miseczki były sprzedawane po 3 sztuki ( gdyż pojedynczo było to dla mnie zupełnie nieopłacalne) i stwierdził, że skoro komplet był uszkodzony to ja jestem zobowiązana, żeby mu zapłacić całość- czyli za 3 miski. Przecież z 3 sztuk była uszkodzona tylko 1...a nie 3...Jak mogę się pozbyć natręta, żeby formalnie i prawnie wszytko było ok? Bardzo będę wdzięczna za pomoc!
martaolkusz jest off-line  
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja k-ex - ponad 30 dni rozpatrywana reklamacja (odpowiedzi: 4) Dzień dobry, przesyłka, której byłem odbiorcą została zniszczona przez kuriera (akumulator niewłaściwie transportowany mimo poprawnego oznaczenia)....
§ Reklamacja obuwia: naprawa, bez konsultacji z konsumentem, kolejna reklamacja odrzuco (odpowiedzi: 39) Już wcześniej opisywałam ten problem, ale powtórzę. Jesienią 2010r zakupiłam buty Nike WMNS Court Tradition 2 za 299zł. W marcu oddałam je do...
§ Reklamacja: prucie się obuwia od srodka ,dziury. Niezasadna reklamacja. (odpowiedzi: 4) Witam . Miesiąc temu reklamowałam w sklepie heavy duty buty marki EMU . Moja reklamacja została uznana za niezasadną . Chciałam się dowiedzieć...
§ Reklamacja, po 14 dniach reklamacja w toku ? (odpowiedzi: 16) Witam, 5 listopada złożyłem w siedzibie sprzedawcy reklamację na uszkodzony towar. Sprzedawca przyjął reklamację i wystawił stosowne pokwitowanie....
§ Reklamacja z ustawy a wcześniejsza reklamacja + sieć sklepów. (odpowiedzi: 8) Witam, Chciałbym zgłosić reklamację z ustawy jako towar niezgodny z umową, ponieważ zakupiłem już 1.5roku temu lapka z głośnikami harman/kardon,...
§ Reklamacja butów - reklamacja naprawy ? (odpowiedzi: 1) Witam ! Proszę o pomoc - jak mam postąpić ? W marcu zakupiłam buty do gry w kosza Nike dla syna w sklepie Vabbi (cena 130,00). W sierpniu syn...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:05.